Thai Appar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
M

MrPancake

Gäst
Kanske redan någon som nämt dessa.
Om så är fallet ber ja om ursäkt och ni kan ta bort tråden.

Men ja ville dela med mig av två appar för er som använder iPhone alt Android.

Tycker själv dom funkar bra för att lära sig några grund uttryck.

I båda apparna ser man fraserna på Thai, engelska & thai-engelska. Samt att man hör en röst uttala ordet.

Båda apparna finns som gratis versioner men är då begränsade. Börja med dom om ni finner dom hjälpsamma kan ni betala för dom och få hela innehållet som jag gjort.

Den ena heter:
Nemo Thai (ikonen: en silver ring med thai flaggan i)

Den andra heter:
Thai Pro (ikonen: ser ut som en bok i thailands flaggas färger.)

Gratis versionen tror jag heter Thai Lite.

Själv använder jag en app på min ipad som heter Thai L-Lingo.
Den finns på app-store för 20 usd. ( http://www.l-lingo.com/en/learn-thai/index.html )

Den har 70 nivåer vart mann kan öva olika ord och sätningar. Jag har bara kommit til nivå 9, så
jag har lite arbete kvar. Alfabetet med konsonanter och vokaler lärde jag mig innan (det sitter inte enn, men
utveklas efter hand :) )
Inte allt är självförklarande så jag måste säga att frugan har varit bra att ha som konsulent.

image.jpg

Paiboons Thai for beginners / intermediate och advanced learners är alla bra böcker / appar. Var de som lärde mig läsa och skriva.

Att Paiboon sedan har liknande böcker för andra språk i regionen och använder sig av samma transkriberingssystem är ett stort plus. Lärde mig mycket Khmer från deras Cambodian for beginners. Spånar nu i en pdf version av Burmese for beginners. Mkt intressant.

Hur som helst var det mer Paiboons "talking Thai <> eng dictionary" som jag syftade på.

Enkel att söka i. Går att skriva in på Engelska Thai eller "Thai-Sound/ABC-Thai". Alla ord har bra förklaringar om det är ord som används i flera olika situationer. Söker du ett ord på engelska får du upp ordet skrivet på thai och med transkribering. Dessutom tydliga kvalitetsljudfiler för alla ord.
Sist men inte minst är den inte beroende av internet. Vilket dock innebär att en del minne tas upp. Men jag anser det värt det.

Kan verkligen hjälpa i situationer där man inte kommer ihåg ett ord eller är osäker på hur ett ord stavas på Thai etc. Nog den enda app jag betalat för som vsrit värt det i längden.

(Om någon stöter på någon app/bok eller liknande för Mon språk så hör gärna av er! Har letat som en dåre. Mon är ju föregrundaren till Khmer och de har en del likheter. Dock är Mon nästan bortglömt ser set ut som. Sjukt svårt att hitta språkinformation)

Har du någon aning om vad det kostar? Då menar jag hela kittet med app, böcker och CD. Tack!
första boken Thai for beginners köpte jag i Thailand för mig runt 600-1000 bath kanske med cd.
appen stod det inte pris på min länk den går ju till den appen Paiboon?
Kommer inte ihåg om det var 300kr eller bath.

första boken Thai for beginners köpte jag i Thailand för mig runt 600-1000 bath kanske med cd.
appen stod det inte pris på min länk den går ju till den appen Paiboon?
Kommer inte ihåg om det var 300kr eller bath.

Tack @Jonas ! Du har inte möjlighet att lägga upp ett foto på boken? Jag skall be frugan fixa så att min svägerska skickar hit den, det är lika bra att sätta igång och plugga först som sist.

Finns i Sverige med är Thailändska boende i Amerika som är författare.

Du har även i dom flesta bokhadlare i Sverige datorprogram med lära och övningar sve-thai finns också åt andra hållet thai-sve.

Tackar och bockar! Om några år pladdrar man kanske thai helt obehindrat.

Skämt åsido, man måste börja någonstans och det finns ju alltid någon dötid ombord att fylla ut.

Själv använder jag en app på min ipad som heter Thai L-Lingo.
Den finns på app-store för 20 usd. ( http://www.l-lingo.com/en/learn-thai/index.html )

Den har 70 nivåer vart mann kan öva olika ord och sätningar. Jag har bara kommit til nivå 9, så
jag har lite arbete kvar. Alfabetet med konsonanter och vokaler lärde jag mig innan (det sitter inte enn, men
utveklas efter hand :) )
Inte allt är självförklarande så jag måste säga att frugan har varit bra att ha som konsulent.

image.jpg
Till iphone så finns det 105 lektioner och kostar 189 kr komplett eller 95 kr per del (3 delar), dom första 6 lektioner är gratis.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp