Shopping i Thailand - kopior eller äkta vara

Jag väljer ingenting. Ställde en fråga, men eftersom du inte svarar:xmas_smiley: så skiter jag totalt i vilket..5555555555:nod:.
5555 Du får väl läsa på vad du skriver då, 3 frågetecken, men det kanske går bättre imorgon? Svårt att svara på en fråga som uppenbarligen är skit. Bättre lycka till imorgon.

Märk

Att betala för märket är nog det dummaste man kan göra.. Igår var vi på CenterSyd, ett stort köpcentrum i Skåne. Frugan skulle köpa skor mm..
Men skorna skulle tvunget vara Addidas, NIKE eller Puma mm med märket synligt.. Hon hittade ett par NIKE. Storlekarna upp till 38 kostade 499 kr. Men frugan har storlek 39. Då kostade de 699 kr.. 200 kr mer för en storlek!! Ok! Ta vad fan du gillar.. Men i skorna står det tillverkade i Indonesien!!
Vem fan tror att det skulle vara bättre kvalitet för ett par märkesskor om de är tillverkade på en låglönefabrik i Indonesien?? De kostar säkert 10-20 kr att tillverka.. Men med märket NIKE kostar de 699 kr i Sverige!! :xmas_smiley: Snacka om att blåsa folk!! Utan "Märket NIKE" hade samma skor säkert kostat 199 Kr utan REA.. :cool:

Det var ett program som heter PLUS för ett antal år sedan som just tog upp detta med märkesfusk. En fabrik som tillverkade reservdelar som Volvo Original. I samma fabrik packade de samma detaljer i andra påsar till Biltema. Som bara kostar en bråkdel av Volvo original.. Men Volvo sålde det som VOLVO ORGINAL.. Dra åt helvete!! Inte mer original än Biltema skiten.. Exakt samma saker!! Men det Volvo tog 1000 kr för, kostade 150 kr på Biltema. Men man fick en påse med en påklistrad lapp med ORGINAL om man köpte det på Volvo.. o_O Har man någon nytta av klistermärket? För de har ju garanti även på Biltema.. 55555555 !!!! OBS!! Nu är jag ingen som gillar det företaget precis.. Men som en jämförelse.. Säkert samma möghundar där..
Samma gäller kläder!! Inte fan har märkesföretagen egna fabriker.. Samma mög, men olika märken man klistrar på..
Om man sedan har fabriker i Kina, Singapor, Indonesien, Thailand eller var de nu har billig arbetskraft, spelar ingen roll.. Det är namnet du betalar för.. Inte kvalitet.. Men det ser ju dyrare ut med ett par NIKE än ett par där det inte står något namn på.. :rolleyes:
Har köpt måååånga fina tröjor på marknaden i Thailand med "Märke". De har varit av mycket bra kvalitet.
Sååå Bara dravvel att betal dyrt för kläder som tillverkas i låglöneländer och säljs svindyrt i Sverige..
Så en mercedes som är tillverkad i Thailand har sämre kvalite än en som är tillverkad i Tyskland. Skulle inte tro det.

Köpte shorts på big c för ett par dar sedan för att ha att träna i. (Svettas i) dom dyraste dom hade där. Tog bara ett par i min storlek utan att prova. Totalt feldesignade med 50 cm röv och 2 cm ben. Nä dom gick rätt i soptunnan. Kommer inte gå in där på klädavdelningen igen.
Tshirts köpte jag där förr men dom var inte sköna. Kliade. Kommer aldrig handla billigt skräp nå mer eller kopior heller för den delen. Feldesignat och obekväma.
Hellre ett plagg i halvåret på outleten.

Enda undantaget e kallingarna från Nattmarknaden på Thepprasit. Vill inte betala hudralappar för något att stoppa ner röven i.

Kopia eller förfalskning, var går gränserna.

En engelsman i Korat berättade om en klockaffär han gjort i Hong Kong för många år sedan.
Han fick ett erbjudande köpa en dyr klocka till ett rätt bra pris, dock inte billig utan runt 30.000kr.
Han var misstänksam och kollade upp att den var värd det dubbla och försäljaren gick med på att dom skulle åka till några kända klockaffärer för att få både en värdering och bekräftelse att den var äkta.
Alla ställen de besökte bekräftade att certifikat, förpackning/etui samt klockan var äkta.

Han kände sig trygg och köpte klockan. Något år senare lät han värdera den i London hos en välrenommerad butik.
Svaret han fick att certifikatet verkade äkta, även etui såg äkta ut men klockan var en förfalskning.

Sen gick det upp för honom att var var utsatt för en väl genomförd blåsning, både säljare och de butiker dom besökte
var i maskopi och samarbetade.
Han var inte uppmärksam på att säljaren skjutsade honom till utvalda butiker.

Det är nog många ägare till dyra märkesvaror som inte är medvetna om att dom äger en förfalskning.
Lika bra är väl det. :):)

Kopia eller förfalskning, var går gränserna.

En engelsman i Korat berättade om en klockaffär han gjort i Hong Kong för många år sedan.
Han fick ett erbjudande köpa en dyr klocka till ett rätt bra pris, dock inte billig utan runt 30.000kr.
Han var misstänksam och kollade upp att den var värd det dubbla och försäljaren gick med på att dom skulle åka till några kända klockaffärer för att få både en värdering och bekräftelse att den var äkta.
Alla ställen de besökte bekräftade att certifikat, förpackning/etui samt klockan var äkta.

Han kände sig trygg och köpte klockan. Något år senare lät han värdera den i London hos en välrenommerad butik.
Svaret han fick att certifikatet verkade äkta, även etui såg äkta ut men klockan var en förfalskning.

Sen gick det upp för honom att var var utsatt för en väl genomförd blåsning, både säljare och de butiker dom besökte
var i maskopi och samarbetade.
Han var inte uppmärksam på att säljaren skjutsade honom till utvalda butiker.

Det är nog många ägare till dyra märkesvaror som inte är medvetna om att dom äger en förfalskning.
Lika bra är väl det. :):)
Tror man att man kan få äkta till halva priset så får man skylla sig själv.

Köpte shorts på big c för ett par dar sedan för att ha att träna i. (Svettas i) dom dyraste dom hade där. Tog bara ett par i min storlek utan att prova. Totalt feldesignade med 50 cm röv och 2 cm ben. Nä dom gick rätt i soptunnan. Kommer inte gå in där på klädavdelningen igen.
Tshirts köpte jag där förr men dom var inte sköna. Kliade. Kommer aldrig handla billigt skräp nå mer eller kopior heller för den delen. Feldesignat och obekväma.
Hellre ett plagg i halvåret på outleten.

Enda undantaget e kallingarna från Nattmarknaden på Thepprasit. Vill inte betala hudralappar för något att stoppa ner röven i.
Ganska vanligt fenomen.
Själv köper jag aldrig ett klädesplagg utan att prova först oavsett pris. Hänger ju tillbaka 8 av 10 pga dålig passform så det skulle bli dyrt i längden att inte prova.

Igentligen en helt ointressant fråga idag. Men jag delar med mig. Köper 100 T-shirt åt gången i bomul som jag vet att jag gillar. En gång om året. Scholle special flipflops 5 par åtgången. Shorts är svårare då det märket och fabrikat inte går att finna längre. Shortsen skall ha tillräckligt djupa fickor samt en bakficka som går att stäng ordentligt och sluta mitt på låret inte för långa eller korta. Har tagit in pris hos skräder för få dem gjorda och kommer troligen sluta med skräddare. Har några fin kläder av högsta kvalitet för speciella tillfällen begravning och brölop eller när det krävs. Då gärna med pasley mönster som jag tycker passar min personlighet.
Märkes varor handlar jag aldrig själv veterligen det gör frugan vilket passar mig bra för i sällskap med henne ser jag ut som en riktig miljonär och blir alltid bemöt på bästa sätt.

Duger inte min bil i sammanhanget tar jag en bättre taxi eller limousin.

Igentligen en helt ointressant fråga idag. Men jag delar med mig. Köper 100 T-shirt åt gången i bomul som jag vet att jag gillar. En gång om året. Scholle special flipflops 5 par åtgången. Shorts är svårare då det märket och fabrikat inte går att finna längre. Shortsen skall ha tillräckligt djupa fickor samt en bakficka som går att stäng ordentligt och sluta mitt på låret inte för långa eller korta. Har tagit in pris hos skräder för få dem gjorda och kommer troligen sluta med skräddare. Har några fin kläder av högsta kvalitet för speciella tillfällen begravning och brölop eller när det krävs. Då gärna med pasley mönster som jag tycker passar min personlighet.
Märkes varor handlar jag aldrig själv veterligen det gör frugan vilket passar mig bra för i sällskap med henne ser jag ut som en riktig miljonär och blir alltid bemöt på bästa sätt.

100 t-shirt varje år!
Nu skojar du eller?

Smaksak men personligen tycker jag att shorts som slutar mitt på låret ser töntigt ut, 80 tal över det.

Vilka kretsar rör du dig i eg?
Att min bil inte skulle duga fram till en tillställning finns inte på kartan men jag är ju ingen hiso heller, mina rikaste vänner har väl inte mer än runt 30 milj sek så inget jetset liv här.

Tror man att man kan få äkta till halva priset så får man skylla sig själv.
Det tycker jag inte.
Krister köper saker som är värt det dubbla och lever gott på detta.
Köpa begagnade varor är svåra att värdera.
Men ibland behöver någon snabbt kontanter så visst går det att göra bra fynd också.
Sen kan ju en sak vara billig i ett land och mer värda i ett annat.

Det tycker jag inte.
Men ibland behöver någon snabbt kontanter så visst går det att göra bra fynd också.
Nu jämför du päron och äpplen igen

Det tycker jag inte.
Kläder vill man ju oftast ha nya. Men jag kollade på en Eamesfåtölj på nån möbelbutik i Bkk.. ny ostämplad (kopia) för 40kB. Då köper jag hellre en äkta från 1960-talet för det dubbla för den kommer värdet bara att öka på.

Frugan e smart tycker jag. Köper många märkesvaror på facebook när någon rik känd modell säljer ut sina grejer. Ofta är det kläder och parfym o skor som dom fått i gåvor eller av sponsorer vid modelljobb. Billigt är det då.

Ja @Khuntan paisley mönster på kostym det sitter.:D:D:D:D:D:wai:
Eller är det skjortan?
Slipsen?
Jag har många slipsar med paisley mönster men ingen kostym:xmas_smiley:

100 t-shirt varje år!
Nu skojar du eller?

Smaksak men personligen tycker jag att shorts som slutar mitt på låret ser töntigt ut, 80 tal över det.

Vilka kretsar rör du dig i eg?
Att min bil inte skulle duga fram till en tillställning finns inte på kartan men jag är ju ingen hiso heller, mina rikaste vänner har väl inte mer än runt 30 milj sek så inget jetset liv här.

Kanonsmidigt. Använd tröjan i 3 dagar sedan släng den. Då slipper du tvätta...:p

30 mille... vad umgås du med för sluskar... men klart du väljer umgänge som har mindre deg... skönt att vara på toppen och rikast i umgängeskretsen... ;)

Tyvärr kommer jag aldrig få uppleva det. Har goda vänner som är väldigt jordnära och trevliga men rika som troll.

Möter man dem på stan finns det inget som avslöjar att de är goda för massor.

Kanonsmidigt. Använd tröjan i 3 dagar sedan släng den. Då slipper du tvätta...:p

30 mille... vad umgås du med för sluskar... men klart du väljer umgänge som har mindre deg... skönt att vara på toppen och rikast i umgängeskretsen... ;)

Tyvärr kommer jag aldrig få uppleva det. Har goda vänner som är väldigt jordnära och trevliga men rika som troll.

Möter man dem på stan finns det inget som avslöjar att de är goda för massor.
Oh! Nej nu måste sluta skryta @Samet

Liknande trådar

A
Svar
53
Visningar
7 K
Hans Svensson
H

Tillbaka
Topp