Thailand i höst?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Z

zMacen

Gäst
Vi har alltid valt att semestra i Thailand i februari.
Anledningen är att vädret oftast är kanon och det är skönt att slippa den månad där det är som kallast och sämst (enligt mitt tycke) här hemma. Vi har alltså bra koll på LOS när det gäller feb-mars.

Nu har vi av olika anledningar funderingar på att göra en tripp på ett par-tre veckor i början av oktober.
Vart åker man om man vill ha bästa chanserna till bra väder?
Det vi är ute efter är sol och bad, avkoppling och god mat och dryck (och givetvis så lite moln och regn som möjligt).

Tacksam för tips..

Sticker ner till Rayong den 26, där ska det enl uppgift vara ett jämnare klimat än annorstädes.
Ska kolla på plats när jag kommer dit. Så får du veta hur det är i sydöstra delen.

Jag har ingen erfaernhet alls när det gäller oktober, men har vänner som alltid åker till Phuket och däromkring vid den årstiden.

Hej nu är vi ban Phe, kl 10.0 30gr ute och baden är bra, trots hot om regn så verkar molnen ligga lite mer in över land. Inga turister att tala om. Mycket billigare än i Phuket. Enl den vi hyra av är det sånt här väder året om inte mycket regn.
Så jag tror att denna sida kan va ett bra alternativ i höst.

Tack för tips.
Det verkar som att man ska försöka undvika södra delen, om man ska resa den tiden på året.

Norra delen och östkusten, katastrofalt mycket regn denna tid.

"Gazton " sa:
Icke! Vafalls! Du är felunderättad Mackan
Ha ha Gaz :)
Jag vet att du har en förkärlek till Phuket. Och med all rätt! Jag förstår inte riktigt de som säger att Phuket "går fetbort". Det är ju ingen liten ö och det finns flera pärlor. Kommer definitivt att besöka den igen, men oktober är nog inte bästa tiden tror jag. Men jag kanske har fel.....?

"zMacen " sa:
Ha ha Gaz :)
Jag vet att du har en förkärlek till Phuket. Och med all rätt! Jag förstår inte riktigt de som säger att Phuket "går fetbort". Det är ju ingen liten ö och det finns flera pärlor. Kommer definitivt att besöka den igen, men oktober är nog inte bästa tiden tror jag. Men jag kanske har fel.....?
En del av våra medlemmar som aldrig varit till Phuket tror fortfarande att Phuket är en liten by beläget på en lika liten ö.. sorgligt... :)

"legolas " sa:
Fel där Gazton, du håller inte isär begreppen. Dessa medlemmar som aldrig varir där (jag själv), tror att Phuket är en helvetes stor jäkla ö med underbar natur, fina bad, underbart vackra maneter (!!), ett härligt "barliv" och HELVETES DYRA PRISER....
Det tror vi!!!!

Men ni som älskar Phuket förnekar detta energiskt...trots att ni varit på andra ställen och kan jämföra... eller ni kanske är "hemmablinda".. upp till var och en vart man vill åka.. strunt i priset, då verkar ju Phuket vara ett underbart alternativ om man nu gillar den typ av thai som huserar där nere!!! Maten är ju helt OK, den är ju svensk där!!

Jag trodde för ett ögonblick att du pratade om jomtien/pattaya

Svarar du numer för alla Thailandsbesökare som inte varit där? Du går ju i taket helt i onödan

Nej för fa... zMacen Phuket går fet bort oavsett års tid är bara nybörjare som åker dit ;)
Kör på norra Thailand eller Pattaya sidan :nod:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp