Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Förruttnelse är inget konstigt i sig... att det sker på några minuter är dock ett under... Så snarare är det fullt med kemikalier som löser/fräter upp senorna än någon förruttnelseprocess som magiskt sker...
Att marinera biff med färsk ananas är ett knep föra att möra nötkött, ryggbiff, innanlår, rostas, fransyska eller annat kött.
Har du bitar av nötkött, viltkött eller liknande som du vill få lite extra mört så är detta ett bra sätt att marinera köttet.
Lägg att marinera 4-6 timmar.
Ananas med naturligt mörande enzym
Färsk ananas innehåller ett enzym som heter bromelin som bryter ner proteinerna i köttet.
OBS marinera helst inte längre än 6 timmar för då riskerar köttet att bli för marinerat tycker jag. Ska du grilla på kvällen kan du lägga det i marinad på eftermiddagen eller på morgonen.
Ananas som blir över
Ofta går det bara att köpa en hel färsk ananas. Använd en liten del till marinaden och skär resten i lite större bitar och lägg övertäckt i kylen och njut färsk och kall som den är. Färsk ananas kan också grillas till köttet eller använda till annat ex. som dessert. Ananas kan också också frysas in i bitar.
Här kommer ett överraskande bra tips som jag hittade för att jag var tvungen. Vi skulle steka ett par köttbitar hade vi tänkt, men hittade inget bra kött till rimligt pris. Det blev en bit högrev som jag tänkte banka, bank och banka med köttklubban och banka och banka lite till. När jag kom hem m...
Förruttnelse är inget konstigt i sig... att det sker på några minuter är dock ett under... Så snarare är det fullt med kemikalier som löser/fräter upp senorna än någon förruttnelseprocess som magiskt sker...
Orkar inte plöja igenom inläggen.
Thaimat är riktigt bra. Thaimat kan säkert vara riktigt dålig också.
Laab Moo, Nam Tock och en massa annat är sjukt bra.
Första gången jag var i Thailand med mina polare, som bara åt lasagne på samma restaurang varje dag, så blev jag trött på det hela och sket i polarna efter några dagar.
Beställde mig Laab Moo på hotellet och jag fick sådan satans gåshud och sedan dess är det nog favoriträtten.
Mer beroendeframkallandes än heroin och morfin.
Alla rätter där hamnar kanske inte så högt på den listan men endel håller helt klart måttet, men det Thailändska köket innehåller ju så många olika smakriktningar ifrån norr till söder, dessutom serveras ju många avdom vanligaste rätterna över hela landet, så är det ju t.ex med Tom yam gung som smakar utmärkt även i Isaan.
Varje gång vi åker till Thailand tänker jag att jag ska äta av grannkvinnans soppa/gryta som luktar jättegott men jag kommer på andra tankar när jag ser flugor hundar och annan ohyra som också smakar på maten
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.