Kungen bor väl i Tyskland så jag antar det är det riktiga Thailand då
Ang. köpa eller hyra hus så beror det väl på omständigheterna vilket som är bäst, förutsättningarna för alla är ju inte heller detsamma. Med två små barn så inte en chans att jag hyr, årskostnaden ligger på mindre än grannen betalar hyra/mån. Andra familjer kanske tycker annorlunda men det påverkar isf knappast vårt val.
Jag trivs bäst i Bangkoks förort, har alltid gillat stan sedan första besöket för snart 30 år sedan. För några år sedan snackade jag och frugan om vi ville bo kvar med tanke på småbarn, trafik, luftföroreningar etc. men beslutade att Bangkok ändå passar oss och frugans karriär bättre. Hua hin har väl någon enstaka poäng, bättre luft och hyffsad sjukvård för att vara utanför Bkk t.ex. men i mina ögon annars ett riktigt trött ställe. Då flyttar vi hellre utomlands, Australien/England kanske men isf hyr vi bara ut huset, men troligen bor vi kvar.
Har även hus i Buriram, frugan byggde ett i hembyn 2009, och det är väl skönt en långweekend några få gånger om året men det räcker så för oss.
/ SatanG