För- och nackdelar med en flytt till Thailand

Ja vi skall nog sluta, du trivs ju alltid bäst när man lägger skynket på, och döljer all panik som finns hemma i Sverige. Och med detta, så har jag inget mer att tillägga, men det har säkert du, som ändå är den som vill att snacket skall sluta, eller??

Ja, jag vill lägga skynket över rädslan för och hetsjakten mot oskyldiga invandrare i ett Thailandsforum. Det kan ni avhandla i andra forum.

Eller så sitter många bekvämt på
Som vanligt i den här frågan, man tittar ut genom köksfönstret och så vet man hur allt är. Det du säger är helt enkelt inte rimligt, så många icke arbetande invandrare finns inte så de skulle kunna fylla alla sveriges fik!

Det är därför fakta är så intressant, för att avslöja skrönor. Skrönor som skadar oskyldiga människor.

Men det verkar som om vissa inte behöver bry sig om fakta, kommer det fakta så är det lögner. Jag bad dig att bevisa en uppenbar lögn för några dagar sedan, det blev väldigt tyst.

Det blev rätt tyst på dig också när jag skrev siffror i ämnet.

/ SatanG

Ja, jag vill lägga skynket över rädslan för och hetsjakten mot oskyldiga invandrare i ett Thailandsforum. Det kan ni avhandla i andra forum.
För det första, så ta ett större köpscentrum, ex.vis Skärholmen där vi är ibland. Finns kanske max 10-15 fik där. vart och ett kanske har i genomsnitt 50 platser så max 750 personer kan fika samtidigt. I Skärholmen, med omnäjd, finns kanske 200 000 (lågt räknat) med utlänskt påbrå. 750 av dessa är ca 0,4% (om jag räknade rätt i huvudet). Så visst skulle de arbetslösa kunna fylla alla dessa fik.

Säg istället att 20% av dessa är arbetslösa, då många levt här i många årtionden, så skulle det vara 20 000, så nog skulle dem kunna fylla hela centrumet.

I detta forumet skriver ju flest som har en relation med en thai, vissa bor på heltid i Thailand, men skulle tro att flertalet bor i Sverige och kanske tänker ta med sin respektive till Sverige. Då känns det väl ganska naturligt att vi diskuterar det som inte fungerar i Sverige på samma sätt som det som inte fungerar i Thailand. Och så klart det som även fungerar.

Att bara köra ner huvudet i sanden och säga att allt fungerar är ju lika illa som att säga att det aldrig blir översvämningar i Thailand, eller att det inte finns fattigdom i Thailand.

Där du vistas, när du är i Sverige, måste väl också ha problem, men vårdplatser som inte finns, äldre som inte kommer in på äldreboende, att skattepengar inte räcker till då de går till den stora invandringen? Om det inte finns där, har du inte kontakt med någon från något annat ställe som kan tala om hur det ser ut i övriga Sverige?

Kom ju en ny undersökning, i veckan, som pekade på hur många vårdplatser som försvunnit sedan 90 talet. Läser du inte dessa siffror, läser du bara det som fungerar och det anra finns inte?

Va inte rädd för sanningen, försök att påverka den i stället. Som medborgare bör man göra sin röst hörd i valen och rösta bort politikerna som missköter Sverige

Bra skrivet Janne, vi får hoppas mackes öppnar ögonen och ser sig omkring.

Bra skrivet Janne, vi får hoppas mackes öppnar ögonen och ser sig omkring.
Men problemet är ju när Macke är hemma så är ju inte köks fönstet i varken Biskopsgården eller Bergsjön, ock har heller aldrig varit för hans del.
Hade så varit kanske han kunde förenat sin teoritiska polik med verkligheten o hamnat rätt.

Men problemet är ju när Macke är hemma så är ju inte köks fönstet i varken Biskopsgården eller Bergsjön, ock har heller aldrig varit för hans del.
Hade så varit kanske han kunde förenat sin teoritiska polik med verkligheten o hamnat rätt.

