Valet i Thailand skjuts upp till nästa år

Otrevlig igen? Oväntat....

Men vi kan väl lämna det där. Jag tycker det var fel att ge sig på folk som läser böcker, du tycker det är ok. Vi får nog acceptera att vi tycker olika här, även om det blir svårt för dig.

Och förresten, var fick du siffran 90 procent ifrån ovan? Eller ljög du om det?
Och vem sitter och räknar på andras inlägg? Snacka om skumt beteende....
90% var väl en höftning då du aldrig skriver något förutom när du irriterar dig och riktar dig mot någon forummedlems inlägg?
Ransaka dig själv lite innan du börjar klaga på andra.
Du tror inte bokupplägget var lite mer politiskt upplagt, 5555 ja tjena topp 5 på Thailändska bokhyllan ;)

Men skumt betende, ja det har jag säkert i dina ögon, bryr jag mig, nej.
Man måste nog vara lite skum i Svenska ögon när man lämnar trygga swedala mot tyranni och diktatur ;)
Har aldrig brytt mig om att falla in i normen i Sverige, så ja i Svenska ögon skum, mina ögon som jag vill vara.

90% var väl en höftning då du aldrig skriver något förutom när du irriterar dig och riktar dig mot någon forums medlems inlägg?
Ransaka dig själv lite innan du börjar klaga på andra.
Du tror inte bokupplägget var lite mer politiskt upplagt, 5555 ja tjena topp 5 på Thailändska bokhylan ;)
Läser du alla inlägg på forumet? Det var värst. Och nu var det väl du som började klaga först.

Och när det gäller bokgrejen tycker jag det var j*vligt fyndigt. De enda som inte skulle uppskatta en sån gest är humorfria juntaälskare. Att juntan gick upp i limningen var ju tydligt, ingen ska säga till dem att de gör nåt dåligt. Och de verkar ju även ha sina supportrar här. Har ni böcker hemma? Lite röda-khmerblod i ådrorna kanske.....

Man ska tydligen inte gå in och störa i Jonas "vardagsrum"..... Det gör man inte ostraffat.....

Senast ändrad:
Man måste nog vara lite skum i Svenska ögon när man lämnar trygga swedala mot tyranni och diktatur ;)
Har aldrig brytt mig om att falla in i normen i Sverige, så ja i Svenska ögon skum, mina ögon som jag vill vara.
Att sitta och räkna och hålla bok på andras inlägg måste väl anses som skumt. Men även där tycker vi ju givetvis olika...

Det var ju inte länge sen du påstod att jag "hatade" dig av nån konstig anledning. Innan dess hade jag knappt lagt märke till dig, men sen har man ju förstått en del. En del tror ju att jorden snurrar runt dem.

Att sitta och räkna och hålla bok på andras inlägg måste väl anses som skumt. Men även där tycker vi ju givetvis olika...

Det var ju inte länge sen du påstod att jag "hatade" dig av nån konstig anledning. Innan dess hade jag knappt lagt märke till dig, men sen har man ju förstått en del. En del tror ju att jorden snurrar runt dem.
Nej jag skrev att jag märker att du har något emot mig inte "hata"
Nej jag läser inte allas inlägg men man märker av när en person inte har skrivit ett enda inlägg om Thailand, när varje inlägg han skriver är byggt på irritation och mot ett tidigare inlägg från vem som helst men aldrig ett eget om någonting utan allt riktat mot person.

Nej jag skrev att jag märker att du har något emot mig inte "hata"
Nej jag läser inte allas inlägg men man märker av när en person inte har skrivit ett enda inlägg om Thailand, när varje inlägg han skriver är byggt på irritation och mot ett tidigare inlägg från vem som helst men aldrig ett eget om någonting utan allt riktat mot person.
Nu är du nog inte helt sanningsenlig. Jag har skrivit många inlägg som inte bygger på irritation. Men varför ska sanningen vara intressant, så länge du får domdera och vara otrevlig.

