Farväl till Thailand för denna gång

A

Anonym

Gäst
Visa bilaga 58878 Visa bilaga 58881 Visa bilaga 58878 Visa bilaga 58881 Visa bilaga 58882 Så var det dags att ställa in åkmaskinen , trodde inte jag skulle trivas så bra med denna på äldre dagar , jag ägde en Ducati 900 på 80talet , en riktigt fin maskin , denna kan ju inte mäta sig med den då det var en riktig banracer .. men tycker denna ger mig det jag vill ha , lätt och fin med sina 200 kilo , snabbare än många av de 300 ninja mfl som går här i landet , bra vägegenskaperbåde pålöngkörning samt små kurviga vägar .. 110 mil avverkade nu på tre veckor .. Längtar redan tillbaka , i kväll går taxin till Suwan , skall bli skönt med Svensk sommar , nu börjar det bli för varmt i Isaan .Mycket regn Söderut ... Visa bilaga 58878 Visa bilaga 58878

Visa bilaga 58881

Visa bilaga 58882

Visa bilaga 58878 Visa bilaga 58881 Visa bilaga 58878 Visa bilaga 58881 Visa bilaga 58882 Så var det dags att ställa in åkmaskinen , trodde inte jag skulle trivas så bra med denna på äldre dagar , jag ägde en Ducati 900 på 80talet , en riktigt fin maskin , denna kan ju inte mäta sig med den då det var en riktig banracer .. men tycker denna ger mig det jag vill ha , lätt och fin med sina 200 kilo , snabbare än många av de 300 ninja mfl som går här i landet , bra vägegenskaperbåde pålöngkörning samt små kurviga vägar .. 110 mil avverkade nu på tre veckor .. Längtar redan tillbaka , i kväll går taxin till Suwan , skall bli skönt med Svensk sommar , nu börjar det bli för varmt i Isaan .Mycket regn Söderut ... Visa bilaga 58878 Visa bilaga 58878

Visa bilaga 58881

Visa bilaga 58882
Det har blivit något fel på motorcykeln.:laugh:

Bättre så här

20170409_083042.jpg

20170409_082805.jpg

Nää, du får handla en själv du har ju råd ...lol:) Dessutom , den är nog lite för mycket för dig som är rädd att korsa Sukhumwit Road i Pattaya , ganska vass maskin för sina 500 c toppfart runt 200 samt klarar lätt 0-100km /tim på under fem sekunder ...annars en fin maskin att köra , även långturer , sitter bra och håller mig runt 110-130 km där vägen och omgivningen tillåter , då drar den 0,4 l /mil,, Något som jag som fattig pensionär klarar av ekonomiskt

Nää, du får handla en själv du har ju råd ...lol:) Dessutom , den är nog lite för mycket för dig som är rädd att korsa Sukhumwit Road i Pattaya , ganska vass maskin för sina 500 c toppfart runt 200 samt klarar lätt 0-100km /tim på under fem sekunder ...annars en fin maskin att köra , även långturer , sitter bra och håller mig runt 110-130 km där vägen och omgivningen tillåter , då drar den 0,4 l /mil,, Något som jag som fattig pensionär klarar av ekonomiskt
Jaja det var några år sen jag tyckte Sukhumvith var obehaglig att korsa vi vet nog båda att jag korsar den rätt ofta nu för tiden men i bil då ;)
Har allt haft 2 hjuligt själv sen tonnåren fast inga vägmaskiner då utan jag hade ju cross, men helt jäkla nollställd är jag inte på att köra MC.
Men nä annars sant skall inte ha nåt sådant, köpar jag något 2 hjuligt blir det en cross eller enduro annars nöjer jag mig med min 4 hjuliga ;)

Du får mycket för slantarna här nere då det mesta ärtillverkat av billig arbetskraft ,min maskin kostar runt 270,000 ny

Du får mycket för slantarna här nere då det mesta ärtillverkat av billig arbetskraft ,min maskin kostar runt 270,000 ny
Ja, jag fick en Kinesisk cross av ex. svärfar i födelsedagspresent, 125:a, fan va den rasslade, riktigt Kina bygge, kommer inte ihåg om det var 15.000 baht han betala för den eller 25.000, nypris, 55555 billigt går det att få ;)

Frugan har fått för sig att jag skall ha något liknande du har, men nä jag håller mig på 4 hjul på vägarna här, jag trivs bakom mina tonade rutor ;)

Även min lilla fru är en baddare på att köra hoj
20170409_082732.jpg
Det är då inte min hon är nog den sämsta moppe/motorcykel förare jag åkt med.
Skulle aldrig låta henne köra större hoj, jag hade satt mig på tvären, hon kör och går med fötterna i backen samtidigt och vingligt går det.

Det är då inte min hon är nog den sämsta moppe/motorcykel förare jag åkt med.
Skulle aldrig låta henne köra större hoj, jag hade satt mig på tvären, hon kör och går med fötterna i backen samtidigt och vingligt går det.

Min kör inte denna ,den är för tung för henne , samt för stark ,inget att börja med en 500 racemaskin , en 150 CBR klarar hon lätt samt även sin PCX och sin Wave 125 ,Hon är ju en Isaan tjej , uppvuxen på MC .

Liknande trådar

Tillbaka
Topp