Shopping i Thailand - kopior eller äkta vara

Vist är de så i Thailand blir man bemöt efter klädsel många gånger . Ja klär alltid upp mej lite när ja ska till någon myndighet de lönar sej

Hej

Så är det ju många som gör och att agera på detta klassiska sätt det fungerar säkert.

Själv kör jag min farmarstil fullt ut, kör min Saleng dit och besöker myndigheter klädd som vilken risbonde dom helst och talar Lao med dom, det väcker både intresse och viss glädje, det fungerar också bra.

Mvh isan lover

Tror inte det @Samet
Äter ju på samma ställen som jag .
Då måste du ha gott om bidrag från staten 55555555:xmas_smiley::cool:
Om du har inte ätit på Biscotti för, prova jag lovar att du (ni) blir inte svikna:cool:

Toppen. Lägger jag in en komihåg pinne på kartan om Biscotti... ligger ju lurigt där bland andra pinnar... :eek:

Screenshot_20190501-132258_Maps.jpg

Kanonsmidigt. Använd tröjan i 3 dagar sedan släng den. Då slipper du tvätta...:p

30 mille... vad umgås du med för sluskar... men klart du väljer umgänge som har mindre deg... skönt att vara på toppen och rikast i umgängeskretsen... ;)

Tyvärr kommer jag aldrig få uppleva det. Har goda vänner som är väldigt jordnära och trevliga men rika som troll.

Möter man dem på stan finns det inget som avslöjar att de är goda för massor.
Där jag bor finns det ju många rika företagare, och man märker direkt om dom själva har arbetat upp sin förmögenhet eller om dom fått ärva och är nyrika.
Själv föredrar jag att umgås med mäniskor som är jordnära, trevliga, ärliga mm sen om dom är fattiga eller rika spela ingen roll.

Mitt största misstag i begagnatsvängen är en soffgrupp jag fick med huset när jag köpte det. Ganska obekväm och tänkte många gånger byta ut det. När ja tömde huset hade jag med den i skåpbilen för att slängas på tippen. Men en habdlare fick se den och fråga vad jag ville ha. Ja drog i med 2500 för jag tror det var nåt danskt. Visa sig senare att den var en NANNE DIETZEL och gick på Lauritz i Danmark för 80.000 danska kr

Nu kan man köpa original också till vettiga priser.
Vi har en Surplus butik i området som köper upp restpartier från USA och Australien.
Allt är nytt vad gäller skor kläder men möbler är både nytt och gammalt.

Det är förstås utgående modell eller udda storlekar på mycket.
Ett par Nike skor i storlek 56.

Jag lyckades till slut hitta en våtdräkt i XXL där. Märke Billabong helt oanvänd för 1000 baht.

Den har en kompis redan tingat för 1400kr.

20190501_143304.jpg

20190501_143351.jpg

20190501_143536.jpg

20190501_133035.jpg

20190501_133118.jpg

Nu kan man köpa original också till vettiga priser.
Vi har en Surplus butik i området som köper upp restpartier från USA och Australien.
Allt är nytt vad gäller skor kläder men möbler är både nytt och gammalt.

Det är förstås utgående modell eller udda storlekar på mycket.
Ett par Nike skor i storlek 56.

Jag lyckades till slut hitta en våtdräkt i XXL där. Märke Billabong helt oanvänd för 1000 baht.

Den har en kompis redan tingat för 1400kr.

20190501_143304.jpg

20190501_143351.jpg

20190501_143536.jpg

20190501_133035.jpg

20190501_133118.jpg

Om du nån gång ser beg. Louis Vuitton så skicka ett PM.

Kanonsmidigt. Använd tröjan i 3 dagar sedan släng den. Då slipper du tvätta...:p

30 mille... vad umgås du med för sluskar... men klart du väljer umgänge som har mindre deg... skönt att vara på toppen och rikast i umgängeskretsen... ;)

Tyvärr kommer jag aldrig få uppleva det. Har goda vänner som är väldigt jordnära och trevliga men rika som troll.

