Thailändska frukter och grönsaker

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Wangthong " sa:
Det är naturligtvis att tänka på. Här i Sverige tror jag ändå att de värst besprutade inte klarar kontrollen. Naturligtvis slinker det igenom en del. Det kan nog vara värre i Thailand. Vi har också Mango och en del andra frukter som vi odlar själva i Thailand. Vi besprutar dom inte men de är i många fall väldigt kladdiga av fruktsafter, och jag tror nog inte att det är besprutningen som kladdar.

Nä, där kanske jag har fel, men jag lyssnar på min fru ;D när det gäller kladdighet för jag vet ju våra äpplen i Sverige odlade här utan besprutning är ju också kladdiga och det är väl fruktens egna försvar, men de importerade är ju tvättade och glansgjorda med alla medel för att se så smakfulla ut som det bara går, men de ser samtidigt jäkligt onaturliga ut?

Men samtidigt är det ett faktum, här finns ju inga som helst regelverk för något, jo det finns säkert men ingen följer det och ingen bryr sig.

I Asien överhuvudtaget använder de mycket besprutningssmedel och titta bara på dessa scampi vi köper i affärerna, de brukar upp stora dammar som de proppar fulla med antibiotika för att räkorna skall överleva, sen när den dammen är förstörd på både syre och vatten gräver man en ny grop och så håller det på, miljöförstöring av högsta graden.

Så även där är jag väldigt reserverad att äta dessa räkor. Ett tips är att äta skaldjur och fisk från havet.

Insayt

Insayt
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp