Shopping i Thailand - kopior eller äkta vara

De flesta ”no copy” solglasögon görs i en fabrik i Italien. Billiga som dyra. Kan vara Gucci eller ur och pen. Kopior eller inte?

Vad vet jag.
Ja vem vet, dom jag har känns iallafall som kvalitet, eller känns och känns, så lätta så dom känns inte.
Hållt i 5 år i ur och skur, inte en repa på dom.
Använder dom som sagt dagligen hemma då dom är slipade för mitt lilla synfel.
Tror dock inte det är copy, man brukar känna skillnad, gör man inte det så har man nog aldrig haft original märkesbrillor innan ;)

Ja vem vet, dom jag har känns iallafall som kvalitet, eller känns och känns, så lätta så dom känns inte.
Hållt i 5 år i ur och skur, inte en repa på dom.
Använder dom som sagt dagligen hemma då dom är slipade för mitt lilla synfel.
Tror dock inte det är copy, man brukar känna skillnad, gör man inte det så har man nog aldrig haft original märkesbrillor innan ;)
Grejen kanske är din sista mening. Aldrig haft nåt annat.
Hur ska man förklara för nån hur en Ferrari är om man aldrig kört annat än Skoda? Typ.

Ja, ta dig i kragen!

Gör sådana besök oftare! Man lever bara en gång.
Det säger jag alltid.
Nej bara skojade med restaurangbesök den dagen jag slutar att klä upp mig och ut att äta, det är den dagen jag är död.
Men vist äter jag billigt också som @nmax men väljer helst mat utan ris (klibbigt ris tycker jag om)
Jag är lite udda människa, det får jag erkänna.
Men imorgon är älste sonens födelsedag så jag får tillfälle att klä upp mig.
Jag ska överraska honom med en "fine dining" då
Det är inte så ofta jag har mina barn och barnbarn på samma tid.
Är väldig glad nu.

Det säger jag alltid.
Nej bara skojade med restaurangbesök den dagen jag slutar att klä upp mig och ut att äta, det är den dagen jag är död.
Men vist äter jag billigt också som @nmax men väljer helst mat utan ris (klibbigt ris tycker jag om)
Jag är lite udda människa, det får jag erkänna.
Men imorgon är älste sonens födelsedag så jag får tillfälle att klä upp mig.
Jag ska överraska honom med en "fine dining" då
Det är inte så ofta jag har mina barn och barnbarn på samma tid.
Är väldig glad nu.
Det finns i vår uppfostran att klä upp sig efter rådande omständigheter, lite enklare här ändå, men två kostymer och ett gäng slipsar är alltid startklara så inte frun behöver skämmas.
En mörk och en ljus samt några blandade kombinationer av kavaj och byxor.
Själv gillar jag en klädkod när det gäller bröllop, begravningar, bättre restauranger.
Äta krabba- och hummermeny ute på stan i shorts och linne faller bort.
Som tur är behöver det inte bli dyrare för en välklädd kund.
Dock får man en bättre bordsplacering till samma pris.

Billigast är dock lika mättande och allt går ut samma illaluktande väg, efter 12 - 16 timmar .....

Lite sån e jag, vill inte lägga mer än max 300 baht på en måltid plus dryck för en person och oftast inte mer än 150 och gärna bara en 50 lapp men ska det handlas elektronik så får det kosta ett par hundra k. Köper alltid bästa mobilen som finns när jag vill byta och sånt som man nyttjar mycket som sängar och soffa blir alltid dyra, tillbringar ju 1/3 av sitt liv i sängen så då ska man ligga gott.

Men mycket handlar om att jag ju faktiskt tycker att maten som bara kostar nån hundring är riktigt god så varför ska jag då lägga flera tusen på en måltid även om jag har råd när jag blir både mätt och nöjd med smaken för 200.

Däremot kan jag lägga 3000 baht på en halvliter rom då jag tycker den är suveränt god, men dricker ju inte hela flaskan rakt av.
Är nog så att man har olika nivåer på olika saker för att bli tillfredsställd.
Viktiga är väl att man blir just tillfredsställd och inte lever över sina tillgångar.

Försöker lära tjejen att vi handlar inte på kredit oavsett vad det gäller.
Inga armar ingen kaka.
Lånar man pengar för konsumtion så är det kul en liten stund men sen jättetråkigt en väldigt lång stund.
Jag köpte nästsista modellen när sista modellen släpptes sist, då var det ju halva priset mot när den släpptes.
När telefonerna som nu kostar över 10k sek/33.000 baht då börjar dem bli lite dyra tycker jag, behöver ingen tel för det, jag använder ju den mest till att skriva här bara och ringa hem..
Tänkt köpa en Galaxy note men väntar på att nästa modell skall släppas så jag kan köpa nuvvarande.
Denna ledighet skall jag nog inte köpa nåt direkt, kommer inte på nåt jag behöver, kopia eller original.
Köpte aktier igår för 150k baht men mer shopping än så blir det inte och förhoppningsvis var det original, måste ju hålla på månadssparandet.

