På eget träningläger i Thailand

Dom flesta 68 åringar jobbar inte på gymet dom jobbar med hela kroppen där jag bor, kroppsarbete
hela dan, det är träning för kroppen det. Ligga på rygg lyfta viss många kilo 3 ggr ger inget bara utsende
muskler. Vi sån träning orkar man t.ex inte jobba i skogen eller jaga en hel dag med 3 dm snö
Sorry men det där är ju så fel det bara kan bli, all träning som inte utförs med en bra teknik är mer eller mindre skadlig för kroppen och skuggsarbete blir ofta monotont och slitsamt för rygg mm.
Däremot om man slitit ut sin kropp i skogen så kan man reparera mycket via bra balanserad träning på gym.

Sorry men det där är ju så fel det bara kan bli, all träning som inte utförs med en bra teknik är mer eller mindre skadlig för kroppen och skuggsarbete blir ofta monotont och slitsamt för rygg mm.
Däremot om man slitit ut sin kropp i skogen så kan man reparera mycket via bra balanserad träning på gym.
Exakt så är det , men det kräver insikt och kunskap för att inse detta , sen kan man inte vara envis som en röd gris , vilket de flesta Norrlänningar är:), då vägrar man bara inse fakta , spelar ingen roll hur många argument som talar för det som är bra med gymträning , i mitt fall har gymet tagit bort problem jag fått genom monotont arbete , tungt fysiskt arbete genom åren

Exakt så är det , men det kräver insikt och kunskap för att inse detta , sen kan man inte vara envis som en röd gris , vilket de flesta Norrlänningar är:), då vägrar man bara inse fakta , spelar ingen roll hur många argument som talar för det som är bra med gymträning , i mitt fall har gymet tagit bort problem jag fått genom monotont arbete , tungt fysiskt arbete genom åren
Gymträning kan göra fantastiska underverk vilket väldigt mång inkl läkare ofta har dålig koll på, men det gäller att veta vad man gör annars blir det inget bra.
En polare och tillika gymägare som bla spelat handboll på elitnivå i många år fick problem med sina knän, inget brosk kvar runt skålarna och läkarna dömde honom till ett liv i vila. Så fn heller, kunnig som han är så tränade han upp samtliga muskler runt knäet och efter bara 3 mån kunde han köra på som instruktör på gymmet igen, fullt ös utan smärta. Kan ni ju testa att fixa med en skogspromenad..

Gymträning kan göra fantastiska underverk vilket väldigt mång inkl läkare ofta har dålig koll på, men det gäller att veta vad man gör annars blir det inget bra.
En polare och tillika gymägare som bla spelat handboll på elitnivå i många år fick problem med sina knän, inget brosk kvar runt skålarna och läkarna dömde honom till ett liv i vila. Så fn heller, kunnig som han är så tränade han upp samtliga muskler runt knäet och efter bara 3 mån kunde han köra på som instruktör på gymmet igen, fullt ös utan smärta. Kan ni ju testa att fixa med en skogspromenad..
Går det även utan preparat att få rätt sorts muskler?
Var och tittade in på ett gym här i december för att börja träna lite som hobby och friskvård men då jag såg typerna som tränade där vände jag.
De flesta tränade i allra senaste dyra modekläder och skor som kostar många månadslöner med ett par hörlurar och glodde och åmade sig framför en gigantisk spegel.
Halva entrén var butik med stora burkar och pilleraskar på hyllorna med okänt innehåll..
Det var inget för mig som har det klädkontot för ett sekel framåt. Sen kanske jag hittar ett mer passande gym men till dess får strandpromenaderna och simning duga.

