Shopping i Thailand - kopior eller äkta vara

Hon har klänning från Zara 790B (på rea?) Jag har nåt ja hittat på outlet. Tshirt tror 290B och byxor typ 400... inga jättesummor men riktigt sköna. Brillor från Rayban köpte på Gardemoen för en tusing e la det dyraste jag äger förutom min klocka som e för varmt att ha på sig här

20190501_160515.jpg
Klänningen syns dåligt..

Hon har klänning från Zara 790B (på rea?) Jag har nåt ja hittat på outlet. Tshirt tror 290B och byxor typ 400... inga jättesummor men riktigt sköna. Brillor från Rayban köpte på Gardemoen för en tusing e la det dyraste jag äger förutom min klocka som e för varmt att ha på sig här

20190501_160515.jpg
Ja solglasögonen jag har jag med lite extra på, också Rayban dom var värda det motsvarande 6000 sek, 20.000 baht, dom har jag haft i 5 år och håller än.
Dom använder jag dock dagligen hemma, solglasögon är som med skor inget man sparar på, ögonen är lika viktiga som fötterna ;)

Ja solglasögonen jag har jag med lite extra på, också Rayban dom var värda det motsvarande 6000 sek, 20.000 baht, dom har jag haft i 5 år och håller än.
Dom använder jag dock dagligen hemma, solglasögon är som med skor inget man sparar på, ögonen är lika viktiga som fötterna ;)

Ja, där ser man. Det är nog många som skulle tycka att det var snobberi med att köpa annat än solbrillor på närmsta flee market.
Sedan finns det folk som aldrig skulle betala mer än 299kr för ett par skor men som samtidigt köper ett par högtalare som kostar som en bra årslön, utan att höja på ögonbrynen.
En del kan lägga ner ett helt års matbudget på ett restaurangbesök.
Det som är det fina med detta är alla missunnsamma slåljåpar som börjar gnälla, då dom själv bara äter mat som är på rea då utgångsdatumet har passerat, för man blir lika mätt på sådan mat.

Ja, där ser man. Det är nog många som skulle tycka att det var snobberi med att köpa annat än solbrillor på närmsta flee market.
Sedan finns det folk som aldrig skulle betala mer än 299kr för ett par skor men som samtidigt köper ett par högtalare som kostar som en bra årslön, utan att höja på ögonbrynen.
Det som är det fina med detta är alla missunnsamma slåljåpar som börjar gnälla, då dom själv bara äter mat som är på rea då utgångsdatumet har passerat, för man blir lika mätt på sådan mat.
Ja nu har jag nog inte gnällt på någon eller pekat finger.
Jag skrev la bara vad jag handlade.
Vad andra gör med sina pengar skiter jag i.
Skrev inget annat än om var jag brukar gå och handla och vad jag la pengar på.
Moralkärringar har vi gott om men blanda inte mig med dom.
Nu har jag ju synfel så mina solglasögon är slipade, solglasögon på flee market hade knappast hjälpt mig ;)

Inte jag! Skulle aldrig drömma om att lägga ett helt års matbudget på ett restaurangbesök. Aldrig i livet.:eek::eek:

Nu har jag ju synfel så mina solglasögon är slipade, solglasögon på flee market hade knappast hjälpt mig ;)
Verkar som jag är mest fancy av er beträffande solbrillor, mina kostade 10.000 sek. Men det kan ha berott på att de är slipade för mitt synfel och dessutom skall avhjälpa min färgblindhet. Fick vänta på dem ett par månader och specialbeställa från staterna. Fungerade tyvärr inte så bra som jag hade hoppats. Dessutom tappade jag dem ganska direkt så de blev repiga. Såklart.

Jag menade inte att du gnäller, men det finns dom som gör det och gråter ut lite extra för att någon råkar äta lite för fin mat eller att dom bokade en biljett som inte var i den allra lägsta klassen.

Red Horse 0,5 liter för 30 baht vid plastborden i hörnan och märkeskor importerade från Thailand för 150 baht klarar man sig på.

20190501_175301.jpg

Sug och hunger är en lika bra orsak
Inte för min fru, endast vitt ris och torkad fisk duger för att bota hungern.
Vill jag äta gott och exklusivt vägrar hon följa med.
"Jag vill inte prova" tänk om jag tycker om det?
Det är problemet med Filippinska kvinnor som tror att utländska rätter är oaptitliga.
Ni som bor i Thailand har väl inte samma bekymmer.
Som man bäddar får man ligga. :cool:

Handlade vinterjackan på outlet 900 baht, hållt i par år och håller kylan ute, nöjd med den, något thaimärke om den ens har nåt märke.

Lite sån e jag, vill inte lägga mer än max 300 baht på en måltid plus dryck för en person och oftast inte mer än 150 och gärna bara en 50 lapp men ska det handlas elektronik så får det kosta ett par hundra k. Köper alltid bästa mobilen som finns när jag vill byta och sånt som man nyttjar mycket som sängar och soffa blir alltid dyra, tillbringar ju 1/3 av sitt liv i sängen så då ska man ligga gott.

Men mycket handlar om att jag ju faktiskt tycker att maten som bara kostar nån hundring är riktigt god så varför ska jag då lägga flera tusen på en måltid även om jag har råd när jag blir både mätt och nöjd med smaken för 200.

Däremot kan jag lägga 3000 baht på en halvliter rom då jag tycker den är suveränt god, men dricker ju inte hela flaskan rakt av.
Är nog så att man har olika nivåer på olika saker för att bli tillfredsställd.
Viktiga är väl att man blir just tillfredsställd och inte lever över sina tillgångar.

Försöker lära tjejen att vi handlar inte på kredit oavsett vad det gäller.
Inga armar ingen kaka.
Lånar man pengar för konsumtion så är det kul en liten stund men sen jättetråkigt en väldigt lång stund.

De flesta ”no copy” solglasögon görs i en fabrik i Italien. Billiga som dyra. Kan vara Gucci eller ur och pen. Kopior eller inte?

Vad vet jag.

Liknande trådar

A
Svar
53
Visningar
7 K
Hans Svensson
H

Tillbaka
Topp