Jag har bott tio år i Biskopsgården, det var ju inte alltid kul så där kommer jag förhoppningsvis aldrig bosätta mig igen. Inte gräddan på moset där kan man nog säga och det har åkt rakt ut i avgrunden sedan dess.
Jag minns att det var lite rabalder när det var en ung flicka som blev våldtagen vid köldgatans spårvagnshållplats. De spöade henne brutalt före, under och efter och lämnade henne i en snödriva då de trodde hon var död. Ett gäng unga afrikaner åkte dit på det och fick lite smisk på fingrarna som straff.

/ SatanG

Jag är i stan och hos tandläkaren idag men skall nogsamt läsa era inlägg när jag kommer hem ikväll. Det skall bli spännande.

Jag har bott tio år i Biskopsgården, det var ju inte alltid kul så där kommer jag förhoppningsvis aldrig bosätta mig igen. Inte gräddan på moset där kan man nog säga och det har åkt rakt ut i avgrunden sedan dess.
Jag minns att det var lite rabalder när det var en ung flicka som blev våldtagen vid köldgatans spårvagnshållplats. De spöade henne brutalt före, under och efter och lämnade henne i en snödriva då de trodde hon var död. Ett gäng unga afrikaner åkte dit på det och fick lite smisk på fingrarna som straff.
/ SatanG
Så du menar att fördelen med Thailand, är att vi slipper att få våra kvinnliga släktingar våldtagna av afrikaner här???
:afro::afro::afro::afro::afro::afro::afro::):):)

Så du menar att fördelen med Thailand, är att vi slipper att få våra kvinnliga släktingar våldtagna av afrikaner här???
:afro::afro::afro::afro::afro::afro::afro::):):)

Min tanke var nog mest att miljön/omgivningen idag är bättre än den var tidigare. Thailand, för mig, känns överlag säkrare än Sverige även om det säkert finns statistik som visar på motsatsen. Det är ju en fördel med att flytta till Thailand om vi ska återgå till trådämnet :)

Alla får ha en trevlig kväll, själv är jag på väg för att fira en kompis födelsedag med middag här:
http://thegardenspalace.com/

/ SatanG

Min tanke var nog mest att miljön/omgivningen idag är bättre än den var tidigare. Thailand, för mig, känns överlag säkrare än Sverige även om det säkert finns statistik som visar på motsatsen. Det är ju en fördel med att flytta till Thailand om vi ska återgå till trådämnet :)

Alla får ha en trevlig kväll, själv är jag på väg för att fira en kompis födelsedag med middag här:
http://thegardenspalace.com/

/ SatanG
Betygsättning av restaurangen tack.
Du som bor i staden kanske känner till restauranger man måste besöka.
Hade vart kul om du starta en tråd isåfall för hade vart fint med lite tips på vad man kan gå för det udda eller speciella.

Betygsättning av restaurangen tack.
Du som bor i staden kanske känner till restauranger man måste besöka.
Hade vart kul om du starta en tråd isåfall för hade vart fint med lite tips på vad man kan gå för det udda eller speciella.

Utmärkt förslag på recensioner av restauranger i olika orter. Typ av mat, prisnivå, service, omdöme etc.

Det blev rätt tyst på dig också när jag skrev siffror i ämnet.
/ SatanG
Det enda jag sett från dig är jämförelser med pensionärer och siffror på andel fattigpensionärer i Sverige.
Fattigpensioner beräknas på utbetalningar under 60% av medianinkomsten och medianinkomsten har stigit i Sverige med 100% under 2000-talet, därav de förhållandevis låga pensionerna jämfört med dagens medianlön. Pensionen är en försäkring som beräknas på de premier man betalat in, inte på dagens lönenivåer. Men det är en helt annan diskussion som inte har med invandringen att göra.

För det första, så ta ett större köpscentrum, ex.vis Skärholmen där vi är ibland. Finns kanske max 10-15 fik där. vart och ett kanske har i genomsnitt 50 platser så max 750 personer kan fika samtidigt. I Skärholmen, med omnäjd, finns kanske 200 000 (lågt räknat) med utlänskt påbrå. 750 av dessa är ca 0,4% (om jag räknade rätt i huvudet). Så visst skulle de arbetslösa kunna fylla alla dessa fik.

Säg istället att 20% av dessa är arbetslösa, då många levt här i många årtionden, så skulle det vara 20 000, så nog skulle dem kunna fylla hela centrumet.

