Thailand kan ha lurats att köpa Kinesiska U-båtar utan motorer.

 
Hej

Det ser ut som om Thailand kan ha blivit förda bakom ljuset när dom köpte Kinesiska U-båtar ifrån Kina, dom saknade nämligen motorer som ju är en förutsättning för att dom ska kunna användas, tillverkaren av U-båtarna som Thailand gjorde affären med representanter inte den Kinesiska staten.


Mvh isan lover
Då kan Thailand köpa det som fattas från Sverige. Kostnaden för motorerna kanske hamnade i någons ficka?
 
Hej

Obegränsat antal har jag aldrig hört talas om men ett paket är väl inte så där väldigt ovanligt.

Min poäng var dock att det gäller att vara tydlig när man tecknar ett kontrakt, så att diskussionen inte uppstår efter att köpet har ingåtts om ex.vis ingår motor och annat som normalt tillhör en fungerande U-båt ingår eller ej.

Mvh isan lover
När Thaiair köpte sina första flygplan hade de en kravspec på 40 pärmar med svensk hjälp.
 
555 så du tror inte att kinesiska staten är inblandad
Tror du att ubåtstillverkarna är privatägda 555
Ja dom kanske vill ge sken av det å alltid lurar det någon

Nej, jag tror knappast det ligger i kinesiska statens intresse att lura en nära allierad och strategisk samarbetspartner.

Däremot ligger det definitivt i linje med Bangkok Posts journalistiska agenda om Thailand att svartmåla Prayut och Kina maximalt.

Men det har du väl järnkoll på redan med din magnifika källkritik och förmår se igenom, inte sant? ;)
 
Nej, jag tror knappast det ligger i kinesiska statens intresse att lura en nära allierad och strategisk samarbetspartner.

Däremot ligger det definitivt i linje med Bangkok Posts journalistiska agenda om Thailand att svartmåla Prayut och Kina maximalt.

Men det har du väl järnkoll på redan med din magnifika källkritik och förmår se igenom, inte sant? ;)
Javisst, @in-ka är öppet kommunist, det har han skrivit här vid ett otal tillfällen, och har således full insyn i den kommunistiska regimen.
 
Finns uppgifter om att kinesiska staten ger Thailand 2 gamla båtar i kompensation. Då kan man - om detta stämmer - göra om de nya till resort eller fängelse. Tror, att det är dyrt att stoppa in motorerna i efterhand.
Jäpp, finns inga motorluckor som man bara öppnar och lyfter ned snurrorna i! Vad säger Tallviking Komendörkapten?
Dom kan väl har utombordare på dom!:beer:
 
Det går att skära upp fanskapet.
För så vitt så kanske det är bättre att propellerministern använder motorerna till att skydda Bangkok från översvämning.
Så gjorde man med de svenska. Kapade dem 2/3 akterut, stoppade in en helt ny 12m sektion med den nya sterlingmotorn. Var i Karlskrona och såg på detta. Jäkligt fräcka maskiner att se i tvärsnitt.
 
Jäpp, finns inga motorluckor som man bara öppnar och lyfter ned snurrorna i! Vad säger Tallviking Komendörkapten?
Dom kan väl har utombordare på dom!:beer:
Dom är från början byggda i olika sektioner, förskepp, mittskepp med torn och akterskepp. varje del byggs färdig och sedan sätter man ihop dom i slutet av byggnationen innan sjösättning. Där dom sammanfogas kan dom också sedan tas isär ganska enkelt eftersom alla kablage, rör etc på insidan är skarvade just där. Det var så man totalrenoverade HMS Najad efter branden och "eftermonterade" Sterling-motorerna på Västergötland och Näcken-klassen
 
Dom är från början byggda i olika sektioner, förskepp, mittskepp med torn och akterskepp. varje del byggs färdig och sedan sätter man ihop dom i slutet av byggnationen innan sjösättning. Där dom sammanfogas kan dom också sedan tas isär ganska enkelt eftersom alla kablage, rör etc på insidan är skarvade just där. Det var så man totalrenoverade HMS Najad efter branden och "eftermonterade" Sterling-motorerna på Västergötland och Näcken-klassen
Ska Thai skärbränna kines båten själva tror jag det är bäst att konstgreppet utföres i Isaan....:rolleyes:
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp