Vad gillar du för Thai musik ? Reggae?

Inte för det har med Thai musik att göra direkt ( men indirekt )
För alla ungdomar som lever i skiten... Och för alla vuxna som gnäller på dem för att de inte sköter sig..
Typ alla våra ungdomar i förorter som inte ser en framtid... Och varför blir de kriminella?
Lyssna på låten och tänk efter... Lätt och sitta i soffan och klaga..
( Lite tänket bakom musik , Budskap, Känslor. Thai eller svensk exakt samma sak )

En annan go typ som man delat pilsner med för länge sedan...
Vi satt på ströget i Köpenhamn på en uteservering och snackade skit...
Trodde jag var i himmelen... Som ung påg .... Sitta med Gasoline och ta ett par öl och äta röde pölser...
Kim, Frans, Sören och Villie... En underbar eftermiddag.. De hade familjerna med....
Då var de "bara" ett rock band... Vi spelade själv på den tiden.. Inte kunde man tro deras storhet senare. Och framför allt Kim's karriär. Ja.. Många år sedan nu men sådant man aldrig glömmer.... :)

En annan go typ som man delat pilsner med för länge sedan...
Vi satt på ströget i Köpenhamn på en uteservering och snackade skit...
Trodde jag var i himmelen... Som ung påg .... Sitta med Gasoline och ta ett par öl och äta röde pölser...
Kim, Frans, Sören och Villie... En underbar eftermiddag.. De hade familjerna med....
Då var de "bara" ett rock band... Vi spelade själv på den tiden.. Inte kunde man tro deras storhet senare. Och framför allt Kim's karriär. Ja.. Många år sedan nu men sådant man aldrig glömmer.... :)

Kim Larsen gillar jag. Morsan lyssnade på honom när jag var liten pojk. Just den låten du länkar till är en av de bästa.

Här är en annan klassiker.. Som inspirerat massor av musiker över hela världen...
Lyssna och njut... Thin Lizzy - Whiskey In The Jar ... Inte thai men mörk... Helgoo

En annan.. Såg deras konsert -79 i London... Där kan man snacka musik... och öööös!!! ( Inte raggae, men de har inspirerat många musiker.) Ingen dj...la hip hop... Utan riktigt bra öööös!!! :upanddown:

För att koppla ihop denna tråden med Svenska dialekter tråden så varför inte "En rö liden Tocke"...
Med Peps.... :D:D:D:D:D

Varför inte en klassisk Raggae/SKA låt som visualiseras av en helskön Thai kille... Fan såå häftig grabb..

Job2Do = Thai Reggae

BigAss

Body Slam

Dessa är några jag lyssnar på när jag är i LOS, men slukar även andra artister som Got Jakrapun..

Fahrenheit

Blandat, men bra artister över lag..

Jo-Be

Frugans bror... En yngre kopia av Job2do.… Samma stil.... Helskön thai kille!
Lite Hong Tong så full rulle!

FB_IMG_1490514513128.jpg

Reggae från Afrika, Lucky Dube

Sista framträdandet:

Sorry! lite OT, han fick ett kort liv, ihjäl skjuten av släkting när pengarna började komma in på kontot..

Liknande trådar

Tillbaka
Topp