I detta forumet skriver ju flest som har en relation med en thai, vissa bor på heltid i Thailand, men skulle tro att flertalet bor i Sverige och kanske tänker ta med sin respektive till Sverige. Då känns det väl ganska naturligt att vi diskuterar det som inte fungerar i Sverige på samma sätt som det som inte fungerar i Thailand. Och så klart det som även fungerar.

Att bara köra ner huvudet i sanden och säga att allt fungerar är ju lika illa som att säga att det aldrig blir översvämningar i Thailand, eller att det inte finns fattigdom i Thailand.

Där du vistas, när du är i Sverige, måste väl också ha problem, men vårdplatser som inte finns, äldre som inte kommer in på äldreboende, att skattepengar inte räcker till då de går till den stora invandringen? Om det inte finns där, har du inte kontakt med någon från något annat ställe som kan tala om hur det ser ut i övriga Sverige?

Kom ju en ny undersökning, i veckan, som pekade på hur många vårdplatser som försvunnit sedan 90 talet. Läser du inte dessa siffror, läser du bara det som fungerar och det anra finns inte?

Va inte rädd för sanningen, försök att påverka den i stället. Som medborgare bör man göra sin röst hörd i valen och rösta bort politikerna som missköter Sverige

Kallar du detta fakta så är jag inte med längre, Det är en gäng teorier och subjektiva åsikter. Jag efterlyser fakta som man kan bygga beslut på, riksdagen lär inte fatta beslut på teorier och åsikter.

Så kommer även du med utvecklingen inom helt andra områden än invandringen, denna gången om vårdplatser. Det är siffror som är resultat av politiska beslut, inte brist på pengar. Man har uppenbarligen inte förutsett den stora invandringen men det kan du väl knappast beskylla invandrarna för. Generellt tycker jag att båda de regeringarna som varit inblandade har varit alldeles för lite proaktiva, enbart reaktiva.

Jag är inte rädd för din sanning eftersom jag inte ser den utan anser att det är ett hjärnspöke. Tyvärr kan jag inte rösta bort både höger- och vänsterregeringarna som misskött sig eftersom alternativet leder Sverige bakåt i tiden genom stora könsfördomar och en mycket konservativ politik vilket jag skrivit om i en annan tråd.

Jag har växt upp i "fattiga" Haga, så jag har nog sett baksidan av samhället. Jag umgicks också med folk både i Frölunda, Backa och Biskopsgården. Men jag bygger inte min verklighetsuppfattning på det lilla perspektiv jag kan få vare sig jag har köksfönstret i Biskopsgården eller i Askim. Jag ser mycket på TV, Aktuellt dagligen men även massor av utredande samhällsprogram som Dokument inifrån/utifrån, uppdrag granskning och andra utländska program om Sverige. Då kan man få en bild över hur det verkligen är ställt med Sverige. Vi saknar inte problem men överdriv dem inte!

Så jag inbjuder er fortfarande till att komma med fakta som visar att invandringen skulle leda till sådana katastrofer. Inte teorier, dogmer och fördomar, fakta! Jaga visade på faktasiffror att sysselsättningen i Sverige bara skiljer drygt 10% mellan invandrare och svenskar när den beräknas på samma sätt. Det tycker jag inte är en katastrof, snarare en förväntat skillnad.

Senast redigerad av en moderator:
Jag ser mycket på TV, Aktuellt dagligen men även massor av utredande samhällsprogram som Dokument inifrån/utifrån, uppdrag granskning och andra utländska program om Sverige

Kan man vara säker på att alla de här programmen är fria från påverkan och vinklingar? Vill man få reda på sanning måste man nog ut i samhället, ta del av alla delar i samhället och se med egna ögon!

Är ju bara att titta på hur mediamakten ser ut idag, vad är det för uppgifter som förmedlas och vem passar det?

Kan man vara säker på att alla de här programmen är fria från påverkan och vinklingar? Vill man få reda på sanning måste man nog ut i samhället, ta del av alla delar i samhället och se med egna ögon!

Är ju bara att titta på hur mediamakten ser ut idag, vad är det för uppgifter som förmedlas och vem passar det?

