Hemlösa Farangs i thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Hans Svensson " sa:
Jag glömmer fort, mycket av det som skrivs har inte något större värde, det passerar bara.- Forumet har inte något att vinna på en massa tjafs, tycker cumulus är väldigt tjafs-inriktad ,milt uttryckt.

Jag står på kycklingens sida, hon har genom åren visat att hon är att lita på!!!

Med vänlig hälsning Hans Svensson

ja du har ett extremt selektivt minne verkar det som. Det var jag som var den ende som försvarade dig gentemot moderatorn kycklingen, som var taskig i ett inlägg. Så som tack "för maten", så väljer du då sedan kycklingens sida som du uttryckte det...

Häärligt Hans... :love_transparent: :love_transparent:

"Janne " sa:
Bra inställning, man ska inte ta åt sig för mycket av det som skrivs, även om det kan vara svårt att undvika om någon verkligen vill såra.

Bra Hans, kämpa på!

Ja Janne, Hans klarar ju detta jättebra, förtränger vem det var som var taskig emot honom, och sedan vänder sig emot den som ställde sig vid hans sida!!

"cumulus " sa:
Ja Janne, Hans klarar ju detta jättebra, förtränger vem det var som var taskig emot honom, och sedan vänder sig emot den som ställde sig vid hans sida!!

O du menar alltså att du aldrig varit elak mot honom då

"Hans Svensson " sa:
Jag glömmer fort, mycket av det som skrivs har inte något större värde, det passerar bara.- Forumet har inte något att vinna på en massa tjafs, tycker cumulus är väldigt tjafs-inriktad ,milt uttryckt.

Jag står på kycklingens sida, hon har genom åren visat att hon är att lita på!!!

Med vänlig hälsning Hans Svensson

Tack Hans.

"cumulus " sa:
ja du har ett extremt selektivt minne verkar det som. Det var jag som var den ende som försvarade dig gentemot moderatorn kycklingen, som var taskig i ett inlägg. Så som tack "för maten", så väljer du då sedan kycklingens sida som du uttryckte det...

Häärligt Hans... :love_transparent: :love_transparent:
Men du tillför inte mycket annat än en massa fylletjafs, eller hur? Alla inlägg du gör leder till ytterligare tjafs om strunt, du är onekligen ett forum-miljöproblem för att uttrycka det milt. :mad:

"Hans Svensson " sa:
Men du tillför inte mycket annat än en massa fylletjafs, eller hur? Alla inlägg du gör leder till ytterligare tjafs om strunt, du är onekligen ett forum-miljöproblem för att uttrycka det milt. :mad:

Sanningen att säga, så är det helt och hållet tvärtom. Det är jag som är "lösningen" för forumet, jag skapar inlägg, och jag skapar turbulens, och jag skapar aktivitet.

Jag känner mig lite som Gud, som styr trots handbojor, som skapar trots envetet motstånd av mestadels soffliggare.

Så en tacksamhetens tanke skulle inte skada tycker jag!!! Och lite positiva ordalag skulle också passa bra!!

Cumulus :nod: :nod: :nod: :nod: :nod: :nod:

"Golden " sa:
Ja inte skulle det förvåna mig.

Men tror inte detta nu, först måste han nog göra en slutbetalning på huset.
Sen

Hav inga bekymmer du andefattige vän! Huset har aldrig varit mitt, är inte mitt, och kommer aldrig att bli mitt. Det tillhör min fru!

Så var bara lugn som jag är. Jag klarar mig alltid no ploblem....
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Var det dealen ni gjorde, du pröjsar huset så får du bo med henne med all incl?

Den dealen verkar väl dom flesta ha här väl?

Sen om man betalar en hyra eller avbetalning på huset.

I slutändan är det la smartare som Cumulus gör för till skillnad från den som hyr så kommer ju huset till slut stå i tjejens namn, medans han som hyr kommer la punga ut med lika mycket pengar fast betalar huset för husägaren som du inte ens känner.

Lite bögigt och köpa ett hus åt en kille man knappt känner ;)

Hade med velat hitta möjligheten att köpa ett hus på avbetalning på samma sätt här nere.

Punga ut med dessa hyror och inte få ett skit i slutändan, då finns ju iallafall möjlighet till att man har boende livet ut som blir väldigt låg kostnad i slutändan.

Kan lägga de på 20 års avbetalning, då är vi båda så gamla så skillsmässa är väl försent, bara jag antagligen som skulle kunna gå ner och leka snuskgubbe på barerna.

Skillnaden är väl Jonas att en del får inte med sig tjejen utan en dylik uppgörelse.

Jag har räknat på det där med att köpa hus på avbetalning och det blir betydligt dyrare per mån än vad jag betalar i hyra.
Sen förlorar du möjligheten att enkelt flytta och det tycker jag är den stora grejen. Sälja ett beg hus i Thailand är allt annat än lätt om man inte vill förlora en massa pengar. För ca ett halvår sen va du inne på att hyrköpa huset du bor i nu, nu vill du flytta.....

Ja det var väl tur jag inte gjorde det, men även om jag fått det erbjudandet då så hade jag inte gått med på det utan att bott här i minst 2 år.

Det som var då var ju att mäklaren sa att ägaren hade yttrat något innan om någon sån deal men han var ju inte intresserad av det.

Bara för jag skriver om något så betyder det inte att jag är påväg att köpa något är alldeles för tidigt som jag skrivit innan jag vet inte ens om jag är i rätt stad än.

Men därimot checkar jag ju upp alternativen, kommer nog ta många år igen innan det blir nåt köp här.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp