Pensionär i Thailand. Varför har du valt att bosätta dig där du bor nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Upplever att många inlägg i den här tråden inte håller sig till ämnet. Kanske dax att städa? Vill gärna ha svar.

Del 3. Som jag skrev i en annan tråd, oktober 2008 Två enkla biljetter till BKK med Thai, Allt sålt som skulle säljas, utskriven från ankdammen. Dagen innan hade en fraktfirma hämtat 954kg som gick med fraktflyg. I BKK mötte Nangs brorsa upp med hyrd lastbil. Han och en kompis körde upp grejerna till Buriram. Vi åkte till stan och dagen efter flög vi till Buriram, Thailands Hjärta. Apropå hjärta Jag kallar ibland Nang för 3 in One. Hon är min hustru, älskarinna och sist men inte minst Min kompis.
PS Google Earth skickade bilderna :nod:

DJI00006.jpg
DJI00013.jpg

Del 3. Som jag skrev i en annan tråd, oktober 2008 Två enkla biljetter till BKK med Thai, Allt sålt som skulle säljas, utskriven från ankdammen. Dagen innan hade en fraktfirma hämtat 954kg som gick med fraktflyg. I BKK mötte Nangs brorsa upp med hyrd lastbil. Han och en kompis körde upp grejerna till Buriram. Vi åkte till stan och dagen efter flög vi till Buriram, Thailands Hjärta. Apropå hjärta Jag kallar ibland Nang för 3 in One. Hon är min hustru, älskarinna och sist men inte minst Min kompis.
PS Google Earth skickade bilderna :nod:

DJI00006.jpg
DJI00013.jpg

Tjoho

Kan Du berätta lite mer om hur man får tag på bilderna?

nu menar jag på huset som jag bor i.

Ursäkta Ubon, skämtade Har tagit dom själv med drönare. Har jag vägarna förbi så kan jag fixa det. :)

15 grader dör man väl inte av. Som på morgonerralund skrev inte så kalt inne sen ett täcke, men man stänger av fläkten.

Skönt med lite kyla!
15 grader ute på morgon så är det typ 15 grader inne också, kallt som fan!!! jag brukar oftast ta på mig jogging byxor och invänta solen om jag är uppe tidigt, DET ÄR KALLT SOM FAAN!

Senast redigerad av en moderator:
Ja hade jag haft kvar huset I Nong Khai, och hållit på med det jag kör så hade jag haft öppen spis Eller kamin och element I alla sovrum. 13- 15 grader I isaan då har man dubbla byxor o täckjacka, inget skämt. Men det jobbigaste tycker jag e att alla thaigjorda bilar kommer med AC och ingen värme.

Pruttgubbe, Du kan tydligen inte läsa, Förstå är inte Din starka sida. LÄS MITT INLÄGG EN GÅNG TILL Men sitt på ditt skit hur mycket Du Vill, om Du trivs där. Du bor inte här, bara för att du möjligen är i Thailand2 månader per år Så Vet Du och Kan inte Allt. Ju längre Man bor här, ju mindre förstår man. Tänk på det långis Vill vara Din kompis, Visa dina bra sidor. Khrup

Bor han inte här? Han är väl åretruntboende och har bott här ett bra tag?
:nod::nod::nod::) Han vet inte ett skit om "Lången" , tror han bott här runt 6 eller 7 år konstant . Vilka snurrpellar det finns ,Hahahaha.........

GotoBuriram skrev "Ju längre Man bor här, ju mindre förstår man" Jo det verkar ju så , hur länge har han då bott här 40 år kanske ;)

Även jag trodde att Buriram med omnejd var mitt drömparadis , lyckligtvis så satsade jag inga slantar där i ett tidigt skede , jag är av försiktig natur , visst var det lugnt och skönt i förhållande till mitt liv och mitt arbete i Sverige . Nej ,jag vill ha möjlighet till storstadspuls om jag får lappsjuka, där vi nu bor ca 5 km utanför Pattis är för mig optimalt , mitt på landet men med Pattis stadskärna inom 15 minuter med allt vad det innebär ...
Närhet till BKK om så behövs , här finns även vettiga faranger även om de flesta är nersupna och knappt kan skilja på dag och natt då flaskan sitter i näven från tidig morgon till sena natten ,,,,, men dessa herrar blandar jag mig inte med , jag har mina hobbies som ger mig ett bra liv .;)

Pruttgubbe, Du kan tydligen inte läsa, Förstå är inte Din starka sida. LÄS MITT INLÄGG EN GÅNG TILL Men sitt på ditt skit hur mycket Du Vill, om Du trivs där. Du bor inte här, bara för att du möjligen är i Thailand2 månader per år Så Vet Du och Kan inte Allt. Ju längre Man bor här, ju mindre förstår man. Tänk på det långis Vill vara Din kompis, Visa dina bra sidor. Khrup

En del tror att dom är bäst, bara för att man åker runt på en gammal vibrator.
Har bott fast här så länge, att jag har glömt namnet, på gatan jag bodde på sist.
Mitt första besök i landet smile var bara för en 20 år sedan, så klart att jag inget fattar.
Bra, att du då talar om för mig, hur stor idiot jag är. Mina kompisar har förhoppningsvis en annan uppfattning, än din.
Kompis, javisst men kom ner från hästen.

Senast ändrad:
:nod::nod::nod::) Han vet inte ett skit om "Lången" , tror han bott här runt 6 eller 7 år konstant . Vilka snurrpellar det finns ,Hahahaha.........
GotoBuriram skrev "Ju längre Man bor här, ju mindre förstår man" Jo det verkar ju så , hur länge har han då bott här 40 år kanske ;)

En del tror att dom är bäst, bara för att man åker runt på en gammal vibrator.
Har bott fast här så länge, att jag har glömt namnet, på gatan jag bodde på sist.
Mitt första besök i landet smile var bara för en 20 år sedan, så klart att jag inget fattar.
Bra, att du då talar om för mig, hur stor idiot jag är. Mina kompisar har förhoppningsvis en annan uppfattning, än din. Kompis, javisst men kom ner från hästen.

Mina herrar, Phonta, Långeman och trådinnehavaren gotoburiram!
Nu ska vi inte hugga och slå mot varandra i ordhets, det vinner ingen utav på och framför allt blir tråden oläslig för oss andra som verkligen vill veta hur gotoburiram har det i vårt(allas)älskade LOS.
Ja! Jag vet, ibland behöver man att öppna ventilen för oönskat påhopp, men gör det då med lite av ett leende vi är ju i slutändan stora fans av landet med största leendet i världen.
Vi! Alla har olika erfarenheter av att vara i LOS, jag har mina och det gör detta forum till ett spännande att vara medlem i och att läsa om era underbara levnadsöden och om framtiden i ett land där svängningarna snabbare än när frugan släpper en brakfis... Chock dee! lev väl... :wai:

Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

H
Svar
14
Visningar
2 K
Hans Svensson
H

Tillbaka