Får jag köra MC i Sverige på mitt Thailändska MC körkort?

Gamla gubbar och tanter som ju inte finns här på detta forumet:), kommer snart att få göra en ny uppkörning.edyl.
De orsakar ca 80% av alla olyckor sägs det i media, fan, undrar om inte våra nyanlända är än värre. Ytterst nära smälla en nyss, han kunde knappt prata svenska, när jag frågade honom om han har körkort, frågade han vad jag ville. Ja men hallå... Inget hände, men det vart nära, och absolut hans fel.. Min tjej kan köra bil i Thailand,,, ja,ja;) skapligt iaf., men här kan hon inte det utan körkort, samt bra kunskaper i svenska språket och skrift. Nej det finns nog ett i Kellogss cornflagespaket för vissa:thumbsdown:

Absolut, trafiken har blivit mycket värre med alla olika körsätt från olika delar av världen. Här i Malmö måste jag inta olika positioner beroende på i vilka delar jag kör i och anpassa mig till många olika beteenden, för det är ju så och är inget påhitt från min sida att de som kommer hit anpassar sig inte utan tar med sig sitt beteende och trafiken är fullständigt opålitlig idag.

Sen Malmö generellt är nog den värsta stad man kan köra i, säger till och med skåningarna själva:D

Så bara att anpassa sig antagligen:)

Gamla gubbar och tanter som ju inte finns här på detta forumet:), kommer snart att få göra en ny uppkörning.edyl.
De orsakar ca 80% av alla olyckor sägs det i media, fan, undrar om inte våra nyanlända är än värre. Ytterst nära smälla en nyss, han kunde knappt prata svenska, när jag frågade honom om han har körkort, frågade han vad jag ville. Ja men hallå... Inget hände, men det vart nära, och absolut hans fel.. Min tjej kan köra bil i Thailand,,, ja,ja;) skapligt iaf., men här kan hon inte det utan körkort, samt bra kunskaper i svenska språket och skrift. Nej det finns nog ett i Kellogss cornflagespaket för vissa:thumbsdown:

Nu har du väldigt väldigt fel. Jag skulle vilja säga att det just är svenskar som inte kan köra bil. Jag frågar mig ibland hur kan det bli olyckor över huvud taget i sverige finns ju knappt några bilar och människor på vägarna. Ibland undrar jag om inte svenskar är handikappad när dwt kommer till trafiken.

Ni kommer ha god nytt av detta och lära er att köra bil som resten av världen framförallt om ni skall bosätta er här i framtiden.

Nu har du väldigt väldigt fel. Jag skulle vilja säga att det just är svenskar som inte kan köra bil. Jag frågar mig ibland hur kan det bli olyckor över huvud taget i sverige finns ju knappt några bilar och människor på vägarna. Ibland undrar jag om inte svenskar är handikappad när dwt kommer till trafiken.
5555 Mr kuntan,,,, nu undrar jag om inte du gissar liiiiiiiiite fel, eller så vill du bara jävlas, vilket du inte kommer lyckas med. Jag har nämligen kört bil i Thailand många gånger fler än du just nu kan räkna till. Löjligt inlägg bara. Det jag skrev är fakta. Vilken planet bor du på?

5555 Mr kuntan,,,, nu undrar jag om inte du gissar liiiiiiiiite fel, eller så vill du bara jävlas, vilket du inte kommer lyckas med. Jag har nämligen kört bil i Thailand många gånger fler än du just nu kan räkna till. Löjligt inlägg bara. Det jag skrev är fakta. Vilken planet bor du på?

När jag kör så slås jag av att antingen är det en gamal kärring eller ung thailändska eller en helt vanlig viting som sitter bakom ratten när det är nära att smälla.

När jag var i sverige senast var de några som fick utbrott började blink tuta köra i kapp hytta med näven. Jag fattade inget men då sa frugan du kör ju som i thailand skaffar dig en lucka. Vad jag skrattade efteråt det var ju 5 meter mellan bilarna. Roligt att höra att ni börjar bli lite internationella.

Håll i ratten, blunda med vänster öga, så kör du rakt... När du svänger lutar du dig åt det hållet du ska, be till Buddha eller någon annan gud så blir det nog bra. ;)

Vet faktiskt inte men det kanske jag gör tänker inte så mycket. Men det liger nog något i det jag gör som de andra gör här. Så slipper man olyckor.

Vet faktiskt inte men det kanske jag gör tänker inte så mycket. Men det liger nog något i det jag gör som de andra gör här. Så slipper man olyckor.
Gott så. Peppar,peppar men jag har inte heller varit inblandad i någon olycka, varken här eller i Thailand eller övriga världen där jag kört, däremot vart det nära idag, pga. en idiot som inte vet ett skit.

Det som hjälper tror jag är att slappna av titta runt om hella tiden ögonen och huvudet skall liksom rulla runt mellan backspeglarna. Lite god musik och alltid en liten Smirnoff med sig om man känner att man blir spänd eller är på långtur och börjar nyktra till. Utan Smirnoffen kan det bli problem jag tror mera på den men man får absolut inte dricka för mycket.

Gott så. Peppar,peppar men jag har inte heller varit inblandad i någon olycka, varken här eller i Thailand eller övriga världen där jag kört, däremot vart det nära idag, pga. en idiot som inte vet ett skit.

Ja du hade tur och du kan ju liksom inte köra på annat vis i sverige för då tar ju polisen dig. Nästa gång jag är i sverige skall ja ta lite tramadol med mig jag tar ju det för värk och några extra gör nog nytta att köra på en liten rakare går ju inte där. Kanske ett tips men det är kanske svårt att få tag på i sverige. Fast har man det på recept kan ju inte polisen göra något man tar ju inte mer än man behöver. Men frågan är om det hjälper svenskar kör ju rätt ute efter regler fast man kommer i bra fart. Sedan står de där nöjda med bara trasig bil i bästa fall och säger det var inte mitt fel jag gjorde rätt. Vad dessa regler ställer till med egentligen och man kan ju skada sig själv också fast man är av slappnad.

ok, tack

Om nu Mackes och Phonta är ute och åker i varsin bil, båda har tidigare blivit delgivna att förnya sina körkort, detta har ignorerats (kan ju köra på passet) efter ett antal månader så blir dessa herrar stoppade i en kontroll, glada i hågen så sitter herrarna med ett flin och viftar med sina pass, jag är övertygad om att flinet på herrarna kommer inta ett bottenläge när ni nu rapporteras för olovlig körning.

Du som har citerat lagtexten förut så flitigt. Kan du inte göra det nu också och som kan styrka dina påstående? Du säger bara att @Phonta och @mackes har fel.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp