Thailändska konsulatets verksamhet ...

Det är till för att hålla kostnaderna nere. Det är trots allt skattepengar som avlönar dem.
Hoppas att de kan svenska.
Så du menar att UD, under Svetsaren och Ann Linde, har flaggat ut och anställt lågavlönad utländsk personal utan svenska kollektivavtal på svenska utlandsbeskickningar? För att det är billigare? Som värsta lågprisflygbolag?

Så du menar att UD, under Svetsaren och Ann Linde, har flaggat ut och anställt lågavlönad utländsk personal utan svenska kollektivavtal på svenska utlandsbeskickningar? För att det är billigare? Som värsta lågprisflygbolag?
Varför inte?
De betalar säkert efter Thailändska villkor. Om inte annat så slipper de betala traktamenten. Det kan i många fall bli väl så högt som lönen

Rent moraliskt så är det nog ingen skillnad mot svenska företag som har verksamhet i andra länder.
Här resonerar du som när Samhall tyckte det var en bra idé att flytta "produktionen" till Polen, då det var lägre löner där än vad de handikappade i Sverige fick!

Svenska företag lever inte på skattebetalarnas pengar.

Här resonerar du som när Samhall tyckte det var en bra idé att flytta "produktionen" till Polen, då det var lägre löner där än vad de handikappade i Sverige fick!

Svenska företag lever inte på skattebetalarnas pengar.
Inte heller samhall. De har krav på sig att ha en vinst numera. Det har lett till att många som de är till för att sysselsätta inte längre platsar i deras verksamhet.

Nu blev det lite gnälligt, @kurant har redan förklarat tidigare i tråden ambassad inhemsk personal, konsulat krav på utländsk..
Om det stämmer vet jag inte men här har vart Thai sålänge ja kan minnas, när konsulatet låg på Thapraya thai när jag flyttade hit, nu DusitThani Thai.
Och som @stef@n skrev hon är gör trevlig, jobbat där några år nu.
Hon förstår ocb hjälper även white trash som inte kan ett ord Eng ;)

Nu blev det lite gnälligt, @kurant har redan förklarat tidigare i tråden ambassad inhemsk personal, konsulat krav på utländsk..
Om det stämmer vet jag inte men här har vart Thai sålänge ja kan minnas, när konsulatet låg på Thapraya thai när jag flyttade hit, nu DusitThani Thai.
Och som @stef@n skrev hon är gör trevlig, jobbat där några år nu.
Hon förstår ocb hjälper även white trash som inte kan ett ord Eng ;)
En konsul som leder konsulatet kan också vara av två typer. Är det en Generalkonsul så är den personen utsänd och anställd av UD. Är det som i Pattaya:s fall en Honorärskonsul (Chatchawal Supachayanont) är det en lokal person och en honorärskonsul är dessutom oavlönad.

Ett konsulat är bara en "representant för svenska intressen" på orten. Syns inte minst på mailadressen till konsulatet i Pattaya som är en gmail-adress istället för en @gov.se-adress

En konsul som leder konsulatet kan också vara av två typer. Är det en Generalkonsul så är den personen utsänd och anställd av UD. Är det som i Pattaya:s fall en Honorärskonsul (Chatchawal Supachayanont) är det en lokal person och en honorärskonsul är dessutom oavlönad.

Ett konsulat är bara en "representant för svenska intressen" på orten. Syns inte minst på mailadressen till konsulatet i Pattaya som är en gmail-adress istället för en @gov.se-adress
Snackar om tjejen vid desken, inga andra dom ser man inte.....

Har också hört att hon på konsulatet i Pattaya är oavlönad men hon får avgiften 400 Baht vid till exempel en inkomstöversättning.

Stämmer det skall jag betala dubbelt nästa gång, hon är värd det, inte hört det innan, vet du om det stämmer eller ett rykte?
Hon i kassan har jag ingen aning om men konsuln är som honorärkonsul oavlönad. Många gör vad som helst för att bli "honorärkonsul" för det ger en hel del "sociala fördelar" i deras "förvärvsliv"

Liknande trådar

Tillbaka
Topp