Är Isaan det riktiga Thailand?

Västerbottens och Norrbottens inland är det riktiga Sverige.
Överkalix bondska är det riktiga språket tillsammans med meänkieli och lulesamiska. Övriga samespråk är USA influerat.

Pajala bör bli Sveriges huvudstad och centrum.
Svensk skärgård.jpg

Detta är Sverige , det egentliga Sverige , Stockholms Skärgård :thumbsup:

Isaan är ju mer Laos än Thailand så är väl det minst riktiga Thailand som går att finna inom dagens gräns.

Hua Hin däremot måste ju vara det riktiga Thailand eftersom kungen bor där [emoji16]

Åker man så l:wai:ångt eller bor i HH för att sitta på en bar, dricka öl och prata med Svenskar
måste väl finnas enklare sätt att göra det, okej värmen
Ja det gör jag hälsar på svenskar som man har känt länge ,tyvärr ett par stycken har vandrat vidare RIP. Tyvärr spelar inte golf å dricker inte alkoholhaltiga drycker när jag kör ,kan ljuga me en soda :thumbsup: .Sen åker jag till Udon-Thani så får jag lite gnäll på det åxå men jag gör som jag vill ännu ha det :wai:

Ja det gör jag hälsar på svenskar som man har känt länge ,tyvärr ett par stycken har vandrat vidare RIP. Tyvärr spelar inte golf å dricker inte alkoholhaltiga drycker när jag kör ,kan ljuga me en soda :thumbsup: .Sen åker jag till Udon-Thani så får jag lite gnäll på det åxå men jag gör som jag vill ännu ha det :wai:
Inget gnäll du åker ju till Udon thani det riktiga Thailand

Intressant att en del tror att Isan är enhetligt och likadant överallt. Det är ju bara ett "par" fotbollsplaner stort.
De excelleras i kulturgeografiska kunskaper här....

Historiskt är väl det ”riktiga” Thailand ändå Sukhothai? Eller möjligtvis Auytthaya! Allt annat är ju faktiskt Khmerland som utgick från Ankor Wat, på den tiden världens största stad!

För mig är det riktiga Thailand området runt Krabi, naturen vi kommit att älska.

Isaan är ju mer Laos än Thailand så är väl det minst riktiga Thailand som går att finna inom dagens gräns.

Hua Hin däremot måste ju vara det riktiga Thailand eftersom kungen bor där [emoji16]

Kungen bor väl i Tyskland så jag antar det är det riktiga Thailand då :)

Ang. köpa eller hyra hus så beror det väl på omständigheterna vilket som är bäst, förutsättningarna för alla är ju inte heller detsamma. Med två små barn så inte en chans att jag hyr, årskostnaden ligger på mindre än grannen betalar hyra/mån. Andra familjer kanske tycker annorlunda men det påverkar isf knappast vårt val.
Jag trivs bäst i Bangkoks förort, har alltid gillat stan sedan första besöket för snart 30 år sedan. För några år sedan snackade jag och frugan om vi ville bo kvar med tanke på småbarn, trafik, luftföroreningar etc. men beslutade att Bangkok ändå passar oss och frugans karriär bättre. Hua hin har väl någon enstaka poäng, bättre luft och hyffsad sjukvård för att vara utanför Bkk t.ex. men i mina ögon annars ett riktigt trött ställe. Då flyttar vi hellre utomlands, Australien/England kanske men isf hyr vi bara ut huset, men troligen bor vi kvar.
Har även hus i Buriram, frugan byggde ett i hembyn 2009, och det är väl skönt en långweekend några få gånger om året men det räcker så för oss.

/ SatanG

Kungen bor väl i Tyskland så jag antar det är det riktiga Thailand då :)

Ang. köpa eller hyra hus så beror det väl på omständigheterna vilket som är bäst, förutsättningarna för alla är ju inte heller detsamma. Med två små barn så inte en chans att jag hyr, årskostnaden ligger på mindre än grannen betalar hyra/mån. Andra familjer kanske tycker annorlunda men det påverkar isf knappast vårt val.
Jag trivs bäst i Bangkoks förort, har alltid gillat stan sedan första besöket för snart 30 år sedan. För några år sedan snackade jag och frugan om vi ville bo kvar med tanke på småbarn, trafik, luftföroreningar etc. men beslutade att Bangkok ändå passar oss och frugans karriär bättre. Hua hin har väl någon enstaka poäng, bättre luft och hyffsad sjukvård för att vara utanför Bkk t.ex. men i mina ögon annars ett riktigt trött ställe. Då flyttar vi hellre utomlands, Australien/England kanske men isf hyr vi bara ut huset, men troligen bor vi kvar.
Har även hus i Buriram, frugan byggde ett i hembyn 2009, och det är väl skönt en långweekend några få gånger om året men det räcker så för oss.

/ SatanG
BKK för din frus karriär förstår jag, men vad gör du heladagarna eller tar du hand om barnen då förstår jag
Varför är te.x HH trött man kan väl fixa sej en massa göra där också,

Ja HH kan nog upplevas lite trött om man inte känner till det och har goda vänner här, finns ju betydligt mer att göra i ex Pattaya, ex umgås med ryssar och kineser.
Men en sak man inte kan slå bort är att HH har Thailands bästa klimat.

BKK för din frus karriär förstår jag, men vad gör du heladagarna eller tar du hand om barnen då förstår jag
Varför är te.x HH trött man kan väl fixa sej en massa göra där också,

Jag är ganska upptagen med att leka med barnen, kör min fru till/från skytrain, handlar kläder, mat, och det jag har lust med. Motionerar på Bangna Navy club eller tar ett dopp i poolen hemma, tar en massage, planerar resor, fixar något med huset, surfar på internet, åker och käkar lunch med frugan ibland ja listan kan göras lång, Vad kan man inte göra i Bkk?
Vad jag inte gör är städning, disk eller lagar mat hehehe

/ SatanG

Senast ändrad:

Liknande trådar

Tillbaka
Topp