Thai Air ställer in flygningar mellan Arlanda och Phuket.

Jag flög två ggr med dom. En gång i ”Eco extra” eller liknande och en gång i Biz.
Det var en A340 från cph, men jag undrar om jag inte åkte direkt från Stockholm när det var PE. Tror det var 2003, så kommer inte ihåg.
Varken det ena eller det andra var något vidare, men tror dom är rätt ok idag om dom lägger in en 350 på den rutten.

Glömde skriva att det inte var full flat i Biz på den tiden.
Jag flög ju med dom enda tills dom la ner rutten både biz och eco.
Så värdelöst, ibland på eco kunde du inte välja film så den starta från början utan dom rullade på.
En enda sak jag mins var bra det var osten, dom hade en jäkligt god ost resten va skit ;)
Brittish airway BKK-Heathrow va iofs samma standard men bara flygit där en gång så kanske en tillfällighet.
SAS flög jag nästan jämt med på den tiden.

Så värdelöst, ibland på eco kunde du inte välja film så den starta från början utan dom rullade på.
En enda sak jag mins var bra det var osten, dom hade en jäkligt god ost resten va skit ;)
Brittish airway BKK-Heathrow va iofs samma standard men bara flygit där en gång så kanske en tillfällighet.
Har inte flugit med SAS långdistansflyg på länge men dom har säkerligen uppgraderat sina underhållningssystem, annars hänger man inte med. Och på sikt kommer säkert A 340 att fasas ut när 350 levererats färdigt.

SAS flygen sjöng nog på sista versen. Gissar att det är ganska mycket bättre idag

Thai Air har dåliga upplägg med sina långlinjer, de flesta kärror står overksamma i 6-8 timmar i Europa.
Tid finns för en flight till men tillstånd måste skaffas.
Kabinfaktorn är väl inte den bästa.
Gjorde två flygningar med Thai förra året (Arn) i halvfulla plan.
Manila till Bangkok med Thai är alltid fullt och där går planet i retur inom en timme flera gånger per dag.

Vad ni blir lurade på inflation, eller skall vi säga att det är billigt i Sverige.
Det finns några metoder hur RB lurar folk när de pratar om KPI inflation.
Tar det värsta exemplet den så kallade hedoniska metoden att rapportera prisökningar, ursäkta sänkningar o_O
Ett litet klipp med exempel:
"Den mest bedrägliga av de tre är emellertid den hedoniska metoden. I detta steg ska ”kvalitetsförbättringar” reflekteras i prissättningen, oavsett slutpriset för oss konsumenter. Låt oss ta en diskmaskin X som exempel.
Diskmaskin X kostar 10 000 kr år 1. Året därpå lanseras samma modell, men med ett lite bättre diskprogram. Prislappen landar på 11 500 kronor. Ökningstakten är 15 procent jämfört med året innan.
Enligt det hedoniska tankesättet har kvalitetsförbättringen ”egentligen” inneburit att priset har ”sjunkit”. I den officiella statistiken justeras således priset ned till säg 9 000 kr. Enligt denna metodik har alltså priset sjunkit 10 procent. Men vi som konsumenter kan inte köpa diskmaskinen för 9 000 kronor, men det är å andra sidan ”irrelevant” i mätmetodens ögon. slut på klipp.
Det finns även andra knep som att det som har blivit dyrare får mindre plats i korgen vars pris berättar hur inflationen utvecklas.
Känns bra va?
Ni kan läsa mera från Aktiespararnas skrift om ni vill. :hug_transparent:
Det har bara blivit billigare i Sverige för dom som har sin inkomst i dom flesta utlöndska valutor. Grattis. :upanddown:

Vad ni blir lurade på inflation, eller skall vi säga att det är billigt i Sverige.
Tar det värsta exemplet den så kallade hedoniska metoden att rapportera prisökningar, ursäkta sänkningar o_O
"Den mest bedrägliga av de tre är emellertid den hedoniska metoden. I detta steg ska ”kvalitetsförbättringar” reflekteras i prissättningen, oavsett slutpriset för oss konsumenter. Låt oss ta en diskmaskin X som exempel.
Diskmaskin X kostar 10 000 kr år 1. Året därpå lanseras samma modell, men med ett lite bättre diskprogram. Prislappen landar på 11 500 kronor. Ökningstakten är 15 procent jämfört med året innan.
Enligt det hedoniska tankesättet har kvalitetsförbättringen ”egentligen” inneburit att priset har ”sjunkit”. I den officiella statistiken justeras således priset ned till säg 9 000 kr. Enligt denna metodik har alltså priset sjunkit 10 procent. Men vi som konsumenter kan inte köpa diskmaskinen för 9 000 kronor, men det är å andra sidan ”irrelevant” i mätmetodens ögon. slut på klipp.
Det finns även andra knep som att det som har blivit dyrare får mindre plats i korgen vars pris berättar hur inflationen utvecklas.
Känns bra va?
Det har bara blivit billigare i Sverige för dom som har sin inkomst i dom flesta utlöndska valutor. Grattis. :upanddown:
Säg inte det till min fru :rolleyes::rolleyes::eek::p

Känns bra va?
Du har nog många lösningar på Thai Airways ekonomiska problem.
Sitt inte inne med sådana kunskaper.
Ta kontakt med flygbolaget och du får stor uppmärksamhet och kanske fribiljetter

Du har nog många lösningar på Thai Airways ekonomiska problem.
Sitt inte inne med sådana kunskaper.
Ta kontakt med flygbolaget och du får stor uppmärksamhet och kanske fribiljetter
Om du klurar lite djupare på mitt exempel så hittar du svaret på varför Thai slutar denna flygning. Läs lite mellan raden. :p
Svaret är att det är inte Thai som har svårt o flyga vidare.
Förresten läste att SD har gått om S bland LO medlemmar. :p

Senast ändrad:
Hej

Nu tar chefen för Thai Airways tillbaka sitt påstående om att företaget är hotat av nedläggning, han säger att han sa så för att få ledningen att inse allvaret och ge dom mod att genomföra nödvändiga åtgärder.

Mvh isan lover

Hej

Ja jag tror att man kan dela upp det minskade antalet västerlänningar i två grupper, dels dom som du tar upp som helt enkelt tycker att det börjar bli dyrt p.g.a valutan, men sen har det ju tillkommit en annan grupp och det är ju expats med många år i landet, här tror jag inte att valutan utgör den största orsaken utan att alla dom negativa beslut och pålagor som har drabbat dessa påverkar minst lika mycket, många säger sig inte känna sig välkomna och ogillar krav på rapportering, försäkringar, hårdare krav vid visum ansökningar i kombination med allt annat som kan kopplas till militärens maktövertagande.

Mvh isan lover
Tror du har fel här för det är ytterst få expats/longliggare som drabbats av det du skriver, men däremot många som drabbats av en svag krona.
Jag känner inte en enda falang som klagar över nya visum regler mm men alla gnäller på kronkursen och det är fler å fler som har svårt att uppfylla pengakraven för 1 års ut.

Liknande trådar

M
Svar
3
Visningar
2 K
A

Tillbaka
Topp