Hej
Enligt mig är dom flesta städer i Isaan ganska lika, det finns en busstation, marknad, sjukhus, hotell, varuhus och butiker som oftast har ett väldigt likartat sortiment, den kanske en sjö, damm eller flod, gott om ställen som serverar mat och då främst Thailändskt men även en del Falangmat via internationella kedjor, ibland finns det väl ett mindre barområde också o.s.v, ganska förutsägbart tycker jag.
Sen sticker ju en del städer ut lite genom att dom ligger på gränsen till ex.vis Laos och Kambodja vilket leder till gränshandel, en del städer har ett universitet, kanske ett zoo, ett fotbollslag, någon större vattenpark o.s.v, men i grunden är många ganska lika.
Själv gillar jag städer längs Mekongfloden, tänker då på Nong Khai, Phonphisai och Bung Khan o.s.v, dels för att gränshandeln och marknaderna ger dessa städer lite extra liv, men också för att klimatet är lite behagligare där under den varma årstiden, det finns ofta lite influenser ifrån grannländerna när det gäller maten i dessa städer längs floden och gränsen, tänker då på mat ifrån Laos, Vietnam och Kina, längre söderut kanske det finns mat ifrån Kambodja också.
Mvh isan lover