Nej, det är
@Isan Lover som har gjort det.
Hej
Den här typen av Spansk skinka Pata Negra säljs årligen vid några tillfällen på vår lokala större Coop, detta är vid våra högtider och då fastsatt i en sån ställning som syns på bilden och texten som jag hämtade ifrån Google, men priset stämmer ju bra med det som Coop här tar när denna skinka säljs som ett helt lår på 4 till 4.5 kilo.
Att jag är lite förtjust i just denna skinka har jag en för några årsedan bortgången granne att tacka för, han hade hus i Spanien ifrån 70-talet tills han gick bort och han hade både med sig just denna skinka därifrån ibland, men var också förste man när vårt Coop tog hem detta. Det blir ju oerhört mycket billigare att köpa en hel än att köpa färdigskuren, men det går naturligtvis bort en del p.g.a benet i den.
Iberisk Skinka Pata Negra (Skuldra) 4 – 4.5 kg + Skinkhållare + Kniv - Jamon Iberico - Spanska Ham Jamonprive
1 124,99 kr (0,26kr / gram) vilket ger ett kilopris på ca 260 kr.
Iberisk Skinka Pata Negra Skuldra (Paleta Iberica de Cebo) är en bit som erhållits från de iberiska fläskens främre extremiteter, kännetecknas av sin stiliserade form, med svart nektar och blandat gräs, lysande och slät konsistens.
Dess smak är utsökt och delikat och lyfter fram sin långa arom i gommen.
Ekollonmatad iberisk skuldra kommer från svin som matas ekollon under Montanera.
Pata Negra Skuldra kommer från grisar som matas med foder, som huvudsakligen består av spannmål och baljväxter vars uppfödning utförs på gårdar.
Små vita "fläckar" eller "kristaller" kan ses i snittet, ett tecken på långsam rimning och låg salthalt.
Mvh isan lover