På eget träningläger i Thailand

Två saker: Jag har en sliten pressbänk, en rostig skivstång och två lika rostiga hantlar + vikter. Märkvärdigare än så behöver det inte vara. Men jag undrar om Phonta har rätt i att man inte bygger muskler som äldre (om jag nu fattade rätt), jag tycker jag har grovnat rätt så rejält sista halvåret. Fast fort går det ju inte...
e...

Två saker: Jag har en sliten pressbänk, en rostig skivstång och två lika rostiga hantlar + vikter. Märkvärdigare än så behöver det inte vara. Men jag undrar om Phonta har rätt i att man inte bygger muskler som äldre (om jag nu fattade rätt), jag tycker jag har grovnat rätt så rejält sista halvåret. Fast fort går det ju inte...
e...
Man bygger muskler vid träning så länge man lever, viktigt när man kommer upp i ålder är att värma upp för att få nervsignalerna till musklerna att vakna till.

e...
Visst bygger man muskler , ingen tvekan om det , men att tro sig kunna bli "biffig" utan att äta testo , det påstår i alla fall de som säger sig veta vara svårt .. Vi har ju en betydligt lägre nivå av kroppseget Testo i äldre dagar .Visst kan vi som äldre bygga upp kroppen och bli starkare , men inte till den nivå som en 30 åring och inte i den takten , det går betydligt långsammare anser jag , bor man sen i Thailand så har du sämre råvaror att ta till som byggstenar . Min syn på det hela efter mycket studier via nätet ;)

e...
Klart man bygger men det tar längre tid, sen har kroppen muskelminne så den som tränat förr har lättare att bygga än den som aldrig tränat. Ett krux dock som många inte inser, det räcker inte med att ställa in kroppen på gymmet, man måste slita hårt, regelbundet och äta rätt.

Visst bygger man muskler , ingen tvekan om det , men att tro sig kunna bli "biffig" utan att äta testo , det påstår i alla fall de som säger sig veta vara svårt .. Vi har ju en betydligt lägre nivå av kroppseget Testo i äldre dagar .Visst kan vi som äldre bygga upp kroppen och bli starkare , men inte till den nivå som en 30 åring och inte i den takten , det går betydligt långsammare anser jag , bor man sen i Thailand så har du sämre råvaror att ta till som byggstenar . Min syn på det hela efter mycket studier via nätet ;)
Nä bygga sig biffig kan man glömma om man börjar på äldre dar, för lite testo i kroppen och skadorna kommer på löpande band om man kör så hårt som det krävs. Men däremot så kan man bygga såpass att det iaf syns att man tränar och få en bättre hållning, sen ger styrketräning inte bara starkare muskler, det stärker även skelettet som inte är fel när man blir äldre. Finns många andra fördelar också, faktum är att det bara är fördelar med att träna och även psykiskt mår man bättre.

Det där är ett mycket känsligt ämne nmax, de som gapar mest är de som är fetast och i sämst skick ,,Det djäkliga är att det kostar en helv massa stålar för samhället , de drar ju defakto på sig en hel del sjukdomar med sitt osunda leverne
Jo det brukar ju vara dom med hängbuk eller spärrballong som skrattar åt träning.
Folk får göra som dom vill men helt klart är att deras tjejer hade uppskattat om dom blivit lite vältränade istället för att se ut som dom ska föda i morgon [emoji28][emoji28][emoji28]

Jo det brukar ju vara dom med hängbuk eller spärrballong som skrattar åt träning.
Folk får göra som dom vill men helt klart är att deras tjejer hade uppskattat om dom blivit lite vältränade istället för att se ut som dom ska föda i morgon [emoji28][emoji28][emoji28]
Tack du är snäll du som sköter om dig .det skall jag kolla in om ca 1 vecka från en TJOCKIS som inte tränar :thumbsup:

Bygga muskler är jag inte så intresserad av för har så det räcker men är lite intresserad av att veta på vilket sätt är råvarorna sämre i Thailand än i Sverige? Har du någon undersökning som visar detta. Jag som tror tvärtom att vi har färska råvaror året om som inte har mognat i någon konstgjord lagerförråd. Förstår inte riktigt vad du menar.

Ni är ju ute efter att bli biffig det ser inte jag som att man har ork ock kondition. Jg har också varit tvungen
att lyfta lite skrot för en sjukdoms skull men inte på gym. Tränade hemma lyfte 30 kilo, och sprang i skogen provade några ggr springa en mil i nåt stads lopp 40 min var min bästa tid. Det med lite överviktig och inte ha kondis kan
ni glömma, min far var överviktig men tror ingen av er biffiga gubbar skulle ha hängt med han i skogen när
han var 80 år. ni är bara ute efter att som ni tror vara nån atlet men det blir ni aldrig. Jobba i stälet för att
lägga ned tid och pengar på gym

Ni är ju ute efter att bli biffig det ser inte jag som att man har ork ock kondition. Jg har också varit tvungen
att lyfta lite skrot för en sjukdoms skull men inte på gym. Tränade hemma lyfte 30 kilo, och sprang i skogen provade några ggr springa en mil i nåt stads lopp 40 min var min bästa tid. Det med lite överviktig och inte ha kondis kan
ni glömma, min far var överviktig men tror ingen av er biffiga gubbar skulle ha hängt med han i skogen när
han var 80 år. ni är bara ute efter att som ni tror vara nån atlet men det blir ni aldrig. Jobba i stälet för att
Glömde . Sämre råvaror i Thailand skämter du, sen äter du kosttillskott eller kanske andra medicament för
att bli biffig, herregud och dubbelhuva

:)555 haha , och du är sur Norrlänning , och blir inget annat ,,, var och en blir salig på sin tro ,, vad läkarna idag säger om styrketräning för folk i ALLA åldrar skall man ju inte lita på , bättre då tro att man vet bäst själv ,, ingen som i min ålder vill bli biffig ,, läs vad vi skriver inte vad du tänker min vän ...

Liknande trådar

Tillbaka
Topp