Thailand på andra plats efter Libyen i antalet Dödsolyckor i trafiken

Trafikkulturer är nog extremt svårt att förändra?
Köra mot trafiken på fel sida av vägen verkar t.o.m öka. Där jag lever har den gamla vägen byggts om till en fyrfältsväg med mitt remsa. Då blir det än mer ok att köra mot trafiken med allt från MC till skolskjutsar. På de senaste 20000 milen här har jag aldrig sett någon som blivit stoppad för körning mot trafiken.
Att de tusentals u-svängsplatserna orsakar en mängd olyckor varje dag är aldrig något som ens diskuteras.
Att dödstalen i trafiken ska minska är att hoppas på för mycket.

24000 döda, det var dom som dog på olyckplatsen. De som dog i ambulansen och senare på sjukhuset räknas inte i den här statistiken.
Och hur många överlever och blir invalidiserade för livet. Jag köpte en västerlänsk barnstol till våran son när han var två år gammal. Jag blev idiotförklarad av allt och alla.

24000 döda, det var dom som dog på olyckplatsen. De som dog i ambulansen och senare på sjukhuset räknas inte i den här statistiken.
Och hur många överlever och blir invalidiserade för livet. Jag köpte en västerlänsk barnstol till våran son när han var två år gammal. Jag blev idiotförklarad av allt och alla.
Liv har inget värde här....

Sorgligt - säkerligen merparten unga, friska människor. Vi hade hantverkare i huset i höstas; en av dem miste hela sin familj. De satt på flaket till en pick-up och mötte en lastbil som kom på fel sida vägen.

I Sverige får njur- och hjärtsjuka m m vänta länge på trafikolyckorna. Antar att Thailand är en nettoexportör av organ?

Liknande trådar

Tillbaka
Topp