Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
SV: Frukter och grönsaker, Thailand , vetskap, bra att veta....
Ja sitter och läser den här tråden tillsammans med min fru. Hon tycker inte att durian är farligt, men lamjai skall mura igen ögonen om man äter mycket!
Men det är väl med det här som så mycket annat här i LOS 80% tro och 20% vetenskap.
Ja, fula va dom där med bananerna, därför fick jag bara 9, visa upp en klase bananer och tro att man ska kunna se vilken sorts bananer ;D ;D, ja du vinnner Kycklingen
Glimten det är "jackfruit", och det är faktiskt gott att äta, lite träigt stundtals, men i stort lite söt och go och lättäten frukt.
Angående "Dulian", detta jävulens avskräde det är förbjudet inom våra väggar här hemma. Jag vet att de gärna vill ta det innanför husets väggar här och smaska och äta, men icke sa nicke, det är få saker jag kräver av min fru, och en av dem är att Dulian aldrig kommer hit in...
Det är samma sak hos oss med den där jä...a stinkfrukten. Dom får ICKE äta den inomhus när jag är där nere i alla fall. Stanken är ju direkt vämjelig och vedervärdig. Jag kan inte för mitt liv förstå hur man kan få in eländet i munnen och sedan dessutom svälja utan att det kommer i retur direkt!
Glimten det är "jackfruit", och det är faktiskt gott att äta, lite träigt stundtals, men i stort lite söt och go och lättäten frukt.
Angående "Dulian", detta jävulens avskräde det är förbjudet inom våra väggar här hemma. Jag vet att de gärna vill ta det innanför husets väggar här och smaska och äta, men icke sa nicke, det är få saker jag kräver av min fru, och en av dem är att Dulian aldrig kommer hit in...
Det är samma sak hos oss med den där jä...a stinkfrukten. Dom får ICKE äta den inomhus när jag är där nere i alla fall. Stanken är ju direkt vämjelig och vedervärdig. Jag kan inte för mitt liv förstå hur man kan få in eländet i munnen och sedan dessutom svälja utan att det kommer i retur direkt!
Jag är så dålig på grönsaker så jag tycker den är bra, och kanske du kunde berätta med egna ord vad dessa växter eller grönsaker heter som luktar så illa. Inte illa menat.
Patcharee det var ju Dhulian som stank som ett dött gammalt lik... Frukten ser ut som en säck potatis utanpå, lätl gul inuti, smakar faktiskt lite sött,,, Men lukten hindrar en att äta för ofta.. Jag kan likställa att äta Dhulian, det är som att bli tvingad att ta emot ett Kobra-hugg enbart för att få klappa på lilla Kobran.... man gör det inte
Och jag som gillar lukten av sur-strömming och jag tycker att den frukten luktar och smakar lika gott som surströmming. Meen dee. Men det är väl inte den frukten som stinker när de lagar Thai mat där hos dig. Ha det bra där i Jomtien och sitt inte bara vid datorn och akta dig för spriten.
Hmmm, jag bara undrar hur det stinker hemma hoss oss när jag inte är hemma. Det är nog rena frosseriet på paalaa plus stinkande örter. Frugan kom över den torkade bläckfisken också, bara stanken är utvädrad tills jag kommer hem igen!
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.