Shopping i Thailand - kopior eller äkta vara

Vet inte varför, sådant sker automatiskt ibland. Men nu ser du det hoppas jag.
Ja vi alla råkar ut för det där, är väl nåt filter när visst språkbruk används, jag har hamnat hos granskningsnämden många gånger, inget att lipa över ;)
Kanske det... Då är det kanske en teknisk fråga om programmet..? Men konstigt att jag sätts i karantän ofta och andra inte i samma tråd, utan att jag skrivit något opassande. Verkar snarare att vissa personer är med på en bevakningslista..
Meen nog om det.. Bara att gilla läget.. Jag står på den listan i programmet..
Eller så gör man något åt det.. ( Annan tråd, som tog hand om tekniska frågor. Inget att ta upp här i denna tråden ). :wai::wai::wai:

Kanske det... Då är det kanske en teknisk fråga om programmet..? Men konstigt att jag sätts i karantän ofta och andra inte i samma tråd, utan att jag skrivit något opassande. Verkar snarare att vissa personer är med på en bevakningslista..
Eller så gör man något åt det.. ( Annan tråd, som tog hand om tekniska frågor. Inget att ta upp här i denna tråden ). :wai::wai::wai:
Du får vara glad @Pepsi du är på A - LISTA;)

Mina inlägg har ofta hamnat i karantän. Det är dock ingenting jag skriver om, så det kan bara därför du tror att det bara är du som blir ”drabbad”.
Gissar att det är fler än du och jag som får inläggen i karantän då och då.

Mina inlägg har ofta hamnat i karantän. Det är dock ingenting jag skriver om, så det kan bara därför du tror att det bara är du som blir ”drabbad”.
Gissar att det är fler än du och jag som får inläggen i karantän då och då.
Som sagt bättre att driva detta i tråden om programvaran.. Det var ett gäng duktiga innan som hjälpte till med det. Kanske nedlagt projekt nu.
Det är nog inte innehållet i sig vad man skriver.. Utan programmeraren som inte tänkt färdigt bara..
Bara att gilla läget att stå på A-listan.. Övervakade... :p Om det är språket i inläggen så är det kanske A som i Analfabet.. Avvikande.. Aj som fan person.. :cool: 555555

mvh
PEPSI

Senast ändrad:
Nej, det är väldigt få inlägg som borde hamna där.
Tror att det räcker med fel ordval så slår någon robot bakut.
Khorat kunde man inte skriva tidigare då ”h**at” eller eventuellt ”h**a” ingick i Khorat. Tur att man själv skriver Korat, så slipper man det problemet.

Jag tror inte det är din stavning som sätter dig i karantän utan alla dina bilder på ditt skrev...

Då säger att motivet är golvet men varje bild innehåller ditt skrev...

Är det något du vill berätta för oss andrej?

Jag tror inte det är din stavning som sätter dig i karantän utan alla dina bilder på ditt skrev...

Då säger att motivet är golvet men varje bild innehåller ditt skrev...

Är det något du vill berätta för oss andrej?

Men de bilderna är ju på begäran av dig.
Jag får börja PMa bildern direkt så dom inte hamnar i karantän. Då kan du dessutom få de lättklädda varianterna.

Men de bilderna är ju på begäran av dig.
Jag får börja PMa bildern direkt så dom inte hamnar i karantän. Då kan du dessutom få de lättklädda varianterna.

Okay. Men inte just nu tack. Är i Thailand, allt homoerotiskt material är förbjudet och spärrat här.

Hör av mig när jag är redo att ta emot dem, sisådär år 2065 eller nått liknande...

Jag köpte nästsista modellen när sista modellen släpptes sist, då var det ju halva priset mot när den släpptes.
När telefonerna som nu kostar över 10k sek/33.000 baht då börjar dem bli lite dyra tycker jag, behöver ingen tel för det, jag använder ju den mest till att skriva här bara och ringa hem..
Tänkt köpa en Galaxy note men väntar på att nästa modell skall släppas så jag kan köpa nuvvarande.
Denna ledighet skall jag nog inte köpa nåt direkt, kommer inte på nåt jag behöver, kopia eller original.
Köpte aktier igår för 150k baht men mer shopping än så blir det inte och förhoppningsvis var det original, måste ju hålla på månadssparandet.
Köper senaste modellen för att jag vill ha bästa kameran, har en systemkamera och en bra mindre med 30x zoom men vill inte släpa på en separat kamera så dom ligger bara å samlar damm.

Hittills har det varit stor skillnad på foton tagna med senaste premium modellen mot förra modellen, spec dom absolut senaste som har 4 objektiv istället för bara ett.

Just nu har jag en Huawei mate 20 pro och nattläget i den ger väldigt mycket bättre bilder i mörker och även i dagsljus när solen ligger fel och ex ansikten är i skuggan och blir mörka. Vidvinkel läget ger även det bilder som inte går att få med förra årets modeller.
Just kameran är väl det som utvecklats mest på dom senare modellerna, Huawei var väl först med flera objektiv men nu har väl dom flesta det men varje ny modell brukar ta snäppet bättre foton än förra.

Huawei P30 Pro kom ju nyss och är aningen vassare än min, jag byter dock inte varje år men när det sker blir det den som är bäst just då. Tycker att ett par tusenlappar hit å dit är fikapengar med tanke på hur mycket jag använder mobilen och hur länge jag har den. Den extra glädjen med bättre funktioner är värd dom slantarna.
Hoppas dock att Samsung kommit ikapp Huawei nästa gång för gillar deras OS lite mer men just nu tar Huawei dom bästa bilderna.

En annan viktig sak som brukar skilja är batteriet och minnet. Batteriet på min Huawei håller dubbelt så länge som det gjorde på min Samsung S9 och det är 128gig inbyggt minne så behöver inte fundera på SD kort.

Nej, det är väldigt få inlägg som borde hamna där.
Tror att det räcker med fel ordval så slår någon robot bakut.
Khorat kunde man inte skriva tidigare då ”h**at” eller eventuellt ”h**a” ingick i Khorat. Tur att man själv skriver Korat, så slipper man det problemet.
Bedrivs TS av robotar?? :confused::confused: Jag trodde det var människor.. :rolleyes: Vad hemskt om det är som du säger.. Robotar.. :oops::oops: Det tror jag inte..

Bevisar bara att om nån vill köpa ett par skor för 699kr. Jag säger det är skor för mindre bemedlade. Jag köper mina skor för 5000kr. Eller de LV jag köpte kostade 8000kr. My bad.

Edit: exempel var det ja.

MEN jag köper mina kläder tesco. Jag är en av the few. Ok gör vad du vill.

Men om vi ska snacka Biltema och sketschees hit och dit. Kan det vara så att man helt enkelt vare sig vet eller kan veta värdet i ett par Monclear eller ett par Tods?

I min värld köper och använder man det man vill. Riktigt tramsigt att se ner på nån som köper skor på Lidl. Är det likvärdigt att se ner på nån som köper senaste sneakers från LV.

Senast ändrad:
Lägger inte ut personbilder så har beskurit lite men här är ex på autoläget vs Nattläget mitt på dagen.
Visst det är lite överexponeringar men gör underverk för att se ansiktet på folk och ännu bättre är det på kvällen.
Jämför den främre trädstammen så förstår ni skillnaden på ansikten.
P30 Pro ska vara ännu bättre.

IMG_20190501_221425.jpg

IMG_20190501_221439.jpg

Bevisar bara att om nån vill köpa ett par skor för 699kr. Jag säger det är skor för mindre bemedlade. Jag köper mina skor för 5000kr. Eller de LV jag köpte kostade 8000kr. My bad.

Edit: exempel var det ja.

MEN jag köper mina kläder tesco. Jag är en av the few. Ok gör vad du vill.

Men om vi ska snacka Biltema och sketschees hit och dit. Kan det vara så att man helt enkelt vare sig vet eller kan veta värdet i ett par Monclear eller ett par Tods?

I min värld köper och använder man det man vill. Riktigt tramsigt att se ner på nån som köper skor på Lidl. Är det likvärdigt att se ner på nån som köper senaste sneakers från LV.

Gillar det sista stycket.
I Sverige är det helt ok att se ner på någon som har köpt sig en Moncler jacka, LV skor, A. Lange & Söhne klocka och ett par solbrillor för 20k.
Det får man inte göra i Sverige.
Om någon sedan klankar ner på deras joggingskor inköpta på Biltema så är det inte tillåtet.

