Shopping i Thailand - kopior eller äkta vara

Fasen och jag som köpte några packar kallingar på Citygross för några år sedan, 20 par för någon hundralapp. Dom håller faktiskt fortfarande men börjar förvisso bli aningen slitna. Men förbaskat bra kvalitet utan något märke måste jag säga. :)
Billigast att köra utan filsingar. "Gå commando" heter det tydligen om man skall vara petig.

Kanske det... Då är det kanske en teknisk fråga om programmet..? Men konstigt att jag sätts i karantän ofta och andra inte i samma tråd, utan att jag skrivit något opassande. Verkar snarare att vissa personer är med på en bevakningslista..
Meen nog om det.. Bara att gilla läget.. Jag står på den listan i programmet..
Eller så gör man något åt det.. ( Annan tråd, som tog hand om tekniska frågor. Inget att ta upp här i denna tråden ). :wai::wai::wai:
Jag skriver inte så mycket här ,läser mera. Men skriver jag , inget bråk så blir det borttaget av pingstpastorn. Kycklingen
får välja vilken mod hon vill men den som är nu är inte OK. Han är lite utanför i himmlen och taskig attityd mot forummedlemmarn

Det är INGEN som aktivt lägger inlägg för granskning, varför skulle vi göra det när inlägget redan är granskat? Däremot finns en funktion där vissa ord utlöser granskning per automatik. I @Pepsi s fall vet jag inte vilket ord som utlöste granskning, det är kanske en bugg i programmet. Ingen är förföljd av någon av oss här, och jag förmodar att det är mig du kallar pingstpastor. Har du någon kritik att komma med så gör då det via PM, om du tror att jag ensam tar beslut om ev avstängningar är du helt fel ute. Om jag har en taskig attityd så ber jag dig komma med exempel på detta.

PS. Jag har aldrig varit medlem i Pingstkyrkan. DS.

Det är INGEN som aktivt lägger inlägg för granskning, varför skulle vi göra det när inlägget redan är granskat? Däremot finns en funktion där vissa ord utlöser granskning per automatik. I @Pepsi s fall vet jag inte vilket ord som utlöste granskning, det är kanske en bugg i programmet. Ingen är förföljd av någon av oss här, och jag förmodar att det är mig du kallar pingstpastor. Har du någon kritik att komma med så gör då det via PM, om du tror att jag ensam tar beslut om ev avstängningar är du helt fel ute. Om jag har en taskig attityd så ber jag dig komma med exempel på detta.

PS. Jag har aldrig varit medlem i Pingstkyrkan. DS.
Om jag har kritik om forumet varför ska jag ta det via PM till dej ??? Ok pinkstpastorn blev lite fel sorry. När jag och PanPan bråka lite
blev jag avstängd, sen när jag svara han med min åsikt och skrev inget bråk, så plocka du bort det inlägget

Om jag har kritik om forumet varför ska jag ta det via PM till dej ??? Ok pinkstpastorn blev lite fel sorry. När jag och PanPan bråka lite
blev jag avstängd, sen när jag svara han med min åsikt och skrev inget bråk, så plocka du bort det inlägget
Nu är vi OT här. Jag minns knappt ens det, varför gräva i gammal skit? Som sagt, jag beslutar inte själv om avstängningar, tror du inte vi diskuterar sådant sins emellan?
Nu lägger jag detta åt sidan och det hoppas jag att du också gör. Och varför skrev jag att vi skall ta det via PM? Läs reglerna så förstår du varför. Ett tips i all välmening.

Bevisar bara att om nån vill köpa ett par skor för 699kr. Jag säger det är skor för mindre bemedlade. Jag köper mina skor för 5000kr. Eller de LV jag köpte kostade 8000kr. My bad.

Edit: exempel var det ja.

MEN jag köper mina kläder tesco. Jag är en av the few. Ok gör vad du vill.

Men om vi ska snacka Biltema och sketschees hit och dit. Kan det vara så att man helt enkelt vare sig vet eller kan veta värdet i ett par Monclear eller ett par Tods?

