Har vi något att lära av thailändska kockar ??

Her ser dere maten min i Spania , der jeg spiser mest fisk og skaldyr . Her har dei fantastisk god mat som er riktig krydder , ikke bare salt som sverige .

bilder nokia 108.jpg
Fattiga nordmenn har ikke råd med sådan fin mat.

Her ser dere Norsk mat på sitt beste , Torskerygger med bacon rundt , ovnsteikt med en syrlig bechamelsås med egg . Har dere noen retter i Sverige som er bedre ????

3e8aece797ff632d12835e135b6c54ba.jpg
I Sverige har vi något som heter Fiskpinnar, det finns även i Thailand, det lägger alla barnfamiljer i airfyern.

Skall tydligen vara sanslöst gott!

Precis. Kungen var riktigt smart.
Två val hade han
1. Resa till Norrland
2. Resa till södra Sverige men då även vara tvungen att resa till Norge.

Skulle han träffa den norska kungen så hade han ju oavsett träffat den norska kungen redan i Sverige.
Vad fanns det då att se i Norge? Klippfisk och dålig mat.

Valet blev då enkelt för honom.
Myggtätt norrland lockade mer.
Norge var 50 år fore sverige i ingenorkunst som svenske kongen kom for å se på . Utbygging av vankraft og elektrisitet var norge på verdens toppen , Mens Sverige hadde parafin lampper i dei svenske hjem , Stålindustrien . alminium , og mange metaller der dei brukte vankraft til EL forsyning , Og kunstgjotsel var Norge einaste i verden som produkserte det , Der den Thailandske kungen var den forste storkunden . Og tekstil fabrikker veveri der dei trenkte vankraft , Så i Norge bygde dei opp mange hundre fabrikker der det var vankraft Og mange ingenorer fra grannelandene kom til Norge for å soke arbeid Og så blei Kung Rama 5 begeistra for den fine naturen i Norge ,

Norge var 50 år fore sverige i ingenorkunst som svenske kongen kom for å se på . Utbygging av vankraft og elektrisitet var norge på verdens toppen , Mens Sverige hadde parafin lampper i dei svenske hjem , Stålindustrien . alminium , og mange metaller der dei brukte vankraft til EL forsyning , Og kunstgjotsel var Norge einaste i verden som produkserte det , Der den Thailandske kungen var den forste storkunden . Og tekstil fabrikker veveri der dei trenkte vankraft , Så i Norge bygde dei opp mange hundre fabrikker der det var vankraft Og mange ingenorer fra grannelandene kom til Norge for å soke arbeid Og så blei Kung Rama 5 begeistra for den fine naturen i Norge ,

Tat lugnt Einar, annars kanske vi svenskar tar tillbaka Norge :)

/ SatanG

Jeg må läre dere svensker litt om mat , Norsk klippfisk og torfisk selges til mange hundre miljoner mennisker som elsker norsk torfisk , og har den som nasjonalrett , som heiter BACALAO og er fantastisk god , Så god mat får du ikke i Sverige . Se foto av nasjonalretten . Vi nordmenn elsker Bacalao

ff4.jpg

hh7.jpg

BB1lfSFJ.jpg
Sådan så kallad mat får vi inte i Sverige. Tack gode Gud för det!

Eniar jag vet inte om talar för hela forumet , men det är verkligen härligt att ha dig på svenskt thaiforum. En briljant hjärna från Norge. Ja vet inte vad din utbildningsnivå är men av döma av din pensionsersättning så kan jag bara gissa nåt med kvantfysik? Eller ja det är min gissning är det nåt med svarta hål dom verkar ju kunna uppstå lite här där.
Eller är det nåt med medicin/läkare. Typ att leva med förlossning skada, sugklockan gav mig hjärnskador.
Ser inte bort ifrån att vi ser dig i typ SVT ruta i nån expertpanel.
Kanske Nobel week dialouge, Muren, Fråga Lund eller lite mer nöje På spåret eller efter din Gourmé kunskaper till och med i nåt matlagning program. Vissa av dessa program idéer har vist provats i Norge utan framgång. Kan vara nåt med allmänbildning och dess nivån att det inte når framgång?
Men för övrig gott nytt år på dig. Föreslår att du fira det med ett gott vin och en pikant norsk flänsost med dina nära & kära.
Själv är jag väldigt också förtjust I bacalao ja nu är det inte nått genuint norsk maträtt mer än fisken .
Men jag brukar köpa lite klippfisk då jag är över gränsen för att tillaga denna rätt.

I Sverige har vi något som heter Fiskpinnar, det finns även i Thailand, det lägger alla barnfamiljer i airfyern.

Skall tydligen vara sanslöst gott!
Bakt potatis er svert godt , er svärt godt med hvitloksmor se foto . Når du bestiller en biff i Norge kan du få den med Bakt potatis . Men ikke i sverige , dei viste ikke hva det var . Se vedlegg med resept .

Bakt potatis er svert godt , er svärt godt med hvitloksmor se foto . Når du bestiller en biff i Norge kan du få den med Bakt potatis . Men ikke i sverige , dei viste ikke hva det var . Se vedlegg med resept .

Du vet ta mig fasen inte ett dugg om mat i Sverige. Det är härmed bevisat, pinsamt för dig faktiskt!

I Thailand kjopte jeg en biff og fikk en bakt potet som ikke var bakt , men sonder kokt med mye vann inni . Men jeg spiste den til biffen . som ikke var av dei beste jeg har kjent -

Bakt-potet-med-fyll.jpg

Liknande trådar

A
Svar
23
Visningar
3 K
Lunkan
L
D
Svar
2