Folk får köpa vad dom vill och ska inte behöva försvara det. Man får även vara både nöjd och stolt med sitt inköp.
Men att försöka intala andra om att ens nyinköpta snålutrustade Dacia Duster är världens bästa bil, då gör man det bara för att försvara sitt ytterst korkade bilköp, eller ja, för att man skäms över sitt bilinköp.

Man kan gärna köpa en Dacia Duster och bara tycka bil som bil. Det samma med sina Biltema joggingskor. De senare är nog ingenting man vill springa ett maraton med och Dustern vill man nog inte köra längre än till grannbyn med.

Gillar det sista stycket.
I Sverige är det helt ok att se ner på någon som har köpt sig en Moncler jacka, LV skor, A. Lange & Sönne klocka och ett par solbrillor för 20k.
Det får man inte göra i Sverige.
Om någon sedan klankar ner på deras joggingskor inköpta på Biltema så är det inte tillåtet.

Folk får köpa vad dom vill och ska inte behöva försvara det. Man får även vara både nöjd och stolt med sitt inköp.
Men att försöka intala andra om att ens nyinköpta snålutrustade Dacia Duster är världens bästa bil, då gör man det bara för att försvara sitt ytterst korkade bilköp, eller ja, för att man skäms över sitt bilinköp.

Man kan gärna köpa en Dacia Duster och bara tycka bil som bil. Det samma med sina Biltema joggingskor. De senare är nog ingenting man vill springa ett maraton med och Dustern vill man nog inte köra längre än till grannbyn med.

Hade dock hellre köpt en begagnad BMW 5 serie, Volvo S60/80 eller något liknande för samma pengar som en ny Dacia Duster. Dagen efter är den begagnade bilen värd det dubbla mot Dacian och det finns även hopp om att ta sig till grannbyn oskadd ;)

Hade dock hellre köpt en begagnad BMW 5 serie, Volvo S60/80 eller något liknande för samma pengar som en ny Dacia Duster. Dagen efter är den begagnade bilen värd det dubbla mot Dacian och det finns även hopp om att ta sig till grannbyn oskadd ;)

Jodå, det hade jag med gjort. Det finns dock folk som inte bryr sig vad dom köper för någon bil. Det är helt ok att man inte har något som helst intresse för bilar.
Men om man försöker att intala folk om en Dacia Dusters magnifika egenskaper som bil...ja, där går väl gränsen.

Ofta är det så att det som vanliga mänskor sparar hela livet för att de tror de kan sälja dyrt e inte värt nåt. Och annat som inte e värt nåt blir det med tiden.
Ta tex jultallrikar. Hur många miljoner gamla tanter idag som investerade alla sina månadslöner när de var unga och som nu inte e värt ett piss.

Hej

Så är det, vi har ju en liten loppis i vår lada på sommaren, det som folk tror är värt något är oftast inte värt något alls eller väldigt lite, det dom sorterar bort och ska slänga innehåller det som är värt något.

Mvh isan lover

Hej

Så är det, vi har ju en liten loppis i vår lada på sommaren, det som folk tror är värt något är oftast inte värt något alls eller väldigt lite, det dom sorterar bort och ska slänga innehåller det som är värt något.

Mvh isan lover
Ja och då är det som det ska vara. Storföretagen däremot. Nä utsugare 5555

Vilken konstinstallation är du nu igen?

Och kontentan var. Alla är vi olika och varför är det bättre att svassa runt i billigare skor än ett par Montclear? Den som betalar bestämmer väl om det är ok?

Den som tycker det är fel kanske inte ska köpa dylikt? Kanske den personen inte är målgruppen?

Man köper det man gillar, helt enkelt.
För min del, när det kommer till skor, så blir det till 99% asics, då dessa används att förflytta mig.
Kraftig hålfot, hög vrist och Kalle Anka design på fötterna gör att jag inte fixar några finare skor annat än till att ha på fötterna när jag sitter ner.

Liknande trådar

A
Svar
53
Visningar
7 K
Hans Svensson
H

Tillbaka
Topp