I min värld köper och använder man det man vill. Riktigt tramsigt att se ner på nån som köper skor på Lidl. Är det likvärdigt att se ner på nån som köper senaste sneakers från LV.

Gillar det sista stycket.
I Sverige är det helt ok att se ner på någon som har köpt sig en Moncler jacka, LV skor, A. Lange & Söhne klocka och ett par solbrillor för 20k.
Det får man inte göra i Sverige.
Om någon sedan klankar ner på deras joggingskor inköpta på Biltema så är det inte tillåtet.

Folk får köpa vad dom vill och ska inte behöva försvara det. Man får även vara både nöjd och stolt med sitt inköp.
Men att försöka intala andra om att ens nyinköpta snålutrustade Dacia Duster är världens bästa bil, då gör man det bara för att försvara sitt ytterst korkade bilköp, eller ja, för att man skäms över sitt bilinköp.

Man kan gärna köpa en Dacia Duster och bara tycka bil som bil. Det samma med sina Biltema joggingskor. De senare är nog ingenting man vill springa ett maraton med och Dustern vill man nog inte köra längre än till grannbyn med.

Säljer Lidl och Biltema skor?

Hej

Håller med, det finns kopior av märkeskläder med mycket bra kvalitet, t.o.m så bra att det lika gärna skulle kunna vara original, men det finns kopior som är skräp också, så man får helt enkelt kolla runt lite och jämföra kvaliteten på olika ställen.

Att man kan köpa mindre partier i länder som Thailand och Kambodja än ex.vis Kina stämmer säkert, både i Thailand och Kambodja kan man köpa små partier, samt som du var inne på blanda färger, storlekar, märken o.s.v nästan helt fritt, det tror jag inte att en stor fabrik eller grossist i Kina skulle acceptera, där vill man nog sälja större kvantiteter.

Mvh isan lover
Har en äkta samt en kopia på en Rolex , den som jag betalade 2700thbt för använder jag daglig dags sedan 2015 , inga problem automat , allt sitter där det skall safirglas , keramisk ring mm Den äkta som är svår som fn att skilja från kopian går inte varken bättre eller sämre , samma vikt samt exakt samma utseende in i minsta detalj

Har en äkta samt en kopia på en Rolex , den som jag betalade 2700thbt för använder jag daglig dags sedan 2015 , inga problem automat , allt sitter där det skall safirglas , keramisk ring mm Den äkta som är svår som fn att skilja från kopian går inte varken bättre eller sämre , samma vikt samt exakt samma utseende in i minsta detalj

Vad för Rolex är den äkta?

Vad för Rolex är den äkta?
Submariner , inte speciellt dyr , men varför slita på den äkta när jg har en kopia som ser likadan ut samt funkar lika bra , anser för övrigt att en Rolex är en skitklocka med mycket mediokert verk , Rolex själva hävdar att de skall in för översyn helst varje år , rengöring mm , Vad är det för skit? ,, Har en fin automat Tissot som har gått perfeckt nu i 16 år ,, aldrig gjort rent ,, vi får se om min Rolex går lika länge . Sen om det skall skrytas har jag en Tag H. Carrerra , den kostar lite mer .Klockor är min svaghet , mannens smycke:)

Det är omöjligt för mig att bära någon form av smycken. Ett armbandsur skulle klara max 1 dag på min handled innan den hade åkt in i någon form av roterande motordel som behövde "justering". Jag bar vigselring ett kort tag tills jag kortslöt någon krets med den så den åkte. Halsband har även de en attraherande kraft på roterande delar. Kanske ett intimsmycke skulle fungera? Just den kroppsdelen brukar jag undvika att använda i motorutrymmet.

