Varför kan inte Thai göra ett helt ok jobb , mycket sällsynt att de inte "glömmer" eller medvetet??

ett självtest som förklarar fysikens lagar.
Ha en tom tillsluten petflaska när nerstigningen börjar och kolla hur den ser ut vid landningen.

Detta stämmer då förmodligen efterssom de uppger detta i sin information ,förr vid min utbildning var detta med tryckcabiner väldigt nytt , vad man eftersträvade då var ett tryck som låg straxt över normaltryck vid marknivå .
Iofs så flög de maskiner vi mest jobbade med inte på de höjder som tillex Norwegian gör idag ,Caravellen MD 81/82 samt de andra äldre kärrorna klarade inte de höjderna just pågrund av tryckcabinens dåtida konstruktion.

IOFS så anser inte jag att trycket på 1,800 m över havet är så långt från det normala, Så inte långt från sanningen då det jag angav , vill då påstå att det knappast påverkar risken för blodpropp

Senast redigerad av en moderator:
Precis samt att man helst skall ha en advokat med sig som skriver avtal som kan användas i domstol detta då Thai verkar tycka att lögner är helt ok ,bara man själv kommer undan med ansiktet i behåll ,,säger bara Fyyy fn ,vilken rutten kultur att tänka så..
Har sett detta ett flertal ggr på nära håll den senaste tiden härnere ,Thais som förlorar ansiktet för att faranger svarar ärligt och uppriktigt samt inte backar för en direkt lögn , de bir vansinniga , helt rabiata .......

Precis samt att man helst skall ha en advokat med sig som skriver avtal som kan användas i domstol detta då Thai verkar tycka att lögner är helt ok ,bara man själv kommer undan med ansiktet i behåll ,,säger bara Fyyy fn ,vilken rutten kultur att tänka så..
Har sett detta ett flertal ggr på nära håll den senaste tiden härnere ,Thais som förlorar ansiktet för att faranger svarar ärligt och uppriktigt samt inte backar för en direkt lögn , de bir vansinniga , helt rabiata .......

Precis, faranger ska inte umgås med thai alls i Thailand. :):):)

Till och med någon farang-cyklist i Isaan har fattat det, en mer social lösning är att man flyttar till en turistort vid kusten.

Precis, faranger ska inte umgås med thai alls i Thailand. :):):)

Till och med någon farang-cyklist i Isaan har fattat det, en mer social lösning är att man flyttar till en turistort vid kusten.
Problemet med de flesta här nere är att de är alldeles för törstiga , och inte fn dricker de vatten ,, Alkisar skulle jag vilja påstå ,säkerligen 50% ellerkanske till och med 70 % är klart alkoholberoende .tråkigt men sant ..
:) Kan fn inte finna någon att umgås eller göra något med om det inte finns en ölbar eller dyligt i omgivningen ,,allt handlar då om vad jag kallar att skapa "möjliggörare " dvs finna nån eller något som ger en möjlighet till alkoholintag ....

Problemet med de flesta här nere är att de är alldeles för törstiga , och inte fn dricker de vatten ,, Alkisar skulle jag vilja påstå ,säkerligen 50% ellerkanske till och med 70 % är klart alkoholberoende .tråkigt men sant ..
:) Kan fn inte finna någon att umgås eller göra något med om det inte finns en ölbar eller dyligt i omgivningen ,,allt handlar då om vad jag kallar att skapa "möjliggörare " dvs finna nån eller något som ger en möjlighet till alkoholintag ....
Men det hade väl inte varit bättre om de varit hemma. Möjliggörare finns det över alt.
Många sköna skatte pengar de sparar åt dig Phonta.

Är det någon här som kör med stödstrumpor när ni flyger..??
Det ska tydligen hjälpa..??

Köp röda stödstrumpor så slår du två flugor i en smäll. Trodde faktiskt att dumenade på skoj först men nu fattar jag att en del behöver det på riktigt.
Annars är jag på Phontas linje att röra på sig och inte bara vid flygresor.

De

Det finns massor av kvinnor, gubbarna här undrar alltid varför jag sitter med kvinnor men vissa dagar (veckor) super jag inte, vid kvinnobordet behöver man inte höra tjatet. Fast det blir en annan typ av tjat som jag kan stå ut med. (en o annan nyp här o där fast det är bara uppmuntrande)
Fast en del börjar fatta att när jag säger nej aå betyder det hela kvällen.
Annars har jag många vänner som delar mina intressen som fiske, hantverk och cykling bland annat.
:p :afro:

Köp röda stödstrumpor så slår du två flugor i en smäll. Trodde faktiskt att dumenade på skoj först men nu fattar jag att en del behöver det på riktigt.
Annars är jag på Phontas linje att röra på sig och inte bara vid flygresor.
Vadå behöver det ?? :eek:Man vet inte att man behövde det innan proppen är ett faktum .....Jag har inga cirk rubbningar eller svullna fötter eller ben ,men likförbannat använder jag det .. för ett antal år sen hände något väldigt tråkigt ,en Thaikvinna i 30 års åldern segnade ner död på Suwan efter flygning från Europa , en propp i benet som släppte och gick upp i skallen , kanske skulle ett par strumpor kunnat hindra detta ,,:(

Alltid lär man sig något. Fick lite mera information för det finns tydligen en teoretisk möjlighet till blodpropp vid långflygning.
Man kan även ta en halv tablett acetylsalicylsyra före resan som också kan vara till hjälp. Alltså om man även annars kan äta denna typen av medicin.
Annars var rådet just det att man skall röra på sig, även om man sitter finns det möjligheter att aktivera benmuskler.

Tror mig vara ganska säker på att personalen gärna ser aktiva välmående resenärer som reser på sig och sträcker på benen då och då , hellre än fyllskallar som sover ruset av sig med huvet i knät på en icke så glad medresenär:)

Mycke
Tror mig vara ganska säker på att personalen gärna ser aktiva välmående resenärer som reser på sig och sträcker på benen då och då , hellre än fyllskallar som sover ruset av sig med huvet i knät på en icke så glad medresenär:)
Mycket fylleskallar i din omgivning, är du en fylle magnet.

Skulle inte tro det ,har du varit i Pattis eller åkt Thai Air så har även du sett dem,, bättre nu än förr när det var fri alkohol,, Nu flyger jag Finnair eller Norwegian ,bättre ordning ,är skittrött på fulla människor

Skulle inte tro det ,har du varit i Pattis eller åkt Thai Air så har även du sett dem,, bättre nu än förr när det var fri alkohol,, Nu flyger jag Finnair eller Norwegian ,bättre ordning ,är skittrött på fulla människor

Phonta du måste ju ha sjuk otur eller jag tur. Har flugit några gånger fram och tillbaka mellan Thailand och Sverige de senaste 11 åren, mestadels med Thai Airways, och bara stött på en jobbig fyllskalle.

Visserligen dricker jag någon GT och ett glas vin själv, kanske jag som är fyllskalle :)

Liknande trådar

Tillbaka
Topp