Nä jag är med på vad du menar. Har också träffat bardamer som ibland bott utomlands och är duktiga på engelska.
Jag är inte ute efter att klassa ner dom, många är relativt bra men tycker inte att de kan klassas som de bästa på engelska i Thailand.
Det var väl bara den invändningen jag hade, inget definitivt facit alltså utan bara min uppfattning av det jag sett och hört.
Gissar på att fler av de med högre ambitioner, och engelskakunskaper, har en bättre/större arbetsmarknad i Bangkok. De internationella företagen ser nog oftast Bkk som det självklara stället att ha kontor på men det utesluter ju varken att det saknas kvalificerade utanför eller att alla är duktiga på engelska här för det är de definitivt inte.
Jag hoppas nivån kunde höjas överallt men att som IL skriver att bardamerna är bättre än 50% av engelskalärarna är ju inget jag skriver under på.
Jag hoppas, och tror, inte det är så illa men jag har klart begränsad insyn i faktiska siffror. Att det är så i storbangkok och t.ex. Pattaya ser iaf jag som helt uteslutet men sannolikt i vissa landsorter.
/ SatanG