Sen har jag inget emot dig, dock verkar du ha problem med mig. Det kan jag dock inte göra nåt åt.

Nu är du nog inte helt sanningsenlig. Jag har skrivit många inlägg som inte bygger på irritation. Men varför ska sanningen vara intressant, så länge du får domdera och vara otrevlig.

Sen har jag inget emot dig, dock verkar du ha problem med mig. Det kan jag dock inte göra nåt åt.
Kanske du har rätt och jag domderar för mycket, därför jag minskat mitt skrivande och vill inte störa mig med andra.
Blir lite som ett beroende ibland forumet då det är min svenska kontakt.
Men jag jobbar på det och har minskat forumshänget och domderandet.
När jag har lämnat mina dagars tristess i Skottland så skall jag gå tillbaks till nyårslöftet och du slipper mig.

Kanske du har rätt och jag domderar för mycket, därför jag minskat mitt skrivande och vill inte störa mig med andra.
Blir lite som ett beroende ibland forumet då det är min svenska kontakt.
Men jag jobbar på det och har minskat forumshänget och domderandet.
När jag har lämnat mina dagars tristess i Skottland så skall jag gå tillbaks till nyårslöftet och du slipper mig.
Jag tycker nog du ska fortsätta skriva om ditt liv i Thailand, det är intressant att läsa om. Och jag tror nog att det kanske är bra för dig också.

Men alla som har andra åsikter har inte nåt emot dig, det är bara vanlig debatt.
Med det sagt, så får väl jag också kanske "rannsaka mig själv" som du skriver. Kan vara nyttigt ibland.

Jaja, som avslutning får jag väl önska lite mer tur med hemresan.

Jag tycker nog du ska fortsätta skriva om ditt liv i Thailand, det är intressant att läsa om. Och jag tror nog att det kanske är bra för dig också.

Men alla som har andra åsikter har inte nåt emot dig, det är bara vanlig debatt.
Med det sagt, så får väl jag också kanske "rannsaka mig själv" som du skriver. Kan vara nyttigt ibland.

Jaja, som avslutning får jag väl önska lite mer tur med hemresan.
Men ärligt har jag någonsin tagit annan åsikt personligt??
Jag ger mig inte det är en sak men personligt???
Fått för mig att jag vart hyfsad på att lägga det personliga åt sidan när det gäller åsikter.
Sen när det gäller vad folk gör det är en annan sak då är det ingen åsikt längre.

Men ärligt har jag någonsin tagit annan åsikt personligt??
Jag ger mig inte det är en sak men personligt???
Fått för mig att jag vart hyfsad på att lägga det personliga åt sidan när det gäller åsikter.
Sen när det gäller vad folk gör det är en annan sak då är det ingen åsikt längre.
Och jag har fått för mig att jag inte byggt alla mina inlägg på irritation. Tänk så olika det kan uppfattas. Och det är väl lite det som är min poäng.

Kanske skulle starta en tråd "hur skall Jonas bete sig" så jag inte gör fel?

Kanske skulle starta en tråd "hur skall Jonas bete sig" så jag inte gör fel?
Nu ska du inte börja sticka nån offerkofta, du har själv varit ganska duktig på att peka på vad andra (jag i det här fallet) gör fel (i dina ögon).
Bete dig som vanligt, men var öppen för att andra kan ha andra åsikter än du.

Nu ska du inte börja sticka nån offerkofta, du har själv varit ganska duktig på att peka på vad andra (jag i det här fallet) gör fel (i dina ögon).
Bete dig som vanligt, men var öppen för att andra kan ha andra åsikter än du.
5555 va ingen offerkofta, vet inte hur man syr en sån bara en rolig tråd jag skulle kunna käfta med idioter i 555555.

Vad är en riktig demokrati enligt dig.
En som i Sverige där man röstar på löften som snabbt förvandlas till lögner?
Kanske Juntans demokrati är bättre då där man skall rösta och militären se till att politikerna håller löftena?
Vi får se.
Dina negativa tankar om nuvarande styre ger jag inte mycket för, du har verkligen inget negativt att visa på och dina påståenden om korruption är ju inget nytt pga nuvarande styre, skillnaden är att nuvarande styre har tagit upp korruption till regeringsnivå och något som nationens befolkning måste hjälpa åt att bekämpa.

Hej

En riktig demokrati är enligt mig en sådan där folket själva i fria och internationellt godkända val får utse sina regeringar utan påtryckningar och påverkan av militär eller landets elit.

Inget negativt att påvisa om militärdiktaturen säger du, ett sånt påstående kan man ju inte ens ta på allvar, det är ju precis tvärtom, det finns ju i princip inte någonting som har blivit bättre, både den Demokratiska omvärlden, FN, Amnesty, Human Right Watch, Transparency International, Reporters Without Borders och mängder av andra institutioner och organisationer har ju alla enhälligt uttalat en mycket stark kritik mot militärjuntan och påvisat en rad områden där läget har försämrats.

Hur du kan gå emot alla dessa tunga instanser och påstå motsatsen är för mig en gåta, du har ju inget som helst stöd för detta i verkligheten, dom enda som uppger sig se och uppleva förbättringar är väl Juntan själva och deras supportrar som föredrar diktatur före demokrati, historiskt sett utgör dessa bara ca 10-20% av befolkningen.

Men du kanske tror på det Juntaledaren själv påstår i sina timslånga monologer på bästa sändningstid i TV, samt dom opinionsundersökningar som Juntan själv presenterar med näst intill 100% stöd oavsett vad det gäller, nej öppna ögonen och ta del av den kritik som faktiskt finns och se dom problem som en diktstur medför, t.ex gällande mänskliga rättigheter, förtryck, politisk förföljelse, censur, ofri press, slopad åsiktsfrihet, godtyckliga gripanden, s.k attitydjustering, ökning av LM-brott o.s.v.

Du tog upp korruptionen som exempel, den påstår ju sig juntan bekämpa hårt, men resultatet blev ju precis tvärtom, enligt Transparency Internationals korruptionsindex ökade korruptionen efter militärkuppen 2014, resultstet försämrades med Juntan vid makten både 2015 och 2016, även 2017 var resultatet uselt men då förbättrades resultatet faktiskt några tiondelar, men Militärjuntan är inte ens i närheten av den lägre nivå korruptionen låg på före kuppen 2006 och 2014.

Läs Amnestys, Transparency International, Reporters Without Borders och Human Right Watch rapporter för tiden efter kuppen i maj 2014 (2014, 2015, 2016 och 2017) så lär även du inse problemen och bristerna med diktatur och militärstyre.

Mvh isan lover

Hej

Glömde att säga att man i Isaan har ett lite udda öknamn på juntaledaren, men det namnet säger väl en del om hans impopularitet där uppe, han kallas nämligen ”to soam” som ju är namnet på en gammaldags ståtoa, när man frågar om detta säger dom att kalla honom en vanlig modern toa hade varit för snällt, nej det ska vara en som man trampar på samtidigt som man både pissar och skiter på honom.

Så han är inte direkt populär överallt trots att hans egna opinionsundersökningar påvisar ett näst intill 100% stöd.

Mvh isan lover

Sen att det är diktatur och man inte kan göra/säga vad man vill förnekar jag inte.
Tom. datorspel som är förbjudna i landet, mycket som är förbjudet.
Men om det är sämre, nja vet inte ibland behövs det ta till med hårdhandskarna för att få ordning innan man lättar på reglerna.
Ett land som nästan vart total ostyrt som nation och mer provinsstyrt kanske behöver det här, jag tror att Thailand inom 20 år kommer vara en av dom rikare smånationerna om dom fortsätter i samma takt.
Kanske det starkaste landet i ASEAN om 20 år.
Tyvärr på sätt och vis , tror du har helt rätt Jonas ,men inte bra för oss som har Svensk pension :(

555555555555:):)

Liknande trådar

Tillbaka
Topp