Shopping i Thailand - kopior eller äkta vara

En gammal kompis till mig skröt häromdagen på facebook, då han varit och fiskat öring.
Han la upp fina bilder på 7 st öringar, där han berättade om sitt fantastiska fiske.
Det är bara det att man får ta max 2 fiskar per dag och person i den sjön.:xmas_smiley::D
I går provlåg jag en hästensäng på Bror Pehrssons möbler, mest för skoj skull. Tyckte inte det var något speciellt med den,, förutom priset då, som dessutom var sänkt från 180k till 122K. Får fundera vidare....;)
Köpten hästens säng 1990 , den gick med kåken 2013 , en underbar säng som verkligen gav mig vila efter tungt jobb , men tagelmadrassen blir ganska snart utplattad och dags för ett byte , vilket inte är billigt .. Har en fin Ikea madrass nu , helt ok , den med

Köpten hästens säng 1990 , den gick med kåken 2013 , en underbar säng som verkligen gav mig vila efter tungt jobb , men tagelmadrassen blir ganska snart utplattad och dags för ett byte , vilket inte är billigt .. Har en fin Ikea madrass nu , helt ok , den med
Hästens tagelmadrasser skall väl egentligen masseras då och då för att bibehålla form och bekvämlighet. Därför köpte jag Dux istället, för inte har jag lust att massera en madrass. Då masserar jag hellre min teerak. ;)

Hästens tagelmadrasser skall väl egentligen masseras då och då för att bibehålla form och bekvämlighet. Därför köpte jag Dux istället, för inte har jag lust att massera en madrass. Då masserar jag hellre min teerak. ;)

Ja blir nog bättre återbäring på att massera tilak mot hästen :)

Har en äkta samt en kopia på en Rolex , den som jag betalade 2700thbt för använder jag daglig dags sedan 2015 , inga problem automat , allt sitter där det skall safirglas , keramisk ring mm Den äkta som är svår som fn att skilja från kopian går inte varken bättre eller sämre , samma vikt samt exakt samma utseende in i minsta detalj
Låter som om du har 2 kopior...

Submariner , inte speciellt dyr , men varför slita på den äkta när jg har en kopia som ser likadan ut samt funkar lika bra , anser för övrigt att en Rolex är en skitklocka med mycket mediokert verk , Rolex själva hävdar att de skall in för översyn helst varje år , rengöring mm , Vad är det för skit? ,, Har en fin automat Tissot som har gått perfeckt nu i 16 år ,, aldrig gjort rent ,, vi får se om min Rolex går lika länge . Sen om det skall skrytas har jag en Tag H. Carrerra , den kostar lite mer .Klockor är min svaghet , mannens smycke:)
Som tur är så hatar jag att bära klocka annars hade jag nog lagt för mycket pengar på det. Samma med ringar, obekvämt som fn. Bättre att ha ett fint kuttersmycke :cool:

Lite svårt att tro på att en 2700thb kopia ser exakt likadan ut som originalet.
Men om man inte gillar Rolex är det väl bara att sälja den, kanske har en köpare om du har certifikat på att det är en Rolex och följt service intervallerna och den är i gott skick.
Inte 100 på om det är en fin begagnad submariner för runt 90k NOK Kapten kollade efter, eller om det var någon annan Rolex i den prisklassen.
Inte så insatt vet bara att han letar efter en att köpa.

Lite svårt att tro på att en 2700thb kopia ser exakt likadan ut som originalet.
Men om man inte gillar Rolex är det väl bara att sälja den, kanske har en köpare om du har certifikat på att det är en Rolex och följt service intervallerna och den är i gott skick.
Inte 100 på om det är en fin begagnad submariner för runt 90k NOK Kapten kollade efter, eller om det var någon annan Rolex i den prisklassen.
Inte så insatt vet bara att han letar efter en att köpa.

Jag erbjöd ju mig att köpa hans rolletidigare i tråden, då han tydligen använder sin TH som "skrytobjekt".
Jag räknar givetvis att han värderar rollen billigare än hans TH och köper den på studs även om jag inte vill ha en rolle.

@Joker är det med datumfönster? Färg? har du en bild/närbild på din klocka?
Köper inte jag den så hittar jag garanterat en köpare till den. Dumt att inte använda den och du verkar inte gilla den heller. Den kommer nog att betala två biljetter i Biz till Thailand för din del.....eller typ 10 ekonomibiljetter.

Jag blev erbjuden att köpa en Rolex en gång. Det var på Teneriffa och mannen verkade ha ursprung från något afrikanskt land. Han bedyrade på heder och samvete att den var alldeles äkta och han verkade mycket seriös för han saluförde även äkta guldsmycken, lokalt producerade souvenirer samt solglasögon av kända fabrikat.
Ångrar djupt att jag inte genomförde affären då priset var långt under marknadspris.

Jag blev erbjuden att köpa en Rolex en gång. Det var på Teneriffa och mannen verkade ha ursprung från något afrikanskt land. Han bedyrade på heder och samvete att den var alldeles äkta och han verkade mycket seriös för han saluförde även äkta guldsmycken, lokalt producerade souvenirer samt solglasögon av kända fabrikat.
Ångrar djupt att jag inte genomförde affären då priset var långt under marknadspris.
Det var synd att du köpte inte den Rolexx..:p
Det skulle vart roligt att kunna visa den på armen till dina vänner:p:p:eek:

Hej

Själv har jag inte köpt några dyra klockor och använder inte klockor överhuvudtaget sedan mitt jobb i flygbranschen, det var ju inte tillåtet av säkerhetsskäl, men även om jag skulle ha valt att bära klocka hade den nog gått sönder väldigt fort, jag är ju aktiv både på arbetet och på fritiden.

Men en lite rolig händelse med en klocka inblandad kan jag ju delge, det var i Bangkok på sent 80-tal, jag promenerade längs Sukumvit och som vanligt utan klocka, jag frågade en Thailändare vad klockan var på Thailändska, har du ingen klocka svarade han, nej sa jag.

Det var konstigt sa han, jag trodde att alla utlänningar hade klocka, då ska du få min klocka sa han och drog av sig sitt armbandsur, detta överräckte han åt mig, jag tackade nej och sa att jag inte behövde någon.

En utlänning ska ha klocka sa han och stod på sig, så jag fick ta emot den och tackade honom artigt flera gånger, den klockan hade en Schweizisk flagga på sig, men jag tar för givet att det var en kopia av något slag, men snällt var det ändå.

Det är såna här upplevelser som gör Thailand har en särställning hos mig, det inträffar ofta lite överraskande saker och folk är så generösa och vänliga.

Mvh isan lover

Jag erbjöd ju mig att köpa hans rolletidigare i tråden, då han tydligen använder sin TH som "skrytobjekt".
Jag räknar givetvis att han värderar rollen billigare än hans TH och köper den på studs även om jag inte vill ha en rolle.

@Joker är det med datumfönster? Färg? har du en bild/närbild på din klocka?
Köper inte jag den så hittar jag garanterat en köpare till den. Dumt att inte använda den och du verkar inte gilla den heller. Den kommer nog att betala två biljetter i Biz till Thailand för din del.....eller typ 10 ekonomibiljetter.
Vem har sagt att mina klockor är till salu ,, Vet inte vad NMax kan om kopior , men det finns mycket välgjorda kopior att köpa i Thailand om man har rätt kontakter . Inget jag köper på gatan om någon tror det , kopior som en utmakare i Sverige anser vara kriminellt välgjorda , visst ser man skillnad mellan dem om de granskas noga , men inte är en rolex nåt vidare ur , Då är TH betydligt bättre ur

Ni som vet allt om Rolex ,, vad är detta , en kopia eller en med certifikat
1559747074884.png

Vem har sagt att mina klockor är till salu ,, Vet inte vad NMax kan om kopior , men det finns mycket välgjorda kopior att köpa i Thailand om man har rätt kontakter . Inget jag köper på gatan om någon tror det , kopior som en utmakare i Sverige anser vara kriminellt välgjorda , visst ser man skillnad mellan dem om de granskas noga , men inte är en rolex nåt vidare ur , Då är TH betydligt bättre ur

TH har väldigt få egna urverk. Oftast är det ETA eller Sellita. Inget fel på dessa, men du har nog inte så bra koll om du menar att Rolex urverk inte är ”något vidare”.

Ingen har sagt att dina klockor är till salu. Men det känns ju oerhört onödigt att sitta på en Rolex som man inte gillar, samtidigt som den bör ha ett värde på minst 70k svenska och eventuellt en hel del mer.

Du själv verkar tycka att din TH Carrera är mer att skryta med, så jag kan gärna betala typ 20k för din Rolex...äh, vi dubblar det och säger 40k.

En bild på den skulle vara trevligt så man får se vilken ref. det är.

Liknande trådar

A
Svar
53
Visningar
7 K
Hans Svensson
H

Tillbaka
Topp