Finns det något bättre forum om Thailand?

 
Måste först säga att jag lämnat detta forum som medlem men läser ganska ofta. Man kan ju undra varför jag då lämnade?

Anledningen till min sorti var följande. Några medlemmar har en väldigt negativt ton och ett tag blev det bara för mycket. När någon skriver och berättar om sina val av plats och typ av boende så blir dom ibland näst intill idiot förklarade. Jag gillar inte den inställningen. Vi är olika individer och gör olika val. Jag tycker det är väldigt intressant att läsa vad andra gjort, gör och få inspiration från det.

Självklart skall man uttrycka sin ställning i frågan men gör det med respekt. Precis som Du troligtvis hade gjort om Du satt öga mot öga med personen. Sammanfattat, var lite mer open minded.

Forumet har många trevliga och kunniga personer. Rent tekniskt är forumet också väldigt bra. Lätt att följa trådar mm.

Just nu är jag i Thailand och kollar här lite extra. Får se om jag hoppar på igen.

PS angående FB så tycker jag att det förstör för många, speciellt unga som trakasserar varandra och blir väldigt asociala. DS

/Nam Falang
Hoppa på tåget igen.
 
Vem har gnällt Jag svarar bara på frågan om det finns ett bättre forum än det här Jag har väl rätt att tycka vad jag vill eller måste jag hålla med om att det här forumet är bäst?? Är ju samma sak vart man bor Alla har sin åsikt vad som är bäst Sedan tyckte du att det var svårt att kolla olika saker på fb och då sa jag vad jag tyckte Förstår inte varför man måste tycka som alla andra Så fort man säger ifrån på det här forum då är man som föregående skrev en idiot Då kan ju jag säga lika att ni är idioter som tycker det här forum är bäst Är precis samma sak
Jag kommenterade inte vilket du tyckte var bäst du skriver att vi ligger på en sandlådenivå.
Var det jag kommenterade och en sådan här tråd fortsätter väl den nivån då?
Om man vill ha en annan nivå får man bidraga, ett forum blir inte bättre eller sämre än dom som skriver här, är ju det som gör ett forum inläggen från medlemmarna.
Om man sen gillar fb bättre det kommenterar jag inte, jag själv använder fb för att hålla kontakt med släkt, vänner och familj och dom som gnäller mest om fb vet oftast inget om det ;)
 
Jag kommenterade inte vilket du tyckte var bäst du skriver att vi ligger på en sandlådenivå.
Var det jag kommenterade och en sådan här tråd fortsätter väl den nivån då?
Om man vill ha en annan nivå får man bidraga, ett forum blir inte bättre eller sämre än dom som skriver här, är ju det som gör ett forum inläggen från medlemmarna.
Om man sen gillar fb bättre det kommenterar jag inte, jag själv använder fb för att hålla kontakt med släkt, vänner och familj och dom som gnäller mest om fb vet oftast inget om det ;)
Jag har bidragit här förut men som en tidigare sa så är man inte här så ofta och skriver och kommer med andra åsikter än vad dom runt 10 personer som skriver då är man en idiot Hur många medlemmar har vi här och titta hur många som skriver och då blir det där dom bor och som är bäst Titta på andra sidor om thailand och kolla hur många som skriver där Sedan att en del tycker att fb sidor är inget bra fast dom inte är med i fb och inga sidor där heller det förstår jag inte
 
Jag tycker Thaisnack är helt OK, enda problemet är att det är för lite aktivitet. Det finns andra Thairelaterade forum och huruvida man tycker de är bättre eller inte är väldigt individuellt. De ser alla relativt liknande ut och det enda som skiljer är hur de som styr forumen hanterar forumet vilket i längden påverkar var folk vill skriva.

Nischade forum är nog överlag ett utdöende fenomen, folk verkas dras åt antingen helt anonyma, allmänna och gigantiska forum som Flashback eller starkt kontrollerade Facebook. Detta i kombination med att den svenska anstormningen till Thailand redan nått sin kulmen gör nog att antalet aktiva medlemmar på Thairelaterade forum så sakteliga kommer minska. Om man då som Thaisnack kom in relativt sent på scenen så är enda möjligheten att växa förmodligen att locka över medlemmar från andra Thairelaterade forum och det är inte så lätt då många hänger kvar på ett visst forum just pga den gemenskap de byggt upp där.

Själv har jag varit medlem på två Thaigrupper på Facebook men det är en form jag inte alls gillar, tycker mest det består av allmänna frågor som man lätt kan få besvarade bättre via Google samt egenreklam. För mig är det intressanta själva diskussionen och det har jag inte sett mycket av på Facebook.
 
Jag har bidragit här förut men som en tidigare sa så är man inte här så ofta och skriver och kommer med andra åsikter än vad dom runt 10 personer som skriver då är man en idiot Hur många medlemmar har vi här och titta hur många som skriver och då blir det där dom bor och som är bäst Titta på andra sidor om thailand och kolla hur många som skriver där Sedan att en del tycker att fb sidor är inget bra fast dom inte är med i fb och inga sidor där heller det förstår jag inte
Jag får be dig att trycka på anmälarknappen om någon kallar dig idiot. Då tar vi hand om det, vi är inte mer än människor som kan missa saker. Om något är missat ber jag om ursäkt.
 
Jag har ingen erfarenhet själv av Facebook, då jag inte har eller haft konto. Dock har ju min fru visat mig saker ibland.

Det jag dock hatar mest med Facebook, men kanske inte deras fel är dels mobbning och dels att alla kundtjänster flyttar dit så snart blir man ju tvingad in.

Sen tycker jag att strukturen är dålig, men har ingen egen erfarenhet så kan ju vara skit bakom spakarna.

Här tycker jag det fungerar ganska bra numera, men klimatet har ju växlat här såsom ute genom åren. men visst finns det diskussioner som kan vara lite jobbiga, ex.vis var som är bäst att bo. Det är ju individuellt och olika människor trivs på olika ställen. tyvärr tror de som bor utanför Isaan att ingen frivilligt vill bo där och vill skydda mannen som blivit vilseledd ... vissa har kanske blivit det men de flesta har ju faktiskt valt.

Sen kanske klimatet mellan oss som är mer aktiva i skrivandet ibland lite hårt, men oftast med glimten i ögat, vilket så klart kan misstolkas.

Egentligen bör man ju vara på ett forum så som man skulle bete sig i verkligheten, det som man inte skulle våga säga utan en öl i kroppen mellan fyra ögon borde man nog inte skriva här heller.

Någon skrev att forumet är relativt nytt, namnet är väl ganska nytt men forumet är väl snart 11 år på nacken, visst kanske ganska ungt men äldre än Facebook!
 
Tittat runt lite och vart man än vänder sig så blir det ofta pajkastning tyvärr.
Ofta man stöter på bittra typer i Thai trådar rumt om på nätet.
Gått ur vissa facebook grupper pga av just det.
När jag börja dokumentera min resa så gjorde jag det först på ett annat forum men blev via PM rekomenderad Thaisnack. Tog inte lång tid innan jag föredrog Thaisnack.
Min senaste resa så har jag inte ens orkat skriva på något annat forum.
Fördelen med Facebook som jag märkte var att det är enklare på resande fot att snabbt bara kasta in en bild och skriva lite kort om den.
Är med i en stängd grupp jag gillar på facebook där dom som driver den verkar vara väldigt måna om att de ska hållas en viss standard.
Är själv lite kontroll freak så hade jag orkat/kunnat skulle jag starta ett helt eget forum. Men eftersom jag tycker Thaisnack är helt okej så skickar jag PM till Admin när jag kommer på något man kan göra för att ändra/förbättra.
Sen är det ju upp till admin om mitt förslag passar eller är genomförbart. Men så länge jag inte försöker bidra till att bättra så vill jag heller inte klaga.
Facebook är bra till många saker men har många nackdelar också.
Självklart finns det en sökfunktion där men inte alls lika bra som ett forum. Framförallt kan man dela upp ett forum i kategorier och städa upp bland alla inlägg.
Är med i ett forum ang en speciell bil modell och finns även en FB grupp som tagit över.
Kan uppriktigt säga att jag saknar tiden då alla hängde på forumet och diskutera dessa bilar och dela med sig.
Man kunde välja en enskild användare och följa deras bygge. Inte bara random se en massa bilder på folks bilar blandat med frågor om vad som som ska sitta vart m.m.
 
Det är naturligtvis en självklarhet att alla är välkomna med förslag till förbättringar och förändringar av vårt forum. @admin är alltid öppen för förslag som gör oss mer intressanta. Det kan röra sig om nya tavlor, nya tekniska lösningar eller andra önskemål.

Vi har en tavla https://thaisnack.se/forums/hjaelp-och-tips-samt-foerslag.94/ där alla är mer än välkomna att skriva. Kör på!
 
Det finnes fora på nettet hvor det finnes overivrig moderering og hvor moderatorene bruker sin stilling til personlig vinning i diskusjonene. Noe som fører til at interessen for forumet bare forsvinner. Disse fora har i tillegg en forumregel som hindrer medlemmer å påpeke dette både i tråder og ved å sende et PM til moderator. Ser man Thaisnack på bakgrunn av dette så er det rene "paradiset" her. Det kommer kanskje en "sur" kommentar i ny og ne, men ikke verre enn at man "overlever". Men jeg må få lov til å påpeke at det kan noen ganger bli litt vel mye "halleluja" stemning. For enten man liker det eller ikke så finnes det mange ting man burde diskutere som angår utlendinger i Thailand som kanskje ikke er så veldig positive.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
312
Visningar
15 K
A
A
Svar
11
Visningar
2 K
Anonymius
A
A
Svar
1
Visningar
803
G
A
Svar
14
Visningar
3 K
W
A
Svar
6
Visningar
2 K
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Shaowpanyaa
S
 
Tillbaka
Topp