Elräkning Thailand

Vad gör man i Jomtien, jag har aldrig hajat varför någon åker dit?
Har inte så mycket erfarenhet därifrån så kanske missat nåt?

Vettigt att du lägger lite tid i Bkk, det förstår jag absolut, ha det så roligt.

/ SatanG
Skall man till jomtien så tycker jag att silversands villa är prisvärd.
Inte bott där själv men hälsat på och simmat , ätit en massa gånger.
ps soi 6 bredvid har en bra massageställe ;) Har inte provat själv men det springer ut tiotal lättklädda tjejer som vill dra in en typ i pattay:cool:

Senast ändrad:
Elförbrukningen i Sverige November 2319kWh.
Hoppas den går ner nu när pensionisterna åkt till Spanien.
Har idag satt varmluftspumparna på minimal värme vilket blir 10 grader, styr med app.
Tänkte ju inte på alla runtomkostnader när köpte hus ;)
Vilket som var det hög förbrukning enligt elbolagets statistik och låg 59% över normalförbrukning i liknande hushåll.
Får se nästa månad, dom har ju haft husbilen kopplad på huselen med och vet inte vad dom kört där, om haft värme etc på.

Har idag satt varmluftspumparna på minimal värme vilket blir 10 grader, styr med app.
Vilket som var det hög förbrukning enligt elbolagets statistik och låg 59% över normalförbrukning i liknande hushåll.
Får se nästa månad, dom har ju haft husbilen kopplad på huselen med och vet inte vad dom kört där, om haft värme etc på.

Förvisso ett äldre hus, men 10° C låter väl lågt om du vill undvika problem på sikt.

”Fukt är en viktig faktor att tänka på när du sänker inomhustemperaturen i ditt hem eller på din arbetsplats, speciellt om du bor i ett kallt klimat. Även om det kan vara frestande att skruva ner termostaten för att spara energi och pengar på uppvärmningskostnader, är det viktigt att vara medveten om de potentiella farorna med överdriven fuktuppbyggnad när inomhustemperaturen faller under 15° C.

Boverket rekommenderar att inte sänka temperaturen inomhus till lägre än 15° C.”

Förvisso ett äldre hus, men 10° C låter väl lågt om du vill undvika problem på sikt.

”Fukt är en viktig faktor att tänka på när du sänker inomhustemperaturen i ditt hem eller på din arbetsplats, speciellt om du bor i ett kallt klimat. Även om det kan vara frestande att skruva ner termostaten för att spara energi och pengar på uppvärmningskostnader, är det viktigt att vara medveten om de potentiella farorna med överdriven fuktuppbyggnad när inomhustemperaturen faller under 15° C.

Boverket rekommenderar att inte sänka temperaturen inomhus till lägre än 15° C.”
Ok, får kolla upp det många ombord sätter på 11 grader när dom åker och jobbar.
På vanlig värme kan jag sätta minimum på 16 grader och, när sätter den på minimum heat så går den till 10 grader kan inte ändra.
Men då kanske jag skall ställa upp den igen, bara kört på minimum några timmar.
Var 11,5 grader i huset nu.

Sen gäller det väl bara temperatur tex från element etc men en luftvärmepump blåser väl ut torr luft?

Jäklar i havet! Vi gjorde av med 1174kWh med tre personer i hushållet. Garagevärmen står på 10grader och värmer med en luftluftvärmepump som installerades för ett år sedan i januari. Även luftluftvärmepump i huset samt några värmegolv med elslingor.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp