Thailand inför 15% skatt på inkomster ifrån kryptovalutor.

Hej

Ja det är nog många som med spänning ser fram emot hur det här kommer att bli.

Mvh isan lover
Ja vi får se, kommer det lite fördelaktigt som får dra av utrustning, el, får företagsel vilken är lägre än hushålls etc. Så får jag ta frugan och registrera företag, kanske hon kan anställa mig som miningkonsult ;)
Kan vi hyra en lokal i Laemchabang, gå på företagsel, köpa in Asiic miners och börja mina bitcoin med ;)

Ja vi får se, kommer det lite fördelaktigt som får dra av utrustning, el, får företagsel vilken är lägre än hushålls etc. Så får jag ta frugan och registrera företag, kanske hon kan anställa mig som miningkonsult ;)
Kan vi hyra en lokal i Laemchabang, gå på företagsel, köpa in Asiic miners och börja mina bitcoin med ;)

Perfekt, då kan hon även dra av 60k för dig och 30k/barn, aktie/pensionsfonder mm.

/ SatanG

Vet ej. Hur mycket skatt är det i Sverige på liknande spel? 30%?
Från skatteverket.
Du betalar 30 procent i skatt på din vinst. Har du gjort en förlust är den avdragsgill till 70 procent. Observera att om du bytt din kryptovaluta mot en vara eller tjänst så blir ditt försäljningspris marknadsvärdet på den erhållna varan eller tjänsten.

Vet ej. Hur mycket skatt är det i Sverige på liknande spel? 30%?
Rik på bitcoin men utan lust att skatta bort pengarna? Fler och fler kryptoentusiaster flyttar till EU-landet Portugal, som har noll procent skatt på kryptovalutor.

Portugal har länge varit ett attraktivt land för svenska pensionärer som velat slippa att skatta bort sin pension att bosätta sig i. De reglerna har visserligen ändrats, men landets attraktiva skatteregler lockar även andra grupper – exempelvis de som satsat på kryptovalutor.

Själv håller jag på och undersöker hus och bostadsmarknaden i Portugal, kanske inom 2 år att man flyttat till annat land och blivit en portugalning....om inte Putte Putin sätter käppar i hjulet

Liknande trådar

Tillbaka
Topp