Thailand kan ha lurats att köpa Kinesiska U-båtar utan motorer.

Hej

Sverige utvecklar och tillverkar ju U-båtar, det är ju en viss skillnad.

Tror du att Thailand med några få Kinesiska U-båtar skulle kunna blockera Malacca Sundet, vill Supermakterna gå fram där så är det knappast något som Thailand kommer att kunna påverka.

Med tanke på ex.vis dom dåliga resultaten i skolan och att mellan 14-17 miljoner medborgare behöver stöd via välfärdskort för att kunna försörja sig och äta sig mätta så tycker jag att både satsningar på U-båtar, Zeppelinare och Rymdprogram kan ifrågasättas.

Mvh isan lover
Thailand är rankad 29 plats i världen på armed forces 2022.
Så nog inte så klent som du tror, både väst och öst kommer vilja hålla malacca, varför tror du USA har årlig träning med Thailand, strategiskt viktig pukt.
Dom kommer självklart inte stå själva men ett stöd till den sida dom hamnar på om ett världskrig bryter ut.
Sen får ha i beaktande att det är ett flertal ASEAN medlemsländer Kina hotar.

Sverige tillverkar väl det mesta och exporterar, för vara neutralt land, precis som Thailand skulle Sverige inte kunna hålla farvattnena själva om en stormakt vill in.

Thailand är rankad 29 plats i världen på armed forces 2022.
Så nog inte så klent som du tror, både väst och öst kommer vilja hålla malacca, varför tror du USA har årlig träning med Thailand, strategiskt viktig pukt.
Dom kommer självklart inte stå själva men ett stöd till den sida dom hamnar på om ett världskrig bryter ut.
Sen får ha i beaktande att det är ett flertal ASEAN medlemsländer Kina hotar.
Hej

Ja att militären lägger beslag på en stor del av landets budget råder det ingen tvekan om, frågan är väl bara bara om det är den typen av satsningar landet och en stor del av dess befolkning behöver mest.

Mvh isan lover

Hej

Ja att militären lägger beslag på en stor del av landets budget råder det ingen tvekan om, frågan är väl bara bara om det är den typen av satsningar landet och en stor del av dess befolkning behöver mest.

Mvh isan lover
Ja det kan man ju ifrågasätta.
Men dom precis som Sverige var ju rätt dåligt rustade under andra världskriget.
Nu är dom inte det, man kan inte börja rusta när kriget startar.
Och det behövs inte mycket nu, en felriktad bomb.
Som Nato själva uttala sig faller nåt på ett natoland nu måste vi Svara, Ukraina har natogrannländer.
Vi får hoppas men blir det nåt felriktat brakar helvettet lös på riktigt.
Kina har redan gått ut med innan att Taiwan skall ingå i Kina om så en invasion krävs.
Taiwan är inte natomedlem så samma sits som Ukraina.

Som Nato själva uttala sig faller nåt på ett natoland nu måste vi Svara, Ukraina har natogrannländer.
Kina har redan gått ut med innan att Taiwan skall ingå i Kina om så en invasion krävs.

Taiwan är inte ens erkänt som en suverän stat av annat än femton fjutteländer varav inga västländer alls.

Så du har definitivt rätt i att Taiwan inte är Nato-medlem. Låååååångt ifrån. Man får nog börja med att ens bli erkänd som en suverän stat först. :laugh:

Taiwan är inte ens erkänt som en suverän stat av annat än femton fjutteländer varav inga västländer alls.

Så du har definitivt rätt i att Taiwan inte är Nato-medlem. Låååååångt ifrån. Man får nog börja med att ens bli erkänd som en suverän stat först. :laugh:
Vilket läger hjärntvättade Kineserna dig i?

Hej

Hade det inte varit ett militärstyre nu i Thailand skulle banden till USA, Kanada, Australien och EU med största sannolikhet ha varit mycket starkare, efter andra världskrigets slut är det ju där dom har haft sin lojalitet, men efter kupperna 2006 och 2014 har Thailand tyvärr mer närmat sig Kina och Ryssland.

Det tycker jag är väldigt synd med tanke på vad dessa båda länder står för, men närmandet är väl mer en följd av militärstyret än en folklig vilja, skulle man hålla en folkomröstning om detta är jag övertygad om att stödet för en allians med Västvärlden skulle vara störst.

Mvh isan lover

Du kan ju berätta som är så tvärsäker. ;)

Blev det jobbigt nu när du trodde Taiwan var en erkänd suverän stat redan?
Vad blev jobbigt 5555 här tros ingenting har jag påstått det?
Jag skrev att Kina har sagt dom skall ta Taiwan med våld om så krävs.
21 stater har inte heller erkänt Israel.
Spelar ingen roll, invadera nåt av dom och det kan utbryta ett storkrig.
Är väl ingen hemlighet man måste googla fram att Taiwan inte är erkänt av alla...

Hej

Mvh isan lover

Visst finns det mycket saker som borde prioriteras.
Själv tycker jag nog man (Thailand) kunde slopat stora bidrag till västsvenska godsägare och istället lagt det på fattiga. T.ex. alla de miljoner fattiga du ofta lyfter fram men gissar att vi tänker olika där.

/ SatanG

Visst finns det mycket saker som borde prioriteras.
Själv tycker jag nog man (Thailand) kunde slopat stora bidrag till västsvenska godsägare och istället lagt det på fattiga. T.ex. alla de miljoner fattiga du ofta lyfter fram men gissar att vi tänker olika där.

/ SatanG
Hej

Själv är jag helt övertygad om att den Thailändska staten inte har några som helt bidrag eller stöd riktade mot vare sig västsvenska eller andra nationers medborgare.

Men det var ju bra att vi var överens om att annat än militära leksaker borde prioriteras.

Mvh isan lover

Hej

Själv är jag helt övertygad om att den Thailändska staten inte har några som helt bidrag eller stöd riktade mot vare sig västsvenska eller andra nationers medborgare.

Men det var ju bra att vi var överens om att annat än militära leksaker borde prioriteras.

Mvh isan lover
Får ni inget stöd?
Din fru är väl Svensk medborgare?

Hej

Mvh isan lover

Ajdå, jag trodde ni cashade in duktigt i bidrag från Prayuth, bidraget till landägare alltså. 2500/Rai var det väl 2021 :)

/ SatanG

Ajdå, jag trodde ni cashade in duktigt i bidrag från Prayuth, bidraget till landägare alltså. 2500/Rai var det väl 2021 :)

/ SatanG
Hej

Frugan har fått olika stöd flera gånger genom åren, men det är ju som Thailändsk medborgare och markägare med aktiv jordbruksverksamhet, jag får nöja mig med att jobba gratis åt henne när vi är där. :)

Mvh isan lover

Hej

Frugan har fått olika stöd flera gånger genom åren, men det är ju som Thailändsk medborgare och markägare med aktiv jordbruksverksamhet, jag får nöja mig med att jobba gratis åt henne när vi är där. :)

Mvh isan lover
Sådan BS du tar ju del av dom pengarna lika mycket som henne, du skriver gång på annan att ni lever på dom pengarna här nere när ni är här.
Ni är gifta, att hon står på marken är en formalitet, försöker du slå i oss att hon gör och tar alla beslut helt ena utan att du har något att säga till om?
Dubbelmoralens mästare var det.
Har inget emot att ni får bidrag på mark, men sitta och mästra med ord om orättvisor och sen suga åt sig bidrag här nere samtidigt.
Och man är inte ena stunden thai och andra svensk, hon är svensk medborgare folkbokförd i Sverige med Thaimedborgarskap.

Sådan BS du tar ju del av dom pengarna lika mycket som henne, du skriver gång på annan att ni lever på dom pengarna här nere när ni är här.
Ni är gifta, att hon står på marken är en formalitet, försöker du slå i oss att hon gör och tar alla beslut helt ena utan att du har något att säga till om?
Dubbelmoralens mästare var det.
Har inget emot att ni får bidrag på mark, men sitta och mästra med ord om orättvisor och sen suga åt sig bidrag här nere samtidigt.
Och man är inte ena stunden thai och andra svensk, hon är svensk medborgare folkbokförd i Sverige med Thaimedborgarskap.
Det är ju nästan alltid så, man inte lever som man lär.

Hej

Mvh isan lover

Jaså ni har totalt skild ekonomi?
Bara en tanke eftersom du gapar högt åt att det ska prioriteras från de som har till de miljoner fattiga som inte har.
Gött mos iaf, då slipper ni kanske betala lön till anställda från egna fickor 2021, isf grattis till den löneväxlingen :)

Får mig att tänka på thailändska oppositionspolitiker som i alla medier och så ofta det gick, klagade så högt och länge de orkade på regeringen om hur dåligt/dyrt/värdelöst vaccinet var.........men sen kastade sig först i kön till att ta det.

/ SatanG

Liknande trådar

Tillbaka
Topp