Man läser ofta på forum hur dålig allting blivit i Sverige, iofs så kanske det är många sjukskrivna och arbetslösa som har tid att sitta på forum och skriva, men men..
Personligen kan jag inte se runt omkring mig att det blivit dåligt i Sverige, vanliga arbetare har polacker som målar deras hus, firmor som putsar deras fönster, folk reser minst en gång om året på semester, har hyffsat ny bil, huset har stigit enormt i värde, båt har många (eller husvagn) och inte helt ovanlige med husbil numera, sommarhus är inget ovanligt, förmånligare att spara/investera har det aldrig varit tidigare osv..
Det klagas på att skolan har blivit sämre.. har den verkligen det? Eller är det bortskämda svenskar som inte orkar pressa på sina ungar att sköta skolan som sänker..
att alla invandrarungar som kommit drar ner nivån säger sig själv i och med språket.
Ungarna som har lite jävlarinamma i sig och/eller föräldrar som ställer krav, blir väl fortfarande läkare och ingenjörer osv.. eller?
Är det inte just de som sitter och gnäller som värst som oxå är de som inte "tvingar" sina ungar att vidareutbilda sig? Är för fan gratis (får till och med betalt) att högutbilda sig i Sverige.. hur dum på en skala är man då om man efter gymnasiet skiter i att läsa vidare och tar ett löpandebandsjobb och inbillar sig att man skall få ett superfantastiskt liv?
Nu menar jag de yngre idag, inte de äldre, förr växte jobb på träd men nu lever vi verkligheten och inte i nån nostalgitripp och tror att det är 1983 eller nåt..
Mina farsa fick fan i mig måla sitt eget hus, laga sin egna gamla bil, morsan fick putsa fönsterna själv och utlandssemester var få förunnat när jag växte upp..
Men den stora majoritetn som har det ganska bra sitter iofs inte på forum och kommentatorsfält och klagar på hur jävla illa allt blivit, utan de lever livet istället