Submariner , inte speciellt dyr , men varför slita på den äkta när jg har en kopia som ser likadan ut samt funkar lika bra , anser för övrigt att en Rolex är en skitklocka med mycket mediokert verk , Rolex själva hävdar att de skall in för översyn helst varje år , rengöring mm , Vad är det för skit? ,, Har en fin automat Tissot som har gått perfeckt nu i 16 år ,, aldrig gjort rent ,, vi får se om min Rolex går lika länge . Sen om det skall skrytas har jag en Tag H. Carrerra , den kostar lite mer .Klockor är min svaghet , mannens smycke:)
Sant @Joker Rolex! Jag har aldrig varit impad av den..
Jag har som du en Tag.
Använder den bara för att skryta.:eek::eek:

Det är omöjligt för mig att bära någon form av smycken. Ett armbandsur skulle klara max 1 dag på min handled innan den hade åkt in i någon form av roterande motordel som behövde "justering". Jag bar vigselring ett kort tag tills jag kortslöt någon krets med den så den åkte. Halsband har även de en attraherande kraft på roterande delar. Kanske ett intimsmycke skulle fungera? Just den kroppsdelen brukar jag undvika att använda i motorutrymmet.
Det är ju en självklarhet att man inte kan bara halssmycken ,klockor el dyl som mek , var samma med mig när jag jobbade i det yrket .. Ett halsmycke kan sätta livslånga ärr om det hamnar på fel ställe , batteriet tillex :)

En submariner är ju svindyr. Speciellt i stål. Rolex har nog världens högsta stålpris. Kostar mer begagnade än vad dom kostar nya dessutom.
Tror nog att dom har seviceintervall på 5-6år.
En TH Carrera är inget att skryta med....den kostar långt mycket mindre än en Rolex.
Carreran är dock väldigt fin, har en själv som används i ur och skur, men även där så ska den in på typ samma serviceintervaller som din Rolex....om man känner för det.

Själv gillar jag inte Rolex. Det är lite som en robust Volvo. Tråkig och dyr.
Dock kan en Rolex vara en bra investering. Vill man ha en Daytona så får man köa i flera år för en klocka för 115k. Man säljer den dock dagen efter för det dubbla utan problem.

Sant @Joker Rolex! Jag har aldrig varit impad av den..
Jag har som du en Tag.
Använder den bara för att skryta.:eek::eek:
Använder min Rolexkopia daglig dags , ikväll på fest med jobbet , då tar jag TH ,just bara för att irritera fattiglapparna :):)555 jag säger bara helt enkelt på frågan varför jag har en skryklocka på mig att , jag har lärt mig på ett Forum att det är kul att skryta 555:p

Använder min Rolexkopia daglig dags , ikväll på fest med jobbet , då tar jag TH ,just bara för att irritera fattiglapparna :):)555 jag säger bara helt enkelt på frågan varför jag har en skryklocka på mig att , jag har lärt mig på ett Forum att det är kul att skryta 555:p
Det är inget fel med att skryta. @Joker
Svennissar gör för lite av det, vet inte varför det är så?, Du kanske kan förklara för mig.
Jag är svensk medborgare, men inte född i Sverige

En gammal kompis till mig skröt häromdagen på facebook, då han varit och fiskat öring.
Han la upp fina bilder på 7 st öringar, där han berättade om sitt fantastiska fiske.
Det är bara det att man får ta max 2 fiskar per dag och person i den sjön.:xmas_smiley::D
I går provlåg jag en hästensäng på Bror Pehrssons möbler, mest för skoj skull. Tyckte inte det var något speciellt med den,, förutom priset då, som dessutom var sänkt från 180k till 122K. Får fundera vidare....;)

Som sagt så är väl Rolexklockan ett bättre sätt att skryta, om än en mycket tråkigare klocka.
Vilken Carrera har du?
Carrera är mer fattigmansklocka än din Rolex.

Vad vill du ha för din Submariner då du egentligen inte gillar den.
Jag köper nog den rakt av om du ger ett pris som är lägre än nypriset på den Carrera du har.

Liknande trådar

A
Svar
53
Visningar
7 K
Hans Svensson
H

Tillbaka
Topp