Thailand nästa!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
M

Mike t d

Gäst
:wai:Hej alla CM:are! Nu börjar det verkligen dra ihop sig för min del,jag åker på Lördag hem till familjen för minst 6 månader!
Det blir Finn air som jag åkt med massvis av gånger och jag tycker dom är bra,så på Söndag landar man äntligen i Bangkok och skall bara kirra några grejer samt möta en gammal vän i Bangkok sen blir det tåget upp till Udon Thani där frugan möter med våran bil!
På något vis tycker jag att det är kanonschysst att åka tåg i Thailand och speciellt då sov vagn (som min kamrat fixat biljett till) runt 1.200 Bath men det e ju 2 personers kupe`så de e schysst att sitta och glo lite ut i natten! :)
Jag kommer att skriva om lite grejer som händer och som ni kanske finner schyssta att läsa om! :)
Tills dess ha det bra alla CM:are och sköt om er! 8) :wai:

"Mike t d " sa:
:wai:Hej alla CM:are! Nu börjar det verkligen dra ihop sig för min del,jag åker på Lördag hem till familjen för minst 6 månader!
Det blir Finn air som jag åkt med massvis av gånger och jag tycker dom är bra,så på Söndag landar man äntligen i Bangkok och skall bara kirra några grejer samt möta en gammal vän i Bangkok sen blir det tåget upp till Udon Thani där frugan möter med våran bil!
På något vis tycker jag att det är kanonschysst att åka tåg i Thailand och speciellt då sov vagn (som min kamrat fixat biljett till) runt 1.200 Bath men det e ju 2 personers kupe`så de e schysst att sitta och glo lite ut i natten! :)
Jag kommer att skriva om lite grejer som händer och som ni kanske finner schyssta att läsa om! :)
Tills dess ha det bra alla CM:are och sköt om er! 8) :wai:

Var beredd pa att taget kan bli forsenat eftersom jarnvagsnatet haller pa att moderniseras i Thailand. For nagra dagar sedan var nattaget forsenat med 4,5 t.

Detta skall bli riktigt intressant att följa. Vi flyger ju alltid upp till Udon Thani, det kan ju vara spännande att ta tåget som omväxling. Funkar det med småbarn eller blir det för jobbigt?

Jag flyttar tråden till reseforumet, tycker den passar alldeles utmärkt där!

Tänk om flygbolagen kunde ta efter. En fullvuxen är nästan tvungen att flyga i business eller first class för att få plats men skonkarna.

Trevlig resa Micke o ha det riktigt skönt där nere väntar me spänning om dina strapatser ;)

micke

hej! är där någon som vet om man får ta med sig en stock snus till thailand utan att bli stoppad i tullen ock två flaskor vodka? mvh karraten

tackar för svaret.men snuset kan man införa en stock utan att tullen säger nåt?där är väl nån som snusar,

Jag vet en som alltid tar med en stock snus när han har åkt till Thailand, men om det är tillåtet egentligen tror jag inte. Men jag vet inte.
Det är aldrig någon som har stoppat han i tullen men oturen kan vara framme.

Hej du har rätt att ta in en stock i Thailand själv brukar ja ta ner en 10 st 2 till mig o sen till kamrater i fiskebyn
polaren drog ner i dag tror han hade 20 stockar me sig så han ska inte stoppas för då blir det dyrt ;)

micke

tusen tackar för svaren.jag åker på söndag till thailand i 14 dar.det är för lite men det är kosingen som styr,mvh karraten

du har helt rätt glimten66,det är början på mitt nya liv i thailand ock damen som väntar på mig när jag kommer ner,sen blir det åka av. karraten :wai:

lägg gärna in lite bilder när du kommer hem igen :) o lycka till me damen nu

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp