Elräkning Thailand

Nu sänks elkostnaden.

Även dieselpriserna har sänkts, cirka 30 Baht litern.

Elräkningen för huset i Thailand under januari får jag förmoda. Förstår inte så mycket av den förutom totalsumman :)

4629C247-E682-4F50-BEDA-E6B1B3DD29BB.jpeg
Kolla du på den räkningen en gång till och på dom olika siffrorna så är den inte så svår att förstå.

Fick tillbaks på denna månadens elräkning, 355baht tillbaks, vilket drogs som en rabatt på elräkningen.
Varför vet jag dock inte.

Fick min elräkning i Sverige, är ju alla kostnader runtom som kostar, kostar mig mer än själva elen.
I Thailand är det inte så mycket runtom kostnader.

Screenshot_20240905_104333_Lnsfrskringar.jpg
Idag finns omkring 170 elnätsbolag i Sverige som alla ansvarar och står som nätägare i sitt område. Du kan därför inte välja elnätsbolag eller byta till något annat, om du inte flyttar till ett nytt område för då måste du byta.

På det tillkommer vilket elhandelsföretag (även kallad elhandlare) du vill köpa el ifrån för den el du använder (förbrukar). Det finns runt 140 elhandelsföretag i Sverige.

Plussa på med skatter och elcertifikat och en elräkning fyller ett A4.

Även en inställd resa är en resa.
Det är väl det samma varje år. BTT har både bokat flyg, hotell och säkerligen även förbeställt det han ska äta när han landar.
I vanlig ordning så blir det på sin höjd en länsbuss till närmaste by hemma i Sverige.

Det går mer pengar på avbokningsskydd än på flygbiljetter i det hushållet :)

/ SatanG

Liknande trådar

Tillbaka
Topp