Hej på er alla! Mitt första inlägg. Bor här i Thailand(Phuket) sen tre månader, kommer att stanna totalt i ett år, vill prova på hur det är att bo här för att kanske sen flytta hit för alltid. Trivs här med det mesta men........Man har ju alltid hört folk prisa den goda maten som erbjuds här, men jag måste säga att jag inte håller med, har ätit thailändsk mat nu i tre månader men endat två rätter som jag verkligen gillar. Har aldrig varit mer sugen på pizza, hamburgare, köttfärs, pommes, grillat, kort sagt svensk mat.
Var med en kvinna som jag dejtar, och hennes familj, blev inbjuden till att äta grillat med dom , Oh yes, jag älskar grillat sa jag. Vi åkte dit plockade för oss kyckling, fläskfile, bacon och massa annat som jag aldrig sett förut......det här kan bli gott tänkte jag, men gott blev det aldrig, folket här vet ju inte hur man grillar, de vart mer som kokt mat, inge salt, inge svartpeppar, smaklöst.....vart är pomesen, vart är potatisen, vart är den goda salladen? Äta halvstekt okryddad kött? Mätt blev jag, men gott? Nä.
Däremot var efterrätten riktig god, mycket god glass
Som tur är finns det att handla mat som man tycker om, men billigt är det inte. Vet att ingen av er kommer att hålla med mig, men ni kanske har nåt tips? Ville bara lätta på mitt hjärta i ämnet, svårt att låta bli när man ständigt hör "maten är så god i Thailand". I Sverige brukar jag ganska ofta gå på thailändska resturanger och känna mig nöjd, konstigt att thai maten är godare i sverige?
Trots det så blir det snart att beställa stir fried cashew nuts in chicken