R
Raderad medlem 8711
Gäst
Jeg tror at de fleste utlendinger bosatte i Thailand og spesielt Isaan ikke selv har valgt stedet dem bor på. Jeg tror at dem har havnet der ved en ren tilfeldighet på grunn av at kvinnen dem er sammen med kommer derfra og familien hennes bor der. Men dersom man har valget om et sted å bosette seg så ville min hjemby Maha Sarakham vært høyt oppe på min liste. Også min samboer som opprinnelig kommer fra Saraburi og har bodd mange år i nabobyen Roi Et trives godt i Maha Sarakham. For 10-15 år siden så var ikke stedet mye å skryte av, men utviklingen har gått fort de siste 5-6 årene. Og finner man ikke alt man trenger så ligger Khon Kaen ikke langt unna med et stort kjøpesenter (Robinson) og en flyplass. Enda nærmere 20 km. utenfor Roi Et (40 km fra Maha Sarakham) så finnes det også en liten flyplass med 1 daglig forbindelse til Bangkok. Har man et behov for sin daglige dukkert så finnes det flere svømmebassenger både inne i selve byen og litt utenfor.
Man må huske på at stedet som sådan kanskje ikke betyr alt. Stedets beliggenhet til Bangkok/Pattaya og grensene til Laos/Kambodia kan for noen også ha en betydning. Noe som gjør beliggenheten til Maha Sarakham, ihvertfall for meg, perfekt dersom man ønsker å bosette seg i Isaan.
Nå virker det som at mange utlendinger som bosetter seg i Isaan har et behov av et daglig sosialt samvær med andre utlendinger og spesielt utlendinger som kommer fra sin egen del av verden eller har det samme morsmålet. På det punktet så har Maha Sarakham mye å ønske. Men nabobyen Roi Et er "full" av utlendinger. Det fantes for en kortere periode 2 "farlangbarer", men den ene er nå en vanlig thai bar og den andre er et internettsted. Men det finnes en restaurant som delvis er en "farlangrestaurant". "Eid" av en fra Australia. Han oppholder seg noen ganger i Australia og hans kone tar seg av stedet når han ikke er der. Og stedet har blitt et slags samlingsted for hans venner.
Man må huske på at stedet som sådan kanskje ikke betyr alt. Stedets beliggenhet til Bangkok/Pattaya og grensene til Laos/Kambodia kan for noen også ha en betydning. Noe som gjør beliggenheten til Maha Sarakham, ihvertfall for meg, perfekt dersom man ønsker å bosette seg i Isaan.
Nå virker det som at mange utlendinger som bosetter seg i Isaan har et behov av et daglig sosialt samvær med andre utlendinger og spesielt utlendinger som kommer fra sin egen del av verden eller har det samme morsmålet. På det punktet så har Maha Sarakham mye å ønske. Men nabobyen Roi Et er "full" av utlendinger. Det fantes for en kortere periode 2 "farlangbarer", men den ene er nå en vanlig thai bar og den andre er et internettsted. Men det finnes en restaurant som delvis er en "farlangrestaurant". "Eid" av en fra Australia. Han oppholder seg noen ganger i Australia og hans kone tar seg av stedet når han ikke er der. Og stedet har blitt et slags samlingsted for hans venner.
Senast redigerad av en moderator: