Thailand kors och tvärs i bilder......

Koh Pha Ngan är ett fint resmål om man undviker Full Moon party-veckorna.

Fint att åka runt med en "moppe" 125cc

Bra prisnivå på mat och boende.

IMG_4166.jpg

IMG_4123.jpg

IMG_4125.jpg

IMG_4127.jpg

IMG_4134.jpg

IMG_4147.jpg

IMG_4175.jpg

IMG_4189.jpg

IMG_4181.jpg

Någon bild syns halv.
Kho Pangan är en ö jag inte kommer att besöka igen, jag var där för en del år sedan och vi kom med en tidig båt från Samui och då stod scooter uthyrarna och slangade ur bensin ur scootrarna som skulle hyras ut under dagen.

Någon bild syns halv.
Kho Pangan är en ö jag inte kommer att besöka igen, jag var där för en del år sedan och vi kom med en tidig båt från Samui och då stod scooter uthyrarna och slangade ur bensin ur scootrarna som skulle hyras ut under dagen.
Det är standard överallt, det ska bara finnas bränsle för att ta sig några km. Samma på Phuket, Hua Hin eller Udon.
Sen är alla fordon oförsäkrade och oskattade på Koh Phangan.
Men inga problem för alla fordon som hyrs ut ägs gemensamt av polischefen och borgmästaren så det blir inga böter och vid olycka skriver dom ut intyg för din reseförsäkring för en liten slant.......

Maffia på alla öarna i Surat Thani.....

Det är standard överallt, det ska bara finnas bränsle för att ta sig några km. Samma på Phuket, Hua Hin eller Udon.
Men inga problem för alla fordon som hyrs ut ägs gemensamt av polischefen och borgmästaren så det blir inga böter och vid olycka skriver dom ut intyg för din reseförsäkring för en liten slant.......

Jag har under alla år på Phuket eller i Hua-Hin aldrig hyrt en scooter som tanken varit tom på, endast på Phangan.

Dom uthyrare jag går till och vet på många flera ställen i Kata beach så är den fulltankad då du hur den Mycket enklare då med att inte behöva sitta och åka i onödan bara för man råkat tanka för mycket Hämta den full och lämna den full Mycket enkelt och bra sätt

Dom uthyrare jag går till och vet på många flera ställen i Kata beach så är den fulltankad då du hur den Mycket enklare då med att inte behöva sitta och åka i onödan bara för man råkat tanka för mycket Hämta den full och lämna den full Mycket enkelt och bra sätt

Samma för mej varje gång på Phuket.

Mu...merna som äger allt

Senast redigerad av en moderator:
Vinner man högvinsten på det statliga lotteriet så slösar man bort 3-400.000thb på en gång.
Detta i grannbyn, fest med fri dricka och mat, en stor musikergrupp från Bangkok och inhyrda scener, ljudanläggningar samt partytält i två dagar.

IMG_4401.JPG.bbccc899fbce370a46975b6517da5919.JPG

IMG_4491.JPG.cd3583cb0c09fdf993924d010d7dd87b.JPG

IMG_20151117_232617.JPG.72326056ae0aed23f6f3b88cd4670032.JPG

Liknande trådar

Tillbaka
Topp