Mitt största misstag i begagnatsvängen är en soffgrupp jag fick med huset när jag köpte det. Ganska obekväm och tänkte många gånger byta ut det. När ja tömde huset hade jag med den i skåpbilen för att slängas på tippen. Men en habdlare fick se den och fråga vad jag ville ha. Ja drog i med 2500 för jag tror det var nåt danskt. Visa sig senare att den var en NANNE DIETZEL och gick på Lauritz i Danmark för 80.000 danska kr

Efter något sådant kan jag förstå att intresse vaknar för begagnat.

Det var en bortskämd fru du har som bara måste ha dyra fina Nike skor.
Jag har tur när det gäller skor och extrapris, jag har storlek 37-38 och som oftast är det reapris på min storlek.
Nu är inte frugan bortskämd på något vis.. Hon betalade själv sina skor.
Tyvärr är det så att de som inte haft det så bra ställt innan vill gärna visa det nu om de har råd. Hon har sparat pengar till sina skor.
Varje dag läggs det ut på denna djäkla Facebook, bilder av vad Thaitjejerna har fått eller köpt sedan de kommit till Sverige eller annat "rikt" land.
Alla har de ett behov av att visa upp något.. Det tog nog 5 minuter efter hon kommit hem innan bilder på skorna delades på FB till vänner.. :cool:
Har sett flera här som skräpper om hur de handlar för 10 000 tals kronor.. Det är väl ok om man nu har mycket pengar.
Lite samma sjuka sak som när Thai tjejerna visar vad de köpt på Facebook.. TITTA !! Jag har något som inte du har råd med!! :oops::oops::p
Varför är då märket viktigt?? Inte för mig... För andra idioter som ser det som att personen har pengar..

Själv köpte jag en klocka på gatan av en liten maknadsknalle i Thailand, Nai Yang. En Rolexkopia. Kostade mig kanske 900 - 1000 Bath. Då kursen var % Bath / 1 kr. Jag sålde skiten till en dum fan i Sverige för tror det var 1200 kr.. En som ville vara cool.. Men för killen var det en statuspryl.. En Rolex. :cool: ( Malmö gangster ).. 55555

Jag misstänker våra bästa restauranger som Tinto och Casablanca inte duger för forumets ”mat-elit"
Men så är det att leva på ute på ”landet”.
Även där är dyrast godast.
Tinto vinner på viner och äkta tryffel, medan Casablanca har fokus på maffiga blodiga kötträtter av oxfilé och en unik samling av whiskey.

Aj Aj..! :p Nu skrev jag nog något olämpligt.. :cool::cool: Vad vet jag inte... Men i karantän för granskning.. Medan andras visas.. ;);) :thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup: :police::police::police:
Paus på TS nu … :wai::wai:

Grejen kanske är din sista mening. Aldrig haft nåt annat.
Hur ska man förklara för nån hur en Ferrari är om man aldrig kört annat än Skoda? Typ.
Kan väl inte säga att jag igentligen bryr mig om det är original eller copy, bara jag får vad jag betalat för och nu efter 5 år så tycker jag att jag fick valuta för pengarna.
Jag är nöjd copy eller ej.

@Samet jag ska ut med hela tjocka släkten till Mezzaluna.
Jag förmodar att en sån connoisseur som du :cool: har varit där?
Men jag lovar att sonen och de andra kommer inte att vara besvikna där.;)

Tyvärr har jag inte hunnit med det besöket ännu. Den står på listan. Men jag har för få nätter i Bangkok så inte hunnit :(

Försökt få bord på Gaggan massor av gånger utan att lyckas. Har alltid för kort framförhållning på mina Thailandsresor.

Kan väl inte säga att jag igentligen bryr mig om det är original eller copy, bara jag får vad jag betalat för och nu efter 5 år så tycker jag att jag fick valuta för pengarna.
Jag är nöjd copy eller ej.
Du behöver inte bry dig alls. Mitt inlägg bara visar att man vet aldrig vad som är copy och om man aldrig ägt äkta varan. Inte illa menat. Bara så.

Att man kan köpa exakt lika kvalite på marknaden i Nakhonsomewhere visar mer på okunskap.

Liknande trådar

A
Svar
53
Visningar
7 K
Hans Svensson
H

Tillbaka
Topp