Där har du definitivt en viktig punkt, det kanske också märks att jag är påverkad av svensk media. Men mina grundvärderingar stämmer rätt väl med deras till skillnad från en del andra källor.

Om du vill ha kritisk journalistik så kan jag rekommendera en amerikan som heter Jimmy Dore, han har gjort det till sin grej att kritisera det amerikanska etablissemanget och "gammelpressen", han slår lika hårt år alla håll.

Vi kan ju diskutera i evigheter om somalier och afghaner har blivit det kompetensregn som regeringarna lovat oss. Jag själv väntar fortfarande på alla läkare, forskare och doktorer i alla möjliga ämnen (från dessa länder) som skulle välla in över gränsen....

Men inget går upp mot verkligheten. Från polisens insida i en av de största städerna i Sverige har jag fått det rapporterat att över 95 % av alla våldsbrott begås av personer med utländsk bakgrund (iaf de som åker dit eller brott som anmäls med signalement). Och en stor del av dessa har inte "rätt" att vara här, dvs de är inte svenska medborgare. Tyvärr kan jag inte uppge källan, och då vet jag ju att det inte gills. Men bara för sakens skull, ni får ta det för vad det är.

Om dessa personer inte funnits i landet kanske dessa brott inte skulle begåtts alls. Värt att tänka på.

Vi kan ju diskutera i evigheter om somalier och afghaner har blivit det kompetensregn som regeringarna lovat oss. Jag själv väntar fortfarande på alla läkare, forskare och doktorer i alla möjliga ämnen (från dessa länder) som skulle välla in över gränsen....

Men inget går upp mot verkligheten. Från polisens insida i en av de största städerna i Sverige har jag fått det rapporterat att över 95 % av alla våldsbrott begås av personer med utländsk bakgrund (iaf de som åker dit eller brott som anmäls med signalement). Och en stor del av dessa har inte "rätt" att vara här, dvs de är inte svenska medborgare. Tyvärr kan jag inte uppge källan, och då vet jag ju att det inte gills. Men bara för sakens skull, ni får ta det för vad det är.

Om dessa personer inte funnits i landet kanske dessa brott inte skulle begåtts alls. Värt att tänka på.
Läkare finns det i överflöd på vårdcentralerna som inte kan svenska begripligt, va senast idag på vår vårdcentral med frugan som fått nått skit i ögat. Helt omöjligt att förstå vad han ville få sagt, har nu inte något i mot invandrare som läkare men fn att man inte skall kunna förstå vad dom säger när man går dit med sina krämpor.

Läkare finns det i överflöd på vårdcentralerna som inte kan svenska begripligt, va senast idag på vår vårdcentral med frugan som fått nått skit i ögat. Helt omöjligt att förstå vad han ville få sagt, har nu inte något i mot invandrare som läkare men fn att man inte skall kunna förstå vad dom säger när man går dit med sina krämpor.
Det är väl inte värre med utländska läkare än svenska, även om det är trist om du inte förstår vad de säger.

Min poäng med mitt inlägg var att belysa de uppenbara lögnerna som används när kostnaderna för flyktinginvandringen ska döljas. Istället för att säga som det är (att det kostar skjortan), så ljugs det och påstås att det är en plusaffär. Men iom att folk inte är dumma i huvet så får ju dessa påstående motsatt effekt, dvs att folk blir förbannade och tror att de ljuger om allt. Vore bara de styrande ärliga är min uppfattning att svenskar är extremt generösa med sitt samhälle. Men när folk försöker blåsa en, så blir de flesta irriterade.

Men men, jag läste senast idag att det har aldrig gått så bra i Sverige som nu. Och det är väl därför som min gamle sjuka far inte får nån plats på nåt hem, så att min mor måste förstöra sin egen kropp och sitt liv med att ta hand om en sjuk och dement person. Och ärligt talat, varför skulle farsan förvänta sig att få nåt från samhället? Han har ju bara betalat skatt i 55 år och inte varit sjukskriven en enda dag. Så varför inte slänga pengarna på män som lämnat sina mödrar, fruar, systrar och barn i sticket, det känns ju som ett välkommet tillskott till folkhemmet....

Liknande trådar

A
Svar
18
Visningar
2 K
Anonym
A
R
Svar
7
Visningar