Hur gammal är du kurant ,med åldern förlorar kroppen förmågan att producera kroppens eget testosteron , viktigt är maten , skall du bygga stora muskler krävs att du äter kopiöst samt tränar hårt ,, du måste ha bra mat , massor med kyckling ,fet fisk kött grönaker ,ägg mm , du kan trycka på med lite vanligt vassleprotein (mjölkprotein , det anses vara det som kroppen normalt (om man inte har laktosintolerans) tar upp bäst , Ägg ,Ost , Kyckling ,tonfisk.. är du som jag + 60 så kan du glömma stora muskler , om du inte petar på med extra skit ... men du kan ju fortfarande forma kroppen samt bränna fett från musklerna ... var rädd om senfästen mm i början , Starta mjukt med lätta vikter samt i stället många rep , långsamma rörelser , det är tiden som muskeln påfrestas som bygger . jag kör nu kanske dubbelt så lång tid ner med stången som upp , kort grepp ger snygga biceps , sånt gillar tjejerna 5555555 Incline press ger snygga bröstmuskler anser jag , även detta uppskattat :) ben har jag så det räcker , får inte bli större ,bara mer trimmade :)

Hur gammal är du kurant ,med åldern förlorar kroppen förmågan att producera kroppens eget testosteron , viktigt är maten , skall du bygga stora muskler krävs att du äter kopiöst samt tränar hårt ,, du måste ha bra mat , massor med kyckling ,fet fisk kött grönaker ,ägg mm , du kan trycka på med lite vanligt vassleprotein (mjölkprotein , det anses vara det som kroppen normalt (om man inte har laktosintolerans) tar upp bäst , Ägg ,Ost , Kyckling ,tonfisk.. är du som jag + 60 så kan du glömma stora muskler , om du inte petar på med extra skit ... men du kan ju fortfarande forma kroppen samt bränna fett från musklerna ... var rädd om senfästen mm i början , Starta mjukt med lätta vikter samt i stället många rep , långsamma rörelser , det är tiden som muskeln påfrestas som bygger . jag kör nu kanske dubbelt så lång tid ner med stången som upp , kort grepp ger snygga biceps , sånt gillar tjejerna 5555555 Incline press ger snygga bröstmuskler anser jag , även detta uppskattat :) ben har jag så det räcker , får inte bli större ,bara mer trimmade :)
Nja, som 65 åring är det sista jag är ute efter att bygga muskler för utseendet skull, mer för att fortsätta ha bra kondition och må bra.
Tjejerna gillar garanterat presenter, middagar och pengar mer än en pumpad åldrings kropp.
Där har jag ett övertag :):):)

Nja, som 65 åring är det sista jag är ute efter att bygga muskler för utseendet skull, mer för att fortsätta ha bra kondition och må bra.
Tjejerna gillar garanterat presenter, middagar och pengar mer än en pumpad åldrings kropp.
Övertag vet jag inte om du har ,menar du ekonomiska medel så ligger jag ganska bra till jag med , däremot lägger jag inte mina besparingar på kvinnor som anser materiella ting ar mest värdefulla, sen var det ju just det det handlade om, att man som 65 åring skall ge f*n i att pumpa kroppen , ytan bara se att vara "fit", dvs hyfsat deffad med bra muskelmassa , det får man genom normal träning på gym , det har jag fått under de två senaste åren med regelbunden träning ,men det måste underhållas

Tror du verkligen på detta och på vilket sätt har du ett övertag?

Typ 99.9% av alla människor tycker att det är snyggt med en vältränad kropp, ligger liksom i våra gener. Ju yngre tjejerna är desto mer uppskattar dom en snygg kropp på sin partner men även gamla kärringar tycker att det är sexigt.
Sen kanske tjejerna säger till sin plufsiga gubbe att muskler ser löjligt ut men det är ju en ren lögn för att göra honom glad.

Det räcker ju inte med att gå på gym för att bygga muskler, det är ett jäkla slit och kräver massor av energi, ex Thai har vad jag sett riktigt dålig koll på det här med maten när man tränar.
Så här ser en måltid ut för mig efter ett pass, ja typ varje måltid jag äter liknar detta men mer grönsaker i bland.
Givetvis pet pokati
4436a8e4bf95becc50fcf80f7697ba18.jpg

Typ 99.9% av alla människor tycker att det är snyggt med en vältränad kropp, ligger liksom i våra gener. Ju yngre tjejerna är desto mer uppskattar dom en snygg kropp på sin partner men även gamla kärringar tycker att det är sexigt.
Sen kanske tjejerna säger till sin plufsiga gubbe att muskler ser löjligt ut men det är ju en ren lögn för att göra honom glad.
Japp,och exakt så säger de flesta Thaitjejer till sina plufsiga feta gubbar med isterbuk , "det är sexigt med stora feta magar " jovisst säkert kommer det från hjärtat , det handlar om att inte vara negativ till sin egen gubbes utseende .
är man sjuk då är det en annan sak ,;)men att genom lättja låta en ung vacker Thaikvinna stå ut med en fet gubbe , det är för mig oförståeligt

Haha ... vilket snack i tråden, man kan ju tro att ni är tonåringar hela gänget ... har man en tjej som tänder på biceps eller bröstmuskler har man nog inte tagit igenom sig 20-årskrisen ... om den finns!

Tränar gör man väl för att må bra själv, mår man bra sprider man energi och då blir man älskad ... vill man bli älskad för in eller utsidan!

Haha ... vilket snack i tråden, man kan ju tro att ni är tonåringar hela gänget ... har man en tjej som tänder på biceps eller bröstmuskler har man nog inte tagit igenom sig 20-årskrisen ... om den finns!

Tränar gör man väl för att må bra själv, mår man bra sprider man energi och då blir man älskad ... vill man bli älskad för in eller utsidan!
Bra där @JKON träna gör man för sitt eget välbefinnande, skulle bli väldigt ytligt i ett förhållande om det bara va för utseendet.

Sedan är väl en snygg kropp säkert en självboost för många men som sagt ytligt.

Senast redigerad av en moderator:

Klart man tränar för att må bra men det tar ändå inte bort det faktum att din fru garanterat tänder på en snygg kropp [emoji6]

Jojo, finns ju ursäkter för allt ,, nu skrev jag om isterbukar , inte riktigt samma sak som du bu anspelar på

Varför är sörlänningar tjocka det är för dom inte kroppsarbetat eller hur ser inte att norrlänningar har
brytit ned kroppen mer än andra. Det är bara att ingen av er gymgubbar skulle skotta en lite snö eller
hugga ved, bara ett ex nä åka på gymmet betala för träning man kan få hemma. Bygga stora muskler
kan du väl inte säga är hällsosamt när det vore bättre att bygga upp uthållighet och kondition
Detta var bland det enfaldigaste jag läst på mycket länge. Jag har både jobbat i skogen, som garvare (det är nog bland det tyngsta man kan föreställa sig) och arbetat upp femtio kubik ved varje år, arbetat tungt varje år ända till pensionen. Snöskottningen skall vi inte ens tala om.. Jag skulle inte ens drömma om att leva så utan att underhålla styrkan med effektiv träning, för då tar kroppen rejält med stryk. Det är ingen tillfällighet att folk med tungt arbete brukar ta slut tidigt. Och tror du verkligen att styrketräning utesluter konditions- och uthållighetsträning? Du vet inte vad Du pratar om...

Ja, är enda sättet att få brudar att ha snygga muskler saknas nog mycket i social kompetens.

Tror du verkligen på detta och på vilket sätt har du ett övertag?

Förstår du inte att hur man beter sig mot de kvinnliga könet betyder mer än muskler, så skall du fortsätta träna livet ut.

Ja, är enda sättet att få brudar att ha snygga muskler saknas nog mycket i social kompetens.

Förstår du inte att hur man beter sig mot de kvinnliga könet betyder mer än muskler, så skall du fortsätta träna livet ut.
55555, förstår du inte att en kombination av generös omtänksam gentleman och snygg kropp är vad dom vill ha?

Men man tar vad man får tag på sa flickan och klämde på gurkorna..

Lustigt när det blir nära på personangrepp från en del trots att ingen riktat något mot dem. Ömma tår kanske, inte min mening att stampa på dem men till er som känner er träffade, knalla iväg till gymmet, ni kommer bli förvånade över hur mycket social kompetens det finns där av båda könen, mycket trevligt.

Lustigt när det blir nära på personangrepp från en del trots att ingen riktat något mot dem. Ömma tår kanske, inte min mening att stampa på dem men till er som känner er träffade, knalla iväg till gymmet, ni kommer bli förvånade över hur mycket social kompetens det finns där av båda könen, mycket trevligt.
Det där är ett mycket känsligt ämne nmax, de som gapar mest är de som är fetast och i sämst skick ,,Det djäkliga är att det kostar en helv massa stålar för samhället , de drar ju defakto på sig en hel del sjukdomar med sitt osunda leverne

Liknande trådar

Tillbaka
Topp