Shopping i Thailand - kopior eller äkta vara

Min farsa grämer sig fortfarande över att vi slängde hans gamla cykel vid en flytt för 30 år sedan. Den var tydligen värd flera hundra kronor numer!
Ofta är det så att det som vanliga mänskor sparar hela livet för att de tror de kan sälja dyrt e inte värt nåt. Och annat som inte e värt nåt blir det med tiden.
Ta tex jultallrikar. Hur många miljoner gamla tanter idag som investerade alla sina månadslöner när de var unga och som nu inte e värt ett piss.

Jag, frugan och barnen har Big-C och Tesco kläder på alla foton här och att dom skulle vara fulare, obekvämare eller klia ger jag inte ett nickel för.
Tycker dom sitter bra, ser ok ut och kliar definitivt inte.
Tror jag man skall kolla sin tvättmaskin ;)
250 baht plagget.

FB_IMG_1552713970034.jpg

FB_IMG_1551854282371.jpg

FB_IMG_1544528531304.jpg

20180713_081008.jpg

FB_IMG_1521212597467.jpg

Jag, frugan och barnen har Big-C och Tesco kläder på alla foton här och att dom skulle vara fulare, obekvämare eller klia ger jag inte ett nickel för.
Tycker dom sitter bra, ser ok ut och kliar definitivt inte.
Tror jag man skall kolla sin tvättmaskin ;)
250 baht plagget.

FB_IMG_1552713970034.jpg

FB_IMG_1551854282371.jpg

FB_IMG_1544528531304.jpg

20180713_081008.jpg

FB_IMG_1521212597467.jpg
Babykläder 50-100 baht, frugan köper även 2nd hand om hon hittar nåt hon gillar då runt 30-100 baht men det gör inte jag, då kliar det men det är psykiskt.
Är vi på central brukar hon handla på klädstånden dom har ibland på botten och första våningen, 100 baht plagget.

Babykläder 50-100 baht, frugan köper även 2nd hand om hon hittar nåt hon gillar då runt 30-100 baht men det gör inte jag, då kliar det men det är psykiskt.
Är vi på central brukar hon handla på klädstånden dom har ibland på botten och första våningen, 100 baht plagget.
Finns en fransman som köper upp överskott av märkesvaror, sportkläder, och säljer för Tescopriser. Hittar det i korsningen Siam country och järnvägen. Problemet e kanske att hon får smak för kvalitet om hon börjar handla där

Allt handlar väl egentligen om prioriteringar hur man väljer att använda pengarna. En del vill inte ens använda pengarna utan sparar dom till en bättre dag som aldrig kommer.
Sedan finns det dom som gillar kvantitet före kvalitet.
Själv får jag kompromissa i de flesta fall och med de flesta varor. Hade gärna haft en bättre bil, rest mycket mer, bott på bättre hotell, köpt ett bättre boende, köpt mig en bättre klocka eller varför inte fler än en, klocka till frun och några handväskor när man ändå håller på.

En del väljer att lägga enorma summor på boende. En del väljer att lägga ner en massa pengar på mat. En del använder stålarna på bilar. En del köper en massa kläder. En del reser upp pengarna. Andra köper elektronik. Vissa köper klockor och andra spenderar stålarna på jakt och fiske. Handväskor är väl även det en stor utgiftspost. Smycken, trädgård, tavlor, köksutrustning, alkohol.

Sedan finns det dom som har råd att lägga ner stålar på allt av det ovannämnda, vilket jag också gjort om stålarna hade funnits.

Däremot har jag svårt för att betala för något substitut bara för att jag inte har stålar till det jag verkligen vill ha när det gäller onödig konsumtion. Då går jag hellre hem tomhänt.

Finns en fransman som köper upp överskott av märkesvaror, sportkläder, och säljer för Tescopriser. Hittar det i korsningen Siam country och järnvägen. Problemet e kanske att hon får smak för kvalitet om hon börjar handla där
Låter som han får tag på kopior ;)
För att sälja riktiga märkeskläder för 180-250 baht har jag svårt att tro?
Men nja, jag vet inte om det är så mycket bättre kvalitet, för nåt som är bra med Tescokläder dom håller och blir inte urtvättade direkt.
Nä vi håller oss till att köpa dom kläder vi köper.
Lägger inga 3000-10.000 klädesplagget här nere.
Dom pengarna anser jag mig inte ha i budgeten, finns vettigare saker att lägga pengar på och hel-luffiga tycker jag inte vi ser ut.
Här är vi på Tesco och shoppar ;)

received_175779836559051.jpeg

Allt handlar väl egentligen om prioriteringar hur man väljer att använda pengarna. En del vill inte ens använda pengarna utan sparar dom till en bättre dag som aldrig kommer.
Själv får jag kompromissa i de flesta fall och med de flesta varor. Hade gärna haft en bättre bil, rest mycket mer, bott på bättre hotell, köpt ett bättre boende, köpt mig en bättre klocka eller varför inte fler än en, klocka till frun och några handväskor när man ändå håller på.

En del väljer att lägga enorma summor på boende. En del väljer att lägga ner en massa pengar på mat. En del använder stålarna på bilar. En del köper en massa kläder. En del reser upp pengarna. Andra köper elektronik. Vissa köper klockor och andra spenderar stålarna på jakt och fiske. Handväskor är väl även det en stor utgiftspost. Smycken, trädgård, tavlor, köksutrustning, alkohol.

Sedan finns det dom som har råd att lägga ner stålar på allt av det ovannämnda, vilket jag också gjort om stålarna hade funnits.

Däremot har jag svårt för att betala för något substitut bara för att jag inte har stålar till det jag verkligen vill ha när det gäller onödig konsumtion. Då går jag hellre hem tomhänt.
Sammanfattning: man lägger pengar på att få sex eller som substitut till sex :angel:

Jag lägger pengarna på att ha ett bekvämt medelklassliv hemma utan stress, några direkt fancy things har vi inte.
Sulle väl vara barnvagnen och bilbarnstolen då som jag tog det dyraste, där får det vara original och kvalitet.
Samt skolan med där har vi valt kvalitet, snålar hellre på kläderna så barnen får bra skolgång, fast jag tycker inte vi snålar på kläder, jag hittar det jag gillar på Tesco.
Frugan har aldrig vart någon märkes fettitish heller, varför börja nu?

Låter som han får tag på kopior ;)
För att sälja riktiga märkeskläder för 180-250 baht har jag svårt att tro?
Men nja, jag vet inte om det är så mycket bättre kvalitet, för nåt som är bra med Tescokläder dom håller och blir inte urtvättade direkt.
Nä vi håller oss till att köpa dom kläder vi köper.
Lägger inga 3000-10.000 klädesplagget här nere.
Dom pengarna anser jag mig inte ha i budgeten, finns vettigare saker att lägga pengar på och hel-luffiga tycker jag inte vi ser ut.
Här är vi på Tesco och shoppar ;)

received_175779836559051.jpeg
Glömde en kategori att lägga pengar på, resultatet av tidigare sex ;)

Hon har klänning från Zara 790B (på rea?) Jag har nåt ja hittat på outlet. Tshirt tror 290B och byxor typ 400... inga jättesummor men riktigt sköna. Brillor från Rayban köpte på Gardemoen för en tusing e la det dyraste jag äger förutom min klocka som e för varmt att ha på sig här

20190501_160515.jpg

Liknande trådar

A
Svar
53
Visningar
7 K
Hans Svensson
H

Tillbaka
Topp