Möter man dem på stan finns det inget som avslöjar att de är goda för massor.
Samma tröja i 3 dagar, vet dom som kör det men skulle man inte tvätta så hade det gått åt typ 1000 tröjor om året men det har vi inte råd med här i vårat fattiga gäng :D

Om du nån gång ser beg. Louis Vuitton så skicka ett PM.
Faktiskt har jag inte sett väskor på dessa överskottslager.
Bedömer risken som liten, sen kryllar det av secondhand överallt.
Frugan handlar mycket på dessa marknader.
Mest åt syskonbarn och pappa men även åt sig själv.
Mycket är från Korea, Japan och Australien.

Faktiskt har jag inte sett väskor på dessa överskottslager.
Bedömer risken som liten, sen kryllar det av secondhand överallt.
Frugan handlar mycket på dessa marknader.
Mest åt syskonbarn och pappa men även åt sig själv.
Mycket är från Korea, Japan och Australien.
Kungarna och drottningarna av begagnat här i Thai är de som säljer beg. LV. Misstänker dom köper från Japan. Kan lätt sälja väskor för flera miljoner per dag

Mitt största misstag i begagnatsvängen är en soffgrupp jag fick med huset när jag köpte det. Ganska obekväm och tänkte många gånger byta ut det. När ja tömde huset hade jag med den i skåpbilen för att slängas på tippen. Men en habdlare fick se den och fråga vad jag ville ha. Ja drog i med 2500 för jag tror det var nåt danskt. Visa sig senare att den var en NANNE DIETZEL och gick på Lauritz i Danmark för 80.000 danska kr

Man får aldrig vara bitter över missade inkomster/vinster. Då gräver man bara ner sig.

Man kunde alltid tjänat lite mer eller sparat lite längre...

Verkliga förluster grämer, sedan får man gå vidare och ta nya tag.

Köpte shorts på big c för ett par dar sedan för att ha att träna i. (Svettas i) dom dyraste dom hade där. Tog bara ett par i min storlek utan att prova. Totalt feldesignade med 50 cm röv och 2 cm ben. Nä dom gick rätt i soptunnan. Kommer inte gå in där på klädavdelningen igen.
Tshirts köpte jag där förr men dom var inte sköna. Kliade. Kommer aldrig handla billigt skräp nå mer eller kopior heller för den delen. Feldesignat och obekväma.
Hellre ett plagg i halvåret på outleten.

Enda undantaget e kallingarna från Nattmarknaden på Thepprasit. Vill inte betala hudralappar för något att stoppa ner röven i.
Konstigt för du och jag är ju lika långa och ungefär lika breda och inga problem med storlekarnarna där.
Och att kläderna där skulle klia sitter nog i huvudet ;)

Man får aldrig vara bitter över missade inkomster/vinster. Då gräver man bara ner sig.

Man kunde alltid tjänat lite mer eller sparat lite längre...

Verkliga förluster grämer, sedan får man gå vidare och ta nya tag.
Min farsa grämer sig fortfarande över att vi slängde hans gamla cykel vid en flytt för 30 år sedan. Den var tydligen värd flera hundra kronor numer!

Kungarna och drottningarna av begagnat här i Thai är de som säljer beg. LV. Misstänker dom köper från Japan. Kan lätt sälja väskor för flera miljoner per dag
Skulle tro att du hittar samma i Filippinerna om du häckar i megastaden Manila eller i Cebu City.
I alla fall när man ser på de gigantiska shoppingcenter som finns där.
Bor väldigt många rika och köpstarka människor där.
Men i min lilla stad som domineras av flera stora universitet är flickorna vackra men enkla i sitt mode.

Liknande trådar

A
Svar
53
Visningar
7 K
Hans Svensson
H

Tillbaka
Topp