VILKET ÖLMÄRKE FÖREDRAR DU I THAILAND?

Vilket ölmärke väljer du om du kan välja när du är i Thailand?

• ANNAT MÄRKE

Röster: 3 13.6%
  • HEINEKEN

Röster: 0 0.0%
  • SINGHA

Röster: 4 18.2%
  • LEO

Röster: 5 22.7%
  • CHANG

Röster: 10 45.5%

• Totala väljare
    22
  • Denna undersökning kommer att stängas: .

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Är det du hustru syftar på så bör du ta henne till doktorn omgående. Det där är det värsta jag druckit i hela mitt liv den är dock inte så ny kom jag på.

archa-front.jpg

"Psydrop " sa:
Är det du hustru syftar på så bör du ta henne till doktorn omgående. Det där är det värsta jag druckit i hela mitt liv den är dock inte så ny kom jag på.

Aasah, inte på burk, köpte
12 pack kartong, mycket trevlig öl

Chang ska köpas på flaska och inte på burk.

Rättare sagt öl ska drickas ur flaska inte ur burk eller glas :nod:

Legolas du vet att det finns två olika sorters chang? Och både är himmelska. Besk = öl smak = gott.

ps, det finns choklad öl för dig annars Legolas :reta:

Jag tror du skulle gilla Beerlao. Snarlik Leo faktiskt iaf i smaklöshet :smile:

Legolas, skulle jag bjuda dig på chang eller jordgubbs cider hade du väl valt jordgubbs cider va?

Dricker du Leo kan du lika gärna dricka hong thong när det kommer till whiskey? :nod:

haha Legolas lugna ner dig nu jag jävlas bara lite med dig :afro:

Men hur kan du tycka att en Chang på flaska (inte burk) smakar skit, skräp, förorening och metalldelar när den smakar ljuvligt gott ungefär lika gott som ferdinand tycker blommorna luktar.

Härligt att vi inte är helt lika i alla fall Legolas!

Men visst fan gillar du GT?

:wai:
Jaha! Vad ska man säga om den här forumbiten?
Mycket snack om vilka ölsorter är bäst i thailand...
Men ingen av er hängivna pilsner sörplare, har över huvudtaget nämt en ölsort som lite har kommit i skymundan för sin ölsorts-storebror, det är Archa beer el. Beer Archa som thai säger.
Archa beer tillverkas av Beer Chang Co, den har en under bar smak och är lite alkoholsvagare än sin storebror(5,4 V%), denna öl passar till både grillat, stekt el. kokt mat, äter man en spicy somtham så blir den sötare i smak(kan bero på att smaklökarna brinner), till en grillad plahtod får den en beskare taste, denna öl har vunnit mitt tycke.
Så jag har nu under mina 4 månader här i thailand, endast konsumerat Archa beer, till mitt tycke så kan leo( :thumbsdown:som dricks av damer), chang( :thumbsdown:för killar som vill vara balla), singha( :thumbsdown:för dom som har inget annat att säga) och andra öl i thailand, lämmna in sin avskedsansökan.
Det enda jag har kvar att säga, är att denna strupe fuktas med Archabeer, till mycket nöje. ;D

Tack å hej! Leverpastej, Berra :wai:

Hej Muktwee!

Jag skall vara ärlig och säga att jag faktiskt aldrig har provat Archa Beer. Det skall definitivt bli intressant att prova den när jag kommer ner nästa gång i juni. Kan dock inte minnas att jag sett den i affären hemma i byn, men man har ju bara haft Chang och Leo i sikte. Singha dricker jag bara om det inte finns något annat.

På en punkt håller jag dock inte med dig - jag ser mig inte som ball för att jag gillar Chang. Det är definitivt inte alkoholhalten som avgör för min del, det är smaken.

/Berralund

Ja att Leo är för kvinnor, och att Changen är för balla killar är inte en helt rättvis bedömmning enlugt mig.

Däremot tycker jag Singhan är ganska trist, och tråkig, och intet sägande.
Har Tiger beer och Cheers helt försvunnen på den Thailändska marknaden?

img_tiger.jpg

cheers-beer.jpg

"muktwee " sa:
:wai:
Jaha! Vad ska man säga om den här forumbiten?
Mycket snack om vilka ölsorter är bäst i thailand...
Men ingen av er hängivna pilsner sörplare, har över huvudtaget nämt en ölsort som lite har kommit i skymundan för sin ölsorts-storebror, det är Archa beer el. Beer Archa som thai säger.
Archa beer tillverkas av Beer Chang Co, den har en under bar smak och är lite alkoholsvagare än sin storebror(5,4 V%), denna öl passar till både grillat, stekt el. kokt mat, äter man en spicy somtham så blir den sötare i smak(kan bero på att smaklökarna brinner), till en grillad plahtod får den en beskare taste, denna öl har vunnit mitt tycke.
Så jag har nu under mina 4 månader här i thailand, endast konsumerat Archa beer, till mitt tycke så kan leo( :thumbsdown:som dricks av damer), chang( :thumbsdown:för killar som vill vara balla), singha( :thumbsdown:för dom som har inget annat att säga) och andra öl i thailand, lämmna in sin avskedsansökan.
Det enda jag har kvar att säga, är att denna strupe fuktas med Archabeer, till mycket nöje. ;D

Tack å hej! Leverpastej, Berra :wai:

Denna har jag oxå som favorit
Har den med i tråden, kolla tillbaka

1. Leo (att den skulle drickas av damer tar jag som en personlig förolämpning ;))
2. Chang
3. Tiger (borde finnas på fler ställen)
4. Singha
5. De som jag inte har provat än. Vill för övrigt passa på att utnämna innehållet i den blå burken jag fick på Air Chinas flight i år till världens äckligaste öl. Hette den Yan Ying tro?

Det mest läskande i värmen är en stor fet GT. *dregel*
Sedan (help me God) gillar jag faktiskt att sitta på altanen i skymningen och dricka Sangsom och cola, konverserandes min sambo genom myggnätet. Haha, hon får myggbett inte jag, det är därför. Av denna anledning blir jag alltid sugen på Sangsom när myggen blir påträngande här hemma på sommarkvällarna... :laugh:

Changen tycker jag passar mig perfekt. Styrkan har i det här fallet ingen betydelse.

Leon är väl ok, men andrahands valet blir Heineken. Tycker det är synd att carlsbergen inte är så utbredd i thailand längre.

"Gazton " sa:
Changen tycker jag passar mig perfekt. Styrkan har i det här fallet ingen betydelse.

Leon är väl ok, men andrahands valet blir Heineken. Tycker det är synd att carlsbergen inte är så utbredd i thailand längre.

Japp Changen föll jag får direkt på min första resa. Kärlek från första klunk kanske man kan säga :p

De senare resorna varvar jag med lite annat också. Jag är inte nödbjudd när det kommer till bira. Speciellt inte i värmen :afro:

"Berralund " sa:
Hej Muktwee!

Jag skall vara ärlig och säga att jag faktiskt aldrig har provat Archa Beer. Det skall definitivt bli intressant att prova den när jag kommer ner nästa gång i juni. Kan dock inte minnas att jag sett den i affären hemma i byn, men man har ju bara haft Chang och Leo i sikte. Singha dricker jag bara om det inte finns något annat.

På en punkt håller jag dock inte med dig - jag ser mig inte som ball för att jag gillar Chang. Det är definitivt inte alkoholhalten som avgör för min del, det är smaken.

/Berralund
Jag är ingen en elak typ, men att skruva upp andras temperament i olika ärenden, är inte fel...
Jag måste vara ärlig, när jag sa att varit här i thailand 4 månader, é inte sant...
Har bott här i sammanlagd tid 4 år, nu mera bor jag i Chonburi city med frugan, första gången jag sprang på Archa var när jag bodde i Pattaya 2004.
Jag var den typen av person som drack vilken pilsner som helst, bara den hade alkohol i sig.
Men detta har ändrats sig sen jag fann Archa beer, det var 2004 jag hitta den på bensinmacken på Sukuhumvitroad i pattaya första gången, det som retar mig nu är att thai ser ner på en, bara för att man dricker Archa beer, den är jäkligt svår att hitta på resturanger, oftas har de bara Leo, Chang eller Singha.
Så om gumman och jag sticker ut för att få en bit mat, så har jag med mig Archa beer...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp