A
Anonym
Gäst
I den här tråden samlar vi användbara fraser på thai. Vem som helst får vara med och skriva.
Jag har tänkt så här.
Vi skriver meningen på thai i storlek 20 med röd text. Några rader under så skriver vi samma mening på samma sätt fast med mellanslag mellan varje ord för att alla ska kunna vara med och läsa både nybörjare och mer erfarna.
Några rader under detta så skriver vi transkriberat och under detta den svenska meningen.
Om någon ser något fel som bör rättas till så skicka ett pm till mig så ska jag försöka rätta till det. Då kan den här tråden få vara intakt med bara en massa fraser som man kan kopiera om man vill det.
Vi kan få till ett bra utbud av fraser eftersom vi har olika bakgrund allihopa.
Jag kan börja.
วันนี้เป็นวันพฤหัสบดี
วัน นี้ เป็น วัน พฤ หัส บ ดี
wan née pen wan prí-hàt-bà-dee
Idag är det torsdag.
ha re gött
Marianne
Jag har tänkt så här.
Vi skriver meningen på thai i storlek 20 med röd text. Några rader under så skriver vi samma mening på samma sätt fast med mellanslag mellan varje ord för att alla ska kunna vara med och läsa både nybörjare och mer erfarna.
Några rader under detta så skriver vi transkriberat och under detta den svenska meningen.
Om någon ser något fel som bör rättas till så skicka ett pm till mig så ska jag försöka rätta till det. Då kan den här tråden få vara intakt med bara en massa fraser som man kan kopiera om man vill det.
Vi kan få till ett bra utbud av fraser eftersom vi har olika bakgrund allihopa.
Jag kan börja.
วันนี้เป็นวันพฤหัสบดี
วัน นี้ เป็น วัน พฤ หัส บ ดี
wan née pen wan prí-hàt-bà-dee
Idag är det torsdag.
ha re gött
Marianne