Shopping i Thailand - kopior eller äkta vara

Man köper det man gillar, helt enkelt.
För min del, när det kommer till skor, så blir det till 99% asics, då dessa används att förflytta mig.
Kraftig hålfot, hög vrist och Kalle Anka design på fötterna gör att jag inte fixar några finare skor annat än till att ha på fötterna när jag sitter ner.
Aj aj. Det finns skor på Lidl till dig också. Du är inte bättre än mig. Jag köper mina på tradera. Nä nu är du bra bortskämd. Fy!

Hey jag bor faktiskt i Thailand. Den du!

Ha! Då får du allt lyxa till med ett par begagnade Adda om du inte hittar någon motsvarighet till stadsmissionen.
Glida runt i nyinköpta Adda är väl lite onödigt och mest för att glänsa, kan jag tänka mig.

Har dom något militärt överskott i Thailand?
Där kan man fynda utan att tillhöra någon äcklig låtsaselit.

Ha! Då får du allt lyxa till med ett par begagnade Adda om du inte hittar någon motsvarighet till stadsmissionen.
Glida runt i nyinköpta Adda är väl lite onödigt och mest för att glänsa, kan jag tänka mig.

Har dom något militärt överskott i Thailand?
Där kan man fynda utan att tillhöra någon äcklig låtsaselit.
Körde hårt med adda och allt vad det heter innan. Sen kom verkligheten ikapp. 100thb från big C nu. Lite halt blir man men vafan. Billigt var det

Lägger inte ut personbilder så har beskurit lite men här är ex på autoläget vs Nattläget mitt på dagen.
Visst det är lite överexponeringar men gör underverk för att se ansiktet på folk och ännu bättre är det på kvällen.
Jämför den främre trädstammen så förstår ni skillnaden på ansikten.
P30 Pro ska vara ännu bättre.

IMG_20190501_221425.jpg

IMG_20190501_221439.jpg

Men är det inte HDR som gör det? Tanken är att man tar flera bilder med olika exponering och sedan lägger dom ovanpå varandra, stackar. Då får man det att se ut som på undre bilden. HDR fixar ju kameran i mobilen med mjukvara. Min iPhone 8 gör det hyfsat. Förmodar att din lur gör det mycket bättre. IPhone har ju inte varit direkt kända för att ligga längst fram då det gäller kameran.

Min senaste klocka var ingen kopia men det är något jag använder och var billig av märket casio.
Ibland köper jag kopior typ Rolex för skojs skull men man får vad man betalar för.
Tycker kopior har blivit sämre.
Ett bälte jag köpte 1984 höll i många år men nuförtiden är det mycket plast eller annat skräp.

Senast ändrad:
Men är det inte HDR som gör det? Tanken är att man tar flera bilder med olika exponering och sedan lägger dom ovanpå varandra, stackar. Då får man det att se ut som på undre bilden. HDR fixar ju kameran i mobilen med mjukvara. Min iPhone 8 gör det hyfsat. Förmodar att din lur gör det mycket bättre. IPhone har ju inte varit direkt kända för att ligga längst fram då det gäller kameran.
Det stämmer att det är en mjukvara som ger bättre bilder.
Uppdaterade min Samsung till Android 9.0 för några veckor sen, och då fick kameran flera nya förbättrade funktioner.
Även bildbehandlingen fick fler funktioner.
Att ha senaste OS installerat har ofta lika bra effekt som köpa nyare modell.

Exakt vad som gör det har jag inte funderat över
Det stämmer att det är en mjukvara som ger bättre bilder.
Uppdaterade min Samsung till Android 9.0 för några veckor sen, och då fick kameran flera nya förbättrade funktioner.
Även bildbehandlingen fick fler funktioner.
Att ha senaste OS installerat har ofta lika bra effekt som köpa nyare modell.
Finns inte på kartan att uppdatering till nyare OS (om det ens går att uppdateta) gör att en gammal hårdvara kommer ikapp en ny, bara önskedrömmar.
Köp en ny så inser du.

Exakt vad som gör det har jag inte funderat över

Finns inte på kartan att uppdatering till nyare OS (om det ens går att uppdateta) gör att en gammal hårdvara kommer ikapp en ny, bara önskedrömmar.
Köp en ny så inser du.
Min 6 månader gamla telefon fick många bättre funktioner vid uppdateringen till v9.0.
Det har dessutom inte kommit någon ny modell av den heller, så ett köp av en nyare finns inte på kartan.

Är man bara ute efter bra bilder, så köp en Oppo.

Okay. Men inte just nu tack. Är i Thailand, allt homoerotiskt material är förbjudet och spärrat här.

Hör av mig när jag är redo att ta emot dem, sisådär år 2065 eller nått liknande...
Hmmmm !! Vad är homoerotiskt material ? Är det ett speciellt märke på underkläder? Typ Björn Borg kalsingar? ;)
Kanske mjukis brallor för män? Homo är väl människa? Eller en variant. Homo Sapiens.. Ett däggdjur med ursprung från primater.
Så i grunden kanske det är förbjudet i Thailand att visa en erotisk apa ? Med Björn Borg kalsonger dyra som fan kanske? :cool: :thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup:
Vem fan vill se det?? :p

Hmmmm !! Vad är homoerotiskt material ? Är det ett speciellt märke på underkläder? Typ Björn Borg kalsingar? ;)
Kanske mjukis brallor för män? Homo är väl människa? Eller en variant. Homo Sapiens.. Ett däggdjur med ursprung från primater.
Så i grunden kanske det är förbjudet i Thailand att visa en erotisk apa ? Med Björn Borg kalsonger dyra som fan kanske? :cool: :thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Ibland skulle jag vilja titta in i ditt huvud för att se hur det snurrar och är kopplat därinne. Måste vara något alldeles speciellt ;)

Håller med, Salming ska det självklart sitta på. De tål ju några "nedsläpp" som hjälten själv uttryckte det :)

/ SatanG

Håller med, Salming ska det självklart sitta på. De tål ju några "nedsläpp" som hjälten själv uttryckte det :)

/ SatanG

Nja, hade ett par ”Sura Pelle” kalsongen som klarar ett nedsläpp. Salmings kallingar fixar det också, fast det är en stund sedan jag köpte några senast. Tror inte dom finns kvar längre.

Nja, hade ett par ”Sura Pelle” kalsongen som klarar ett nedsläpp. Salmings kallingar fixar det också, fast det är en stund sedan jag köpte några senast. Tror inte dom finns kvar längre.

Låg på drottninggatan för något år sedan men var på gång att flytta eller om han lade ner helt vet inte.
Var på väg att nödproviantera (snusdoselock) på Swedish match när jag såg det. Kan dock ha fattat gatunamnet fel, jag är ju som tur är inte stockholmare :)

/ SatanG

Fasen och jag som köpte några packar kallingar på Citygross för några år sedan, 20 par för någon hundralapp. Dom håller faktiskt fortfarande men börjar förvisso bli aningen slitna. Men förbaskat bra kvalitet utan något märke måste jag säga. :)

Liknande trådar

A
Svar
53
Visningar
7 K
Hans Svensson
H

Tillbaka
Topp