Frank!! Bortsett från den ovanligt korkade ide´n att käcka sig med soi 6 i Pattaya, så tror jag faktiskt att du har nåt på gång här kompromissmässigt...
- har du verkligen låtit din fru veta att det är, och har alltid varit ,din stora dröm att pensionera dig i ett varmt land??
- det är ju viktigt att plantera detta, så att man säkerställer lite dåligt samvete om möjligt i damens inre..... Hon skall verkligen känna att du uppoffrar hela din dröm och allting du alltid drömt om....men att du gör detta med uppoffringen med glädje. Det är ju för barnets skull också.....
Och sedan när detta mognat lite, så måste du "lätta på trycket" lite grand gentemot din fru, och sakta, och i omgångar, låta henne få höra att det finns vissa möjligheter att du skulle kunna tänka dig att fullständigt kunna sluta att ha den här drömmen och bara glömma den....och fortsätta glatt i den kalla Nord.
Och det är kan du ju säga lite lättsamt, att du kan ju åka ner själv, eller eventuellt stanna kvar lite längre när frun måste hem och jobba och tösen skall in i skolan. Då kan ju du stanna 1 eller 3 månader extra... Detta skulle göra dig lycklig, och du skulle kunna leva längre och pensionen skulle inte sluta komma förränn du är i 92 års-åldern....
jag tror att vid detta laget så säger din fru helt "frankt" till dig:
-" Frank du min frälsare och man! Hur skulle jag kunna hålla dig ifrån din dröm som du haft hela livet? jag skulle vilja att du tar lite tid därnere i värmen,du är ju retired och skall inte sitta här i kylan precis hela tiden. Jag och Linda (??) klarar oss själva den korta tid som du är i Rayong. jag är lycklig om du är lycklig Frankgubben.... pussgurkan....."
Så bygger man upp det Frank, lita på mig.... bygg på och ge henne en lagom dos med dåligt samvete, försök att se ut som en hundvalp runt ögonen, och sedan får du igenom alla dina önskemål....
:
;D
Lycka till......
legolas