VILKET ÖLMÄRKE FÖREDRAR DU I THAILAND?

Vilket ölmärke väljer du om du kan välja när du är i Thailand?

• ANNAT MÄRKE

Röster: 3 13.6%
  • HEINEKEN

Röster: 0 0.0%
  • SINGHA

Röster: 4 18.2%
  • LEO

Röster: 5 22.7%
  • CHANG

Röster: 10 45.5%

• Totala väljare
    22
  • Denna undersökning kommer att stängas: .

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Det skulle vara roligt att veta vilket ölmärke som folk föredrar i Thailand. Personligen dricker jag alltid lokal öl var jag än befinner mig (om den inte smakar helt vidrigt förstås). Dels för att det är spännande att prova det lokala och dels för att gynna de lokala producenterna.

För egen del är det Chang som gäller, sedan Leo.

Hur är det? Är Carlsberg tillbaks i Thailand? Är det i så fall bara på de stora turistställerna det går att hitta?

Jag vet faktiskt inte, har inte sett Carlsberg när vi var i Pattis i fjol eller Bangkok förra månaden. Hemmavid är det Leo eller Chang som gäller, Singha finns knappt där.

Tiger var ganska populärt för ett par år sedan. Personligen tyckte jag inte om den :)

Singha är den som finns i Sverige.

Man kan beställa hem både chang och leo om man vill.

Chang är den ölen som smakar bäst, det är flest faranger som gillar den ölen. Jag vet att thai inte är så jätte sugna på Chang. Leo är nog störst bland thai som Legolas säger.

"zetterberg_88 " sa:
Singha är den som finns i Sverige.

Man kan beställa hem både chang och leo om man vill.
Chang är den ölen som smakar bäst, det är flest västerlänningar som gillar den ölen. Jag vet att thai inte är så jätte sugna på Chang. Leo är nog störst bland thai som Legolas säger.

Ja så är det..synd att de gör den impoterade changen utan ris

Jag dricker LEO om den finns, jag har fått för mej att den är någon % svagare.

Jag tycker även att Chang och Singa är ok idag, men för en herrans massa år sedan när Changen var ny, då vete fasiken om inte ölen höll på att jäsa i flaskan, den kan inte ha varit lagrad i många dagar.

Men som sagt finns det LEO så tar jag det, annars så spelar det ingen större roll för mej mer än att jag vill ha ljus öl.

Enda ölen i Laos som jag har förstått? Smakar helt ok tycker jag ganska snarlik leo beer. Långt ifrån lika bra som Chang dock :beer:

Leo och Singha är 5.0%

Changen är 6.4%

Nej nej jag svarade bara på kycklingens konstaterande att changen var lite starkare.
Alla öl över 4.5% är drickbar.

Mr Legolas

"legolas " sa:
Jaha nu fattar jag!!!!! De 2 nästsista gubbsen är enbart rusjägare eller kanske man skall kalla det procentjakt??? 6,4 % är bättre (??) än 5%, hahahaha, ni är avslöjade.... secka vällustingar...
8) 8) 8)

Du är allt en lustiger typ du, legolas! Jag är förvisso medveten om att Changen är starkare, men det är smaken som avgör. Den är allt bra mycket fylligare än Leo, därmed inte sagt att Leo är en dålig öl. Det är däremot Singha enligt min mening! :beer:

Shinga tycker jag bäst om, men har hittat
en ny sort, (namn?) finns en häst på etiketten
tanten säger mää, god som den

Föredrar chang....tycker chang har blivit bättre med antalet resor av nån konstig anledning.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp