Vilken byhåla i Isaan är bäst och varför? ;)

 
Du har inte haft något förra liv, njut av den du har just nu.
Jag tror att alla kan njuta av sitt liv där de är. Det finns alltid vackrare platser och bättre klimat i någon annastans men skapa din egen värld. Din egen värld av uttryck som tillfredställer dig.
En älskad fru kan räcka att trivas på en ödslig plats bara du inte strätar emot. Ge dig hän och lev livet. Du har förmodligen en hel värld intressanta människor omkring dig bara du lär dig deras språk.
Det är inte bättre på stengatan i Sverige där pensionärer går upp o ner och klagar allt de kan komma på.
Du har ju i alla fall värme och sköna människor omkring dig, inga prostatabesvär, blodtrycket håller sig lugn.
Lederna trivs i värmen. Jo du bor i paradiset jämfört med..............
Hur kan du veta att @Android inte haft ett liv innan detta?
 
Hur kan du veta att @Android inte haft ett liv innan detta?

Knepig fråga, skulle nog ställa en motfråga; vad finns det för vetenskapligt belägg att det finns flera liv?
Betonar vetenskapligt, menar inte tv program med mystisk musik och skumma ljud eller liknande.
Eller inte heller ufoliknande upplevelser, eller nära döden sedda ljustunnel eller liknande.
Eller program där de jagar bigfoot med alla moderna grejer.
Eller upplevelser att människor känner igen platser i världen som om de hade varit där förut.
Om det visar sig att jag har fel och någon ger övertygande bevis för att det är så, då är jag beredd att ändra åsikt.

Det blev för många eller, kanske temat var så imspirerande.

Förresten vet du vad som var första lögnen som Bibeln berättar.
Jo det var ormen i paradiset som svarade Adam när han tvekade att bita i frukten. Gud hade sagt till honom att om han gjorde det skulle han dö.
Ormen sa, nej du kommer inte dö......
Resten kan du läsa i första Moseboken.
Rätt underligt att folk tror på ormen men inte Gud.
 
Knepig fråga, skulle nog ställa en motfråga; vad finns det för vetenskapligt belägg att det finns flera liv?
Betonar vetenskapligt, menar inte tv program med mystisk musik och skumma ljud eller liknande.
Eller inte heller ufoliknande upplevelser, eller nära döden sedda ljustunnel eller liknande.
Eller program där de jagar bigfoot med alla moderna grejer.
Eller upplevelser att människor känner igen platser i världen som om de hade varit där förut.
Om det visar sig att jag har fel och någon ger övertygande bevis för att det är så, då är jag beredd att ändra åsikt.

Det blev för många eller, kanske temat var så imspirerande.

Förresten vet du vad som var första lögnen som Bibeln berättar.
Jo det var ormen i paradiset som svarade Adam när han tvekade att bita i frukten. Gud hade sagt till honom att om han gjorde det skulle han dö.
Ormen sa, nej du kommer inte dö......
Resten kan du läsa i första Moseboken.
Rätt underligt att folk tror på ormen men inte Gud.
Fråga en Buddhistmunk så får du det rätta svaret. Lätt som en plätt.
 
Nej, jag är inte uppvuxen på en bondgård, jag är göteborgare, även om det är så länge sedan nu att det nog är preskriberat..... Vad har det med någonting alls att göra var jag är uppvuxen? Just nu regnar det i Waeng Noi, det regnar på ris som vuxit alldeles för länge på fälten och som börjar släppa kornen och snart börjar gro. Min familj är inte irriterade längre, dom börjar bli rädda. Vi är på väg mot ren missväxt. Men vissa sönderurbaniserade stollar utan insikt talar då om att "gnälla på vädret". Jag undrar vad dom skulle tycka om att bara få ut halva lönen pga dåligt väder? Vad skulle " Android" tycka om det upplägget? Det är den sitsen min familj är i...
 
Nej, jag är inte uppvuxen på en bondgård, jag är göteborgare, även om det är så länge sedan nu att det nog är preskriberat..... Vad har det med någonting alls att göra var jag är uppvuxen? Just nu regnar det i Waeng Noi, det regnar på ris som vuxit alldeles för länge på fälten och som börjar släppa kornen och snart börjar gro. Min familj är inte irriterade längre, dom börjar bli rädda. Vi är på väg mot ren missväxt. Men vissa sönderurbaniserade stollar utan insikt talar då om att "gnälla på vädret". Jag undrar vad dom skulle tycka om att bara få ut halva lönen pga dåligt väder? Vad skulle " Android" tycka om det upplägget? Det är den sitsen min familj är i...
Finns det en farang i familjen så blir det inga ekonomiska problem.:laugh:
 
Nej, jag är inte uppvuxen på en bondgård, jag är göteborgare, även om det är så länge sedan nu att det nog är preskriberat..... Vad har det med någonting alls att göra var jag är uppvuxen? Just nu regnar det i Waeng Noi, det regnar på ris som vuxit alldeles för länge på fälten och som börjar släppa kornen och snart börjar gro. Min familj är inte irriterade längre, dom börjar bli rädda. Vi är på väg mot ren missväxt. Men vissa sönderurbaniserade stollar utan insikt talar då om att "gnälla på vädret". Jag undrar vad dom skulle tycka om att bara få ut halva lönen pga dåligt väder? Vad skulle " Android" tycka om det upplägget? Det är den sitsen min familj är i...
Ja så är det tyvärr, jag är en "bondpojk" har gått den hårda skolan som ung här i Sverige, numera finns det knappt några gårdar kvar här, men det beror inte på klimatet iaf.. Min fru har också risodling, som har gått åt He....te, så jag lider med oss "bönder". Hoppas det går att rädda en del. Kämpa på Birger.
 
Ja så är det tyvärr, jag är en "bondpojk" har gått den hårda skolan som ung här i Sverige, numera finns det knappt några gårdar kvar här, men det beror inte på klimatet iaf.. Min fru har också risodling, som har gått åt He....te, så jag lider med oss "bönder". Hoppas det går att rädda en del. Kämpa på Birger.
Nej, jag kämpar icke på, jag har inget arbetstillstånd och har förklarat för dom att jordbruksarbete definitivt kräver sådant. Men min fru går i blötan och skär ris hela dagarna. Och inte tänker jag hålla jordbruket ekonomiskt under armarna heller! I går kom det hällregn och det var nog det sista dom behövde.....
 
På väg till den här hålan.

IMG_20161126_140308.jpg
 
Det där känner man igen. Lilleman blev lika lycklig varje gång vi passerade dinosaurierna på vägen till och från Khon Kaen. Fasen vad jag längtar tillbaka redan!
Det mesta finns ju där nu, större Lotus som har öppnat. Bon cafe med riktigt god mat, jag åt en pasta carbonara för 60 baht liten portion men man kan ta två. Sen såg jag Amazon om man vill ha deras kaffe.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
15
Visningar
2 K
I
P
Svar
25
Visningar
5 K
anonymous
A
A
Svar
16
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
18
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp