Hemlösa Farangs i thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"bson " sa:
PS @ Hans.
Du kanske inte tänkt på det men jag har varit rätt snäll mot dig det senaste, du kanske inte gillar det?...
Tänk dig för så du inte vänder kappan åt fel håll..

Passa dig Hans, den killen kan nog skada dig verkar han mena.....

Ja och hemma i Sverige så har alla gubbarna en 30 år yngre fru som älskar dem över allt annat.. ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ::)

"cumulus " sa:
Hemma i Sverige så jobbar gubbarna häcken av sig hela livet igenom ända tills skilsmässan, och sedan tar kvinnan över. Och det är ju helt rätt... ELLER?????

"Kycklingen " sa:
Det där med att gubbarna jobbar häcken av sig i Sverige och sen tar kvinnan över.
För er gamlingar kanske det var så men i dagens samhälle är det annorlunda, vi är inne på 2014 nu ifall du har missat det.

Jag måste missat något, vadå kvinnan tar över efter skilsmässa? Har man delad ekonomi tar väl kvinnan hälften om man inte skrivit äktenskapsförord?

Har mannen jobbat och kvinnan går hemma har man valt det så?

När man skilt sig har man väl gjort det av någon orsak, som oftast beror på att man inte delar samma värderingar längre och inte älskar varandra längre. Detta innebär att man har svårt att lösa det ekonomiska och umgänge och ansvar för barnen. Men att bara beskylla kvinnan för detta är väl orättvist och bara den svenska?

Sen är det en helt annan diskussion om den thailändska kvinnan som är uppväxt i en annan kultur och inte ser på sin respektive på samma sätt. Hon kan älska någon som ansvarar för henne och som driver åt samma håll, hon är inte lika åldersfixerad. Självklart finns det golddiggers, men inte alla det kan jag lova och har tydliga bevis på. Finns många i Sverige som är gift med betydligt äldre man som kanske inte längre har så bra ekonomi, men hon kämpar på med att jobba extra och tar hand om sin man, varför om hon kan få en betydligt yngre man ... jo för att hon älskar sin man och kanske deras gemensamma barn och har en gemensam syn på framtiden.

"cumulus " sa:
Säger killen med en relation där han är ende inkomsttagaren. Inget fel i det, men kasta sten i............. ;D ;D ;D ;D ;D
Hade inte förväntat mig att den ekvationen fick rum i din värld. Hämtar man sin tjej på Soi Welcome så blir det väl så, gott iaf att du är medveten om läget.. Hur mycket fick du betala för att lösa ut henne från baren?

"bson " sa:
Hade inte förväntat mig att den ekvationen fick rum i din värld. Hämtar man sin tjej på Soi Welcome så blir det väl så, gott iaf att du är medveten om läget.. Hur mycket fick du betala för att lösa ut henne från baren?

Ett hus.kanske ;)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp