Väderprognos Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vad är det för väder i Thailand nu egentligen enl. alla kartor jag tittar på så nedåt Rayong är det bara åska och regn, fan ska det inte vara sol och varmt nu vid den här årstiden.

Tycker jag har följt prognoserna rätt länge, och jo jag vet det kommer en skur då och då, men är det inte oftare vid den här årstiden än det var för 4-5 år sen?

Börjar nu fundera på det där med internationellt körkort. Man kanske skule leta reda på sin skeppar examen. :-\
Du har tur du Berra som har vanan inne. :)
Vad är det för väder som drabbar LOS

"Rolf " sa:
Börjar nu fundera på det där med internationellt körkort. Man kanske skule leta reda på sin skeppar examen. :-\
Du har tur du Berra som har vanan inne. :)
Vad är det för väder som drabbar LOS

Vafalls Rolf, skepparexamen? Finns det dolda talanger här möjligtvis?

Familjen i LOS klagade på vädret igår, jättekallt. Och det är tydligen väldigt ovanligt med sådan kyla så här års. :eek:

Jag har redan fått ett internationellt körkort så det får åka med . Men med tanke på väderläget i T så är det väl bäst att boka en Ribb båt och då är ju skeppar examen bra att kunna visa :D

"legolas " sa:
Härnere vet de inte vad internationellt körkort är för något. Här så funkar vårt falangkörkort, det svenska mer än bra... ingen kan läsa det, så allt är fid och fröjd. Så glöm det där med intl. körkort.... larvigt!!

Nja, där har du inte helt rätt lego. Jag blev stoppad på vägen till Khon Kaen, och den polisen var bara intresserad av det internationella körkortet, jag visade båda. Det står också i reglerna att det krävs ettårigt internationellt körkort i Thailand, det finns text på thai i detta också.

Men man kan ju ha tur och bli stoppad av en polis som har glömt den lektioneni skolan.

"legolas " sa:
jag tror att du hade en grym otur att stöta på en polis som vet vad ett intl. körkort är för något. talade din fru om för honom innan att du hade ett sådant eller???
jag har blivit stoppad säkert 100 gånger under mina 3 år härnere, och ingen säger ingen har ifrågasattmitt körkort alls.

Vad som krävs och vad som behövs är 2 vitt skilda saker...
Men man blir ju inte haffad bara för att man har ett med sej ju. Spelar väl ingen roll om jag vill vara säker. Min tanke var nog i första hand att biluthyraren ville se det.

"Rolf " sa:
Men man blir ju inte haffad bara för att man har ett med sej ju. Spelar väl ingen roll om jag vill vara säker. Min tanke var nog i första hand att biluthyraren ville se det.

Det har du säkert rätt i Rolf, varför chansa? Är det krav så är det.

"Berralund " sa:
Det har du säkert rätt i Rolf, varför chansa? Är det krav så är det.
Ja nu har jag ju skaffat ett så det får följa med. Men ska jag åka och hälsa på Lego så är det väl lika bra att lämna det i lägenheten, så han inte blir kinkig ;D

Här är det grabbarna som sköter sig istället för att vara kverulanter!! ;) ;D ;) ;D ;) ;D

Förresten - hur hamnade vi så här "off topic"?

"legolas " sa:
[move]Rolf gjorde det!!![/move]
Skvallerbytta

Jag bara antydde att med tanke på väderleken i LOS så var Skepparexamen att föredra framför
internationellt körkort.
Och då började Legolas.
Det är hans fel

http://www.bangkokpost.com/news/local/229562/krabi-mudslides-kill-3-villagers

En typisk sjöväg i Thailand

Båt.jpg

Nu är det vinterjaclor som gäller ???

The Thai Meteorological Department says the cold breeze from China will hit Thailand once again on April 4 and 5.

Thais may have to wear jackets for awhile longer after the Thai Meteorological Department or TMD announced that another cold front from China will hit Thailand again on April 4 and 5.

Bangkok has been experiencing unusually cold weather over these last few days, despite the start of summer season.

Rain in eastern and northern Thailand has caused the temperature to drop further.

The TMD said the current cold weather will last 1 to 2 more days, after which midday temperatures will increase by 3 to 5 degrees Celsius.

Meteorologists say the cold breeze from China, together with gusts from the west, will reach Thailand on April 4, along with light rain.

As for Thailand's Songkran Festival this year, Thais are likely to experience temperatures of about 30 degrees, instead of the usual 40s.

The Chaing Mai Provincial Public Health Deputy Chief, Doctor Surasing Visrutaratna has asked all Thais to wear sufficient clothing to keep warm, as many Thais have fallen ill from the unusual cold.

The doctor confirmed there have been no signs of bird flu as was